:( læge-undersøgelse samt et spørgsmål ):

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2009

siw84

min kæreste og jeg er ikke gift men har dog planer om det i nærmeste fremtid

men vores barn kommer til at hedde faderens efternavn: Rasmussen
og det er mest fordi jeg ikke beholder mit eget når vi blir gift.. hedder selv Knudsen og har intet forhold til det navn og ønsker ikke og beholde det. og så synes vi bare det er nemmere at barnet med det samme hedder Rasmussen.. 

mange idag beholder sit eget efternavn når man bliver gift og tror lidt det er fordi mange har et specielt forhold til det eller hvis det er specielt..  jeg synes personligt at man skal følge sit hjerte i den sag.. og børn kan sagtens have begge forældres navne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

LotteGabriella

banaman89 skriver:

Var til min 35 ugers undersøgelse hos lægen i mandags og han sagde alt lyder godt , (men skal lige siges at jeg ligger ikke så meget i hva han siger) , han spørger efter hvordan det går (kan begynde at fortælle ham hvordan det går, hvor jeg så bliver afbrydt og han kan sige nå det lyder fint - Så har vi ikke mere at snakke om - farvel ..

Han gør faktisk ikke noget og har flere gange taget ham i at ikke at rigtig høre efter eller at han ikke læser min vandre journal , fx. der står at hun har hovedet nedad og står fast og alligevel så spørger han om jeg ved hvordan barnet ligger inde i maven ..

Har været til scanning for et par uger siden og fået bekæftet at det er en lille pige vi skal have

Hendes fornavn er vi dog næsten enige om , men nu er det sådan vi er ikke gift men har planer om at blive inden jul 2010 , og er ikke enige om hendes efternavn ..  Jeg har sådan lidt blandet tanker om at skulle skifte mit efternavn KLEIN ud med GROSEN (På "tysk" er det jo modsætning betydning af hinanden) Men min forlovet vil gerne have jeg tager hans efternavn og vores datter også får hans efternavn .. Måske er det bare mig som bare skal vænne mig til et nyt navn ??

Hvad har i bestemt angående jeres barn's efternavn ??

( Jer der er gift: Har i taget hinandens efternavn eller ? )

Hilsen Anna - som glæder sig meget til at føde men frygter sygehuset ..

Vi blev ret hurtigt enige...Brian ville gerne ha' hans efternavn 'Nyby' bagerst og det sagde jeg ja til, da det ikke betyder så meget for mig om mit 'Pedranz' er forrest eller bagerst og vi kom da også frem til at 'Daniella Pedranz Nyby' lyder bedre end 'Daniella Nyby Pedranz'Jeg tog også Brians efternavn, men beholdte mit eget som mellemnavn, så nu hedder jeg 'Lotte Gabriella Pedranz Nyby'

Anmeld

19. august 2009

Moar'en

Viktor hedder strømkjær Lindskjold. Strømkjær er min mors pigenavn som jeg har som mellemnavn og Lindskjold er min mands efternevn. Da mig og anders blev gift tog jeg hans efter navn, så jeg nu hedder det samme som Viktor (hed før Ambrosen)
Vi havde dog også lidt snak frem og tilbage, da vi begge har specielle mellem og efternavne. Jeg hed strømkjær Ambrosen og anders hedder Baunbæk Lindskjold, men jeg er nok også lidt gammeldags på det punkt så jeg synes selvjeg skulle hedde lindskjold. Med hensyn til Viktor ville jeg dog at han fik 1 af mine navne, men synes dog heller ikke han skulle have 17, så derfor strømkjær Lindskjold. hmm det blev vist noget rod, jeg har vist fået kuller .

Anmeld

19. august 2009

TbCp

banaman89 skriver:

Var til min 35 ugers undersøgelse hos lægen i mandags og han sagde alt lyder godt , (men skal lige siges at jeg ligger ikke så meget i hva han siger) , han spørger efter hvordan det går (kan begynde at fortælle ham hvordan det går, hvor jeg så bliver afbrydt og han kan sige nå det lyder fint - Så har vi ikke mere at snakke om - farvel ..

Han gør faktisk ikke noget og har flere gange taget ham i at ikke at rigtig høre efter eller at han ikke læser min vandre journal , fx. der står at hun har hovedet nedad og står fast og alligevel så spørger han om jeg ved hvordan barnet ligger inde i maven ..

Har været til scanning for et par uger siden og fået bekæftet at det er en lille pige vi skal have

Hendes fornavn er vi dog næsten enige om , men nu er det sådan vi er ikke gift men har planer om at blive inden jul 2010 , og er ikke enige om hendes efternavn ..  Jeg har sådan lidt blandet tanker om at skulle skifte mit efternavn KLEIN ud med GROSEN (På "tysk" er det jo modsætning betydning af hinanden) Men min forlovet vil gerne have jeg tager hans efternavn og vores datter også får hans efternavn .. Måske er det bare mig som bare skal vænne mig til et nyt navn ??

Hvad har i bestemt angående jeres barn's efternavn ??

( Jer der er gift: Har i taget hinandens efternavn eller ? )

Hilsen Anna - som glæder sig meget til at føde men frygter sygehuset ..

Øv en irriterende læge.
Håber du så har en god jordmoder.

Vi blev gift knap 14 dage før Liva kom til verden. Jeg skiftede mig mellemnavn ud med min mors mellemnavn og så tog jeg min mands efternavn.

Liva har fået mit mellemnavn og så vores fælles efternavn.

Jeg gik fra at hedde Olsen til at hedde Rasmussen så det kunne jo næsten være det samme

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hm.. jeg læser det som at Grosen er et navn trådstarter tænker på at tage, ikke fra manden men for sig selv...

Anmeld

19. august 2009

banaman89

Rosa skriver:

Hm.. jeg læser det som at Grosen er et navn trådstarter tænker på at tage, ikke fra manden men for sig selv...

Hov det er ikke sådan ment , min forlovet hedder Grosen til efternavn .. Hvor jeg hedder Klein til efternavn , med et mellemnavn: Elisabeth ..

Anmeld

19. august 2009

banaman89

mor_sabina skriver:

Kender udemærket til læger der virker totalt ligeglade. Men forhåbentlig har du en dejlig jordmoder som går op i dit og barnets velbefindende

Navn.. ja jeg synes såmænd også det var svært dengan vi skulle giftes men jeg er altså af den gamle skole så der tager man mandens efternavn og så fik han mit mellemnavn derved hedder jeg helt det samme som min søn og det er nu også dejligt. Jeg var dog lidt ked af at give slip på mit efternavn da det jo "bandt" mig sammen med min far men af samme grund fik min lille dreng min fars avn som mellemnavn gså så nu hedder han Phillip Emil Valldorf Knudsen og det er jeg egenlig godt tilfreds med. Men det er lidt underligt at skulle sige Sabina Knudsen første gang og har nok stadig ikke helt vænnet mig til det vil altid være Sabina Mouridsen et eller andet sted Men kan rigtig godt lide at man kan kigge på postkassen, papirene osv. og se at vi er en famile og høre sammen altså ligesom en fællesbetegnelse.
Men i må ud i en omgang sten-saks-papir

Jeg har en dejlig jordmor som tager sig den tid det tager for at få mig til at føle mig tryg .. og som undersøger mig ..

Anmeld

19. august 2009

Maise

Jeg hedder Nielsen og han hedder Holmgaard larsen, så vi har aftalt at barnet skal hedde Holmgaard til efternavn, da vi sletter Nielsen og Larsen når vi en dag gifter os.

Anmeld

19. august 2009

Hjaltesmor

Min læge spørger også bare, hvordan det går. Nå så jeg siger fint, siger han også bare: Vi ses næste gang.

Jeg har ikke fået lavet andre undersøgelser hos ham end blidprøven ved første besøg. Den glemte han dog, så jeg blev faktisk ringet op og bedt om at komme tilbage for at få den taget.

Jeg troede faktisk, at der ikke længere var tradition for, at man tog hinandens efternavn, men at det er ved at komme tilbage. Sådan har jeg læst det.
Vi blev gift for 3 måneder siden, og jeg tog hans mellemnavn (havde ikke selv et) og han tog mit efternavn og slettede sit eget.
Mit efternavn har meget historie, og vi er under 100 i Danmark, der bærer det. På samme måde har hans mellemnavn meget historie, og vi er (inkl mig) 12 i Danmark, der bærer det. De historier, der går flere hundrede år tilbage, er det vigtigt for os begge at bevare og viderefortælle.

Vi valgte, at vi ville hedde det samme for at markere, at vi ikke længere er i kernefamilie med vores forældre og søskende, men at vores kernefamilie nu er hinanden. Desuden vil vi også gerne have, at vores dreng får samme efternavn som os, og det kan jo ikke lade sig gøre, hvis vi ikke hedder det samme. Så ville han enten få en af vores efternavne eller en blanding.

Anmeld

19. august 2009

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg er måske lidt gammeldags, da jeg synes, at man skal hedde det samme til efternavn når man er gift. Jeg tog min mands efternavn, dog skulle han lige slette sit efternavn, så hans mellemnavn blev hans efternavn; Boye Hansen. Jeg hed før Rasmussen og hedder nu Boye.

Vores børn hedder blot Luka Boye og Lina Boye.

/ Katja - Lina 5 mdr. og Luka 22 mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.