Min læge spørger også bare, hvordan det går. Nå så jeg siger fint, siger han også bare: Vi ses næste gang.
Jeg har ikke fået lavet andre undersøgelser hos ham end blidprøven ved første besøg. Den glemte han dog, så jeg blev faktisk ringet op og bedt om at komme tilbage for at få den taget.
Jeg troede faktisk, at der ikke længere var tradition for, at man tog hinandens efternavn, men at det er ved at komme tilbage. Sådan har jeg læst det.
Vi blev gift for 3 måneder siden, og jeg tog hans mellemnavn (havde ikke selv et) og han tog mit efternavn og slettede sit eget.
Mit efternavn har meget historie, og vi er under 100 i Danmark, der bærer det. På samme måde har hans mellemnavn meget historie, og vi er (inkl mig) 12 i Danmark, der bærer det. De historier, der går flere hundrede år tilbage, er det vigtigt for os begge at bevare og viderefortælle.
Vi valgte, at vi ville hedde det samme for at markere, at vi ikke længere er i kernefamilie med vores forældre og søskende, men at vores kernefamilie nu er hinanden. Desuden vil vi også gerne have, at vores dreng får samme efternavn som os, og det kan jo ikke lade sig gøre, hvis vi ikke hedder det samme. Så ville han enten få en af vores efternavne eller en blanding.
Anmeld