I 7 sind. (Ikke om børn, men studie, fremtid, job...)(langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2008

Astrid P

[citat][f][småt]Anja skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Astrid P skriver:[/småt][/f] Hej Mette Hvordan ville du have det med at læse videre, med henblik på at tage en overbygning på DPU efterfølgende? Så kunne du fx. blive underviser eller konsulent eller noget i den stil... Bare en tanke som jeg selv har ind imellem når det går op for mig at jeg er godt igang med at uddanne mig til et 'lortejob'! (skolelærer) KH Astrid[/citat] Altså Astrid ! Det er sgu da et FEDT job !! :-) Jeg elsker i al fald mit job som folkeskolelærer ! Når det så er sagt, så kan jeg da lige sig til dig Mette, at jeg har gjort det - altså kvittet et studie efter 3 år ! Jeg læste dansk på uni og efter 3 år havde jeg bare slet ikke lyst mere, gad ikke fortsætte med dansk og gad heller ikke finde et bifag. Jeg tog orlov og fik et vikariat på en folkeskole. Jeg var solgt med det samme og efterfølgende sommer startede jeg på seminariet i stedet for. Jeg fik tilbudt at kortet mit studie af med 1 år da jeg havde gode dansk kompetencer i forvejen, men jeg takkede nej og tog hele studiet (4 år). I dag er jeg super glad for at jeg valgte at skifte. Men jeg vil også nok sige, at jeg havde ikke gjort det, hvis jeg ikke havde fundet mit "kald". Ved sørme ikke rigtigt, hvad man skal råde dig til, men nu jeg da givet min erfaring videre :-) Anja[/citat] Hej Anja. Det var nu heller ikke helt vildt bogstaveligt ment...:D Jeg er sikker på at det er det rigtige for mig at blive lærer, men til tider kan jeg da tvivle. Hvis blot der ikke var andet i jobbet end omsorgen og det at undervise, så ville det jo være perfekt! Men desværre er der jo også alt det andet der hører med. Fx det at alle mennesker har en holdning til mit fag! Fx det at den minister der burde være 'vores mand' dybest set virker som om han synes at lærere er en flok klykehoveder der bare skal tage sig sammen og lave det dobbelte på den halve tid! Fx det at det på mange måder virker vigtigere at vi kan dokumentere at vi underviser, end at vi rent faktisk gør det! Og på den måde kunne jeg blive ved... MEN MEN MEN, når jeg så tænker på ungerne og på den magi der kan være i at skabe en fed og lærerig fælles oplevelse for dem, ja så er jeg overhovedet ikke i tvivl om at det nok skal blive mere godt end skidt! KH Astrid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.