I 7 sind. (Ikke om børn, men studie, fremtid, job...)(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

917 visninger
10 svar
0 synes godt om
28. marts 2008

Rasmine

Ja, jeg er jo så pæd. stud. Til sommer har jeg 1 år tilbage, bestående af ½ års praktik, og så en bachelor opgave til slut. Inden sommeren, skal jeg lige op i 3 fag, sundhedsfag, psykologi, og "KOL", som bare er svært. Jeg skal nærmest selv forberede mig til de prøver, (lang historie), da jeg hører under den "gamle" uddannelse, og min nye klasse hører under den nye. Jeg er imidlertid bare så pisse træt af studiet. Og skolen planlægning er virkelig dårlig. Der er ikke styr på noget. Desuden ved jeg ikke om jeg gider være pædagog, når det kommer til stykket. Jeg mener, al den omsorg på job, og så hjem til ungerne som også vil ha' deres mor. Jeg vil jo ikke i en børnehave, eller en SFO el. lign. Men hvis jeg skal ha et job indenfor det jeg allerhelst vil, hedder det aftenvagter/weekend. Og på sigt ved jeg at jeg vil blive træt af det. Tiden herhjemme på barsel, har virkelig sat nogle tanker igang. Allerede inden min barsel, gik jeg og tvivlede på om det var det jeg ville. Men så kommer tvivlen jo også: - Skal jeg ikke bare gøre det færdigt, så jeg har det at falde tilbage på? - Skal jeg kvitte studiet (når/hvis) jeg finder et job (indenfor salg, som jeg allerede er udlært indenfor) - Skal jeg finde på noget helt andet, en anden uddannelse? Hva skal jeg, det hele kører rundt. Hvad ville I gøre, og er I sikre på at det I laver er det I vil lave resten af livet? -Jeg mener; livet er jo for kort til at stå op til hver dag, hvis man ikke er glad for sit job. Mette - nu også fortvivlet oveni trætheden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Mikkelmusen

Altså nu er jeg jo ikke uddannet noget som helst. Så måske skal jeg ikke svare. men nu gør jeg det alligevel. Jeg ville tage den færdig så man har noget at falde tilbage på, som du selv siger. 1 år er ikke meget, så det ville jeg gøre.

Anmeld

28. marts 2008

Anna-Rosa

Altså Mettøø...Det har vi da snakket om....;)

Kan godt se dit dilemma...men hvorfor ikke gøre, som du selv vare lidt inde på: Læse, indtil deT rigtige job måske dukker op..Som du selv skriver, har du det jo at falde tilbage på? Og så...

HUMØR OP!!!:)

Anmeld

28. marts 2008

Lene76

tja det er skisme ik let Mette.... jeg vil nok gøre det færdigt også gøre op med mig selv når jeg er færdig om hva jeg så vil..... der er jo mange muligheder med en sådan udd.

Personligt har jeg ik tænkt mig at være dpér for evigt, jeg har osse en udd indenfor salg, og jeg kan da til tider mærke at jeg savner det at ha kundekontakt men imens ungerne er små så er det fedt at ha et job hvor jeg ser dem så meget. ALt det til tros for at jeg arbejder 48 timer om ugen, men det er stadigvæk herhjemme.

Det jeg vil siger.... jeg kan godt forstå du er i tvivl den er svær. Men pas nu på at du ik gør noget du komme til at fortryde;)

Håber du finder frem til det rigtige, for ja livet er for kort til at være træt af sit arbejde, meget federe at elske sit arb så man næsten hopper ud at sengen hver morgen.

Anmeld

28. marts 2008

heaven

jey mette

Kan godt huske det, er selv pædagog..... Man er BARE TRÆT af skolen og studiemiljøet til sidst. Jeg husker det som var det igår, og tror alle studerende i et eller andet omfang kender til det.
Jeg synes du skal gøre det færdigt, praktikken er hurtigt ovre jo, og så er der kun det halve år tilbage... Det går hurtigt, og når du har været i praktik lige inden, er det sidste skole-halløj ikke så slemt. Jeg tror man har det sådan fordi man bare vil være færdig nu!!!!

Op med humøret - når du er færdig kan du jo tage en pause og lave noget helt andet, hvis du ER kørt surt i det. Det er lidt skørt at stoppe nu, du er så tæt på "målet"..... Det var noget andet, hvis du lige havde været i øvelsespraktikken eller noget....

kram Jannie;)

Anmeld

28. marts 2008

Astrid P

Hej Mette Hvordan ville du have det med at læse videre, med henblik på at tage en overbygning på DPU efterfølgende? Så kunne du fx. blive underviser eller konsulent eller noget i den stil... Bare en tanke som jeg selv har ind imellem når det går op for mig at jeg er godt igang med at uddanne mig til et 'lortejob'! (skolelærer) KH Astrid

Anmeld

28. marts 2008

Anja

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Hej Mette Hvordan ville du have det med at læse videre, med henblik på at tage en overbygning på DPU efterfølgende? Så kunne du fx. blive underviser eller konsulent eller noget i den stil... Bare en tanke som jeg selv har ind imellem når det går op for mig at jeg er godt igang med at uddanne mig til et 'lortejob'! (skolelærer) KH Astrid[/citat] Altså Astrid ! Det er sgu da et FEDT job !! :-) Jeg elsker i al fald mit job som folkeskolelærer ! Når det så er sagt, så kan jeg da lige sig til dig Mette, at jeg har gjort det - altså kvittet et studie efter 3 år ! Jeg læste dansk på uni og efter 3 år havde jeg bare slet ikke lyst mere, gad ikke fortsætte med dansk og gad heller ikke finde et bifag. Jeg tog orlov og fik et vikariat på en folkeskole. Jeg var solgt med det samme og efterfølgende sommer startede jeg på seminariet i stedet for. Jeg fik tilbudt at kortet mit studie af med 1 år da jeg havde gode dansk kompetencer i forvejen, men jeg takkede nej og tog hele studiet (4 år). I dag er jeg super glad for at jeg valgte at skifte. Men jeg vil også nok sige, at jeg havde ikke gjort det, hvis jeg ikke havde fundet mit "kald". Ved sørme ikke rigtigt, hvad man skal råde dig til, men nu jeg da givet min erfaring videre :-) Anja

Anmeld

28. marts 2008

Rasmine

[citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Hej Mette Hvordan ville du have det med at læse videre, med henblik på at tage en overbygning på DPU efterfølgende? Så kunne du fx. blive underviser eller konsulent eller noget i den stil... Bare en tanke som jeg selv har ind imellem når det går op for mig at jeg er godt igang med at uddanne mig til et 'lortejob'! (skolelærer) KH Astrid[/citat] Jamen ja, jamen nej, jamen jo. HAR overvejet at læse videre, men på den anden side kunne jeg også enormt godt tænke mig snart at have FRI, når jeg har fri!!!!!!! Der hænger altid én eller opgave over hovedet, en eksamen eller noget som skal læses. Jeg kunne helt vild godt tænke mig et job fra 7-15 eller 8-16, eller hvad de nu hedder, og så har man bare fri. Fremover (som jeg skrev før også) vil der jo altid være en aften/weekendvagt i løbet af ugen. Et andet aspekt er lønnen, synes egentlig det er at blive taget i røven, at man efter 3½ års studier kommer ud til en startløn på omkring 20.000. At jeg er på SU nu, og absolut ikke bidrager til hus, og faste udgifter, er KUN fordi Lars tjener som han gør, så det er ikke lønnen som er afgørende for at jeg ikke gider det pædagok noget mere, for det kan ikke bliver meget værre end nu, mht. MIN indkomst. Mht. til pædagogstartlønnen er det lidt surt at tænke på at hvis man/jeg feks. fik job i en eller anden salgsfunktion (ikke butik, men måske salgsbackup el. lign) ville starte på noget over pæd.startlønnen. Og Jannie, ja der er ikke lang til til jeg er færdig, men jeg tror virkelig jeg har valgt forkert. Ja, burde have droppet studiet efter kort tid, men har jo ikke vidst hvad jeg ville, og så fortsætter man jo bare. Øv øv, blot tanker herfra. Sorry min lidt negative tone, men det er sgu til at blive (mere) gråhåret over at sprkulere over.

Anmeld

28. marts 2008

Marco2

Hej mette. Den er sgu svær at rådgive for vi er jo alle så forskellige. Jeg læste selv HA på Handselshøjskolen i Århus, og manglede kun ét semester så droppede jeg ud. Jeg vidste bare med mig selv at jeg ALDRIG ville tilfreds med et arbejde som en sådan uddannelse ville kunne gi mig. Og så ville jeg hellere spare SU'en sp jeg kunne bruge den på noget andet. Idag er jeg jo så grafisk designer som er noget heelt andet. Men det er jeg da heller ikke sikker på jeg skal være hele mit liv. Hvis min virksomhed en dag begynder at gå dårligt, er jeg ikke i tvivl om at jeg vil finde noget helt andet at lave. Men hvad har jeg ikke helt besluttet. Men det er jo heller ikke aktuelt på nuværende tidspunkt. Jeg har den filosofi, at jeg ikke vil spilde min tid, og det følte jeg at jeg gjorde på HHA. Og fuldføre en uddannelse som jeg alligevel ikke ville bruge bare for at kunne skrive den på mit CV... nej tak. så ville jeg føle jeg havde spildt mere tid end jeg allerede havde. Og du har jo allerede en udd. Og man kan altid få job et eller andet sted. Om det så for en tid er som kassedame.... Men igen, vi er alle forskellige og nogle vil gerne have tryghed og vide hvad de har, og nogle springer mere ud i det og ser hvad der sker. Så du må føle i din mave hvad der er bedst for dig. Og tag en snak med Lars om det. Eller find ud af hvad du ellers kunne tænke dig, og undersøg hvilke muligheder der er, inden du springer fra dit nuværende. Dunno... som sagt det er svært. AG - nu med mundlort :-)

Anmeld

28. marts 2008

Loggidut

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Ja, jeg er jo så pæd. stud. Til sommer har jeg 1 år tilbage, bestående af ½ års praktik, og så en bachelor opgave til slut. Inden sommeren, skal jeg lige op i 3 fag, sundhedsfag, psykologi, og "KOL", som bare er svært. Jeg skal nærmest selv forberede mig til de prøver, (lang historie), da jeg hører under den "gamle" uddannelse, og min nye klasse hører under den nye. Jeg er imidlertid bare så pisse træt af studiet. Og skolen planlægning er virkelig dårlig. Der er ikke styr på noget. Desuden ved jeg ikke om jeg gider være pædagog, når det kommer til stykket. Jeg mener, al den omsorg på job, og så hjem til ungerne som også vil ha' deres mor. Jeg vil jo ikke i en børnehave, eller en SFO el. lign. Men hvis jeg skal ha et job indenfor det jeg allerhelst vil, hedder det aftenvagter/weekend. Og på sigt ved jeg at jeg vil blive træt af det. Tiden herhjemme på barsel, har virkelig sat nogle tanker igang. Allerede inden min barsel, gik jeg og tvivlede på om det var det jeg ville. Men så kommer tvivlen jo også: - Skal jeg ikke bare gøre det færdigt, så jeg har det at falde tilbage på? - Skal jeg kvitte studiet (når/hvis) jeg finder et job (indenfor salg, som jeg allerede er udlært indenfor) - Skal jeg finde på noget helt andet, en anden uddannelse? Hva skal jeg, det hele kører rundt. Hvad ville I gøre, og er I sikre på at det I laver er det I vil lave resten af livet? -Jeg mener; livet er jo for kort til at stå op til hver dag, hvis man ikke er glad for sit job. Mette - nu også fortvivlet oveni trætheden.[/citat] jeg har ikke læst alle svar, men umiddelbart vil jeg sige...gør det færdigt...så har du det at prale med...du vil komme til at fortryde med dig selv tror jeg hvis du igen og igen skal sige....det hoppede jeg fra så sent i forløbet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.