:( læge-undersøgelse samt et spørgsmål ):

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.711 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. august 2009

banaman89

Var til min 35 ugers undersøgelse hos lægen i mandags og han sagde alt lyder godt , (men skal lige siges at jeg ligger ikke så meget i hva han siger) , han spørger efter hvordan det går (kan begynde at fortælle ham hvordan det går, hvor jeg så bliver afbrydt og han kan sige nå det lyder fint - Så har vi ikke mere at snakke om - farvel ..

Han gør faktisk ikke noget og har flere gange taget ham i at ikke at rigtig høre efter eller at han ikke læser min vandre journal , fx. der står at hun har hovedet nedad og står fast og alligevel så spørger han om jeg ved hvordan barnet ligger inde i maven ..

Har været til scanning for et par uger siden og fået bekæftet at det er en lille pige vi skal have

Hendes fornavn er vi dog næsten enige om , men nu er det sådan vi er ikke gift men har planer om at blive inden jul 2010 , og er ikke enige om hendes efternavn ..  Jeg har sådan lidt blandet tanker om at skulle skifte mit efternavn KLEIN ud med GROSEN (På "tysk" er det jo modsætning betydning af hinanden) Men min forlovet vil gerne have jeg tager hans efternavn og vores datter også får hans efternavn .. Måske er det bare mig som bare skal vænne mig til et nyt navn ??

Hvad har i bestemt angående jeres barn's efternavn ??

( Jer der er gift: Har i taget hinandens efternavn eller ? )

Hilsen Anna - som glæder sig meget til at føde men frygter sygehuset ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
irriterende læge, men dejligt nok at alt er fint - trods alt

mht. efternavn. Daniel og jeg er heller ikke gift, og har ikke planer om at blive det foreløbig. Han hedder Staal (udtales stål) Simonsen og jeg hedder Palmgren Colov (udtales ko-lov). Jeg vil ikke skifte efternavn, da begge navne har meget historie for mig, og Daniel vil ikke af med Staal, men er vist lidt ligeglad med Simonsen. Umiddelbart skal vores børn hedde Staal Colov til efternavn, måske Palmgren til mellemnavn. Daniel har talt om at slette Simonsen og tage Colov, så han også hedder Staal Colov (til den tid)...

Kunne der ikke være noget sjovt i at slå Jeres efternavne sammen?
Grosen-Klein eller Klein-Grosen!?
Knus Caroline, som godt kan forstå du ikke vil "miste" dit navn

Anmeld

19. august 2009

mor_sabina

banaman89 skriver:

Var til min 35 ugers undersøgelse hos lægen i mandags og han sagde alt lyder godt , (men skal lige siges at jeg ligger ikke så meget i hva han siger) , han spørger efter hvordan det går (kan begynde at fortælle ham hvordan det går, hvor jeg så bliver afbrydt og han kan sige nå det lyder fint - Så har vi ikke mere at snakke om - farvel ..

Han gør faktisk ikke noget og har flere gange taget ham i at ikke at rigtig høre efter eller at han ikke læser min vandre journal , fx. der står at hun har hovedet nedad og står fast og alligevel så spørger han om jeg ved hvordan barnet ligger inde i maven ..

Har været til scanning for et par uger siden og fået bekæftet at det er en lille pige vi skal have

Hendes fornavn er vi dog næsten enige om , men nu er det sådan vi er ikke gift men har planer om at blive inden jul 2010 , og er ikke enige om hendes efternavn ..  Jeg har sådan lidt blandet tanker om at skulle skifte mit efternavn KLEIN ud med GROSEN (På "tysk" er det jo modsætning betydning af hinanden) Men min forlovet vil gerne have jeg tager hans efternavn og vores datter også får hans efternavn .. Måske er det bare mig som bare skal vænne mig til et nyt navn ??

Hvad har i bestemt angående jeres barn's efternavn ??

( Jer der er gift: Har i taget hinandens efternavn eller ? )

Hilsen Anna - som glæder sig meget til at føde men frygter sygehuset ..

Kender udemærket til læger der virker totalt ligeglade. Men forhåbentlig har du en dejlig jordmoder som går op i dit og barnets velbefindende

Navn.. ja jeg synes såmænd også det var svært dengan vi skulle giftes men jeg er altså af den gamle skole så der tager man mandens efternavn og så fik han mit mellemnavn derved hedder jeg helt det samme som min søn og det er nu også dejligt. Jeg var dog lidt ked af at give slip på mit efternavn da det jo "bandt" mig sammen med min far men af samme grund fik min lille dreng min fars avn som mellemnavn gså så nu hedder han Phillip Emil Valldorf Knudsen og det er jeg egenlig godt tilfreds med. Men det er lidt underligt at skulle sige Sabina Knudsen første gang og har nok stadig ikke helt vænnet mig til det vil altid være Sabina Mouridsen et eller andet sted Men kan rigtig godt lide at man kan kigge på postkassen, papirene osv. og se at vi er en famile og høre sammen altså ligesom en fællesbetegnelse.
Men i må ud i en omgang sten-saks-papir

Anmeld

19. august 2009

Isabels-mor

Surt med din læge, min er på sammen måde.. Hun hørte ikke efter hvad jeg sagde og fortalt slet ikke noget om hvor stor baby er blevet eller hvad hun målt.. og da selv undersøgelse egentlig var færdig have jeg nogle ting jeg skulle spørger om det havde hun ikke tid til, så det må jeg vente med til jeg har født
Med navn har jeg det på samme måde, vil ikke af med mit efternavn da der ikke andre end vores familie der har det som efternavn, så det er heldigvis slået fast at vores børn skal have begge navn og jeg beholde mit og tages også hans efternavn når vi engang skal giftes.. Når i skal giftes kan du sagtens beholde dit eget efternavn og samme tidig tage hans..

Anmeld

19. august 2009

Moderator

kom lige til at tænke på en ting.. hvorfor "skal" man egentlig hedde det samme? Daniels forældre (som godt nok ikke er sammen længere) var gift i 24 år og hans mor hedder Porsmose Simonsen og hans far Staal Pedersen (han har så slettet Pedersen nu..)
Drengene hedder alle 3 Staal Simonsen...

Anmeld

19. august 2009

Isabels-mor

Caroline86 skriver:

kom lige til at tænke på en ting.. hvorfor "skal" man egentlig hedde det samme? Daniels forældre (som godt nok ikke er sammen længere) var gift i 24 år og hans mor hedder Porsmose Simonsen og hans far Staal Pedersen (han har så slettet Pedersen nu..)
Drengene hedder alle 3 Staal Simonsen...

det skal man vel egentlig heller ikke.. Det er vel egentlig en tradition som nu er ved at blive lavet om..

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Mandal skriver:

det skal man vel egentlig heller ikke.. Det er vel egentlig en tradition som nu er ved at blive lavet om..

ja, er det ikke!? jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg har det med at man traditionen tro skal tage mandens navn - jeg kunne ikke drømme om det, fordi mit eget navn er så vigtigt for mig, og så specielt! nu er jeg ikke den vilde rødstrømpe , men synes måske det er lidt kvindeundertrykkende.. Lad os indføre at mændene tager VORES navn!

Anmeld

19. august 2009

Isabels-mor

Caroline86 skriver:

ja, er det ikke!? jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg har det med at man traditionen tro skal tage mandens navn - jeg kunne ikke drømme om det, fordi mit eget navn er så vigtigt for mig, og så specielt! nu er jeg ikke den vilde rødstrømpe , men synes måske det er lidt kvindeundertrykkende.. Lad os indføre at mændene tager VORES navn!

Ja blev sikkert indført den gang hvor man enten var en datter eller en kone og end efternavn vist hvem man "tilhørte"..
Vil heller ikk af med mit efternavn, men vil oss gerne tage manden.. Har ikke noget imod at tage hans så længe jeg kan få lov at beholde mit eget på sammen tid

Anmeld

19. august 2009

Moderator

Mandal skriver:

Ja blev sikkert indført den gang hvor man enten var en datter eller en kone og end efternavn vist hvem man "tilhørte"..
Vil heller ikk af med mit efternavn, men vil oss gerne tage manden.. Har ikke noget imod at tage hans så længe jeg kan få lov at beholde mit eget på sammen tid

lige præcis... men tror det hos os bliver Daniel der tager mit, for jeg har 2 jeg gerne vil beholde og han vil gerne beholde sit ene, og har intet imod at skulle af med det andet

Anmeld

19. august 2009

mariamiss6

Du kan vel sagtens hedde Klein Grosen.....

Klein kan da sagtens gå for at være et mellemnavn synes jeg..... og så kan jeres lille datter jo også komme til at hedde Klein Grosen, så har hun et navn fra begge af jer....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.