Navn til Alberts lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2014

Leneur

Albert og Esther... Ellers kunne det jo også være:
Anna
Else
Rigmor
Gudrun
Bodil
Jytte
Gunvor
Merete
Kirsten
Dorthea
Laurine
Laura
Kirstine
Vibeke
Ebba

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2014

Ciss

Der er så mange navn, som er fine sammen med Alberte.

Har ikke læst alle forslag, du har fået, men jeg synes

Ellinor

Petra

Rebekka

Helena

Frida

Elise

passer rigtig godt til.

Anmeld

3. september 2014

Kvist

StineW79 skriver:

Ja men ella er da ny i familien..

Hva med marta marie, det lyder da også meget godt, også får du noget med fra både din mors og fars side...

Eller hva med Kama, Ida, karoline.

Syntes slet ik at det gør noget at søskende starter med det samme forbogstave. Det er der jo mange steder i familien at det er sket x

På den facon, ja så er det nyt 

Hehe, tror også det er den cirkel jeg forsøger at "bryde", kan ikke forstå det hele skal være så ens 

Men så alligevel, mødte lige en lille Agnete ude i børnehaven da jeg afleverede Albert i morges 

Har også tænkt på Martha, men sys bare ikke det er helt rigtigt, sys jo en Martha er en farmor 

Var dog meget vild med Karl Evald da vi ventede Albert..

Anmeld

3. september 2014

Kvist

Natteravnen skriver:

Hvilke navne kan din mand lide? Eller i stil med? 

Det er jo lige det.. Han har ikke nævnt et eneste endnu..

Det var ligesådan da vi ventede Albert.. Jeg nævnte det ene navn efter det andet, uden nogen anden respons end nej.. Og så en dag, en måneds tid før termin vel, kom han og sagde, at af de navne jeg havde nævnt sys han det skulle være Albert eller William.. Det passede mig ganske fint, og da så jeg fødte kunne han kun være en Albert..

så derfor jeg også tænker denne gang, at hvis bare jeg nævner det navn jeg sys, nok gange, så bliver han også vild med dem..

Så tror jeg vil til og sige Ella og Agnete til ham et par gange hver dag 

Anmeld

3. september 2014

Kvist

Ciss skriver:

Der er så mange navn, som er fine sammen med Alberte.

Har ikke læst alle forslag, du har fået, men jeg synes

Ellinor

Petra

Rebekka

Helena

Frida

Elise

passer rigtig godt til.

Har en rigtig god veninde, der hedder Helena, hun synes sjovt nok også det er det vi skal døbe hende 

Tak for indputs 

Anmeld

3. september 2014

Christine

Kvist skriver:

Ja, er faktisk (næsten) helt blank på pigenavne..

Var ret sikker på maven gemte en lillebror, så navnet Villum var valgt..

Men men, maven gemte på en fin lillesøster , og går snart ind i uge 30 uden rigtig at have et par navne..

Indtil videre tænker jeg Ella, og de sidste par dage er navnene Agnes og Agnete også begyndt at spøge i mit hoved..

Et eller andet sted ville jeg dog godt navnet startede med noget andet end A som storebror Albert..

Så kære medmødre, hvilke fantastiske navne i den genre har jeg glemt at overveje??

Jeg er snart i uge 32 og vi er totalt blanke mht. navn til lillesøster 

Hvis vi kunne vælge det, så ville Edith være med i vores overvejelser. Det er gammelt og dansk.

Anmeld

3. september 2014

Kvist

Christine skriver:

Jeg er snart i uge 32 og vi er totalt blanke mht. navn til lillesøster 

Hvis vi kunne vælge det, så ville Edith være med i vores overvejelser. Det er gammelt og dansk.

Så har jeg lige 4 uger mere at løbe på end dig 

Hvis det så ville hjælpe..

Edith er ikke lige mig.. Er vokset op ved siden af Edith Rodes Vej, så er lidt ambivalent hvad det angår..

Hvorfor kan i ikke vælge det??

Anmeld

3. september 2014

Christine

Kvist skriver:

Så har jeg lige 4 uger mere at løbe på end dig 

Hvis det så ville hjælpe..

Edith er ikke lige mig.. Er vokset op ved siden af Edith Rodes Vej, så er lidt ambivalent hvad det angår..

Hvorfor kan i ikke vælge det??

Ja ok det kender jeg godt, det skal helst være et navn man ikke associerer med noget andet.. slet ikke en vej 

Vi kender nogle der valgte det før os og så er der også en i familien, godt nok afdød meeeen...

Jeps, i har da masser af tid  Om det hjælper ved jeg så ikke, her bliver det i hvert fald bare mere og mere presset. Det ville være rart at have bare 2-3 navne klar til når den lille kommer.

Men må lige prøve at følge med her, måske bliver vi inspireret.

Anmeld

3. september 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Kvist skriver:

På den facon, ja så er det nyt 

Hehe, tror også det er den cirkel jeg forsøger at "bryde", kan ikke forstå det hele skal være så ens 

Men så alligevel, mødte lige en lille Agnete ude i børnehaven da jeg afleverede Albert i morges 

Har også tænkt på Martha, men sys bare ikke det er helt rigtigt, sys jo en Martha er en farmor 

Var dog meget vild med Karl Evald da vi ventede Albert..

Thea er jo opkaldt efter min mormor, og sjovt nok så passer det bedre til thea, da mormor jo bare blev kaldt mormor.

Agnete er da mega fint.

Sarah har sagt at hvis hun nogenside får en dreng, så ska han hedde evald. Syntes det er et fedt navn, så det ku da være sejt at det blev brugt i familien. Tror Allan ville syntes det var et godt navn, hvis i sku få en dreng mere en dag! X

Anmeld

3. september 2014

Kvist

Christine skriver:

Ja ok det kender jeg godt, det skal helst være et navn man ikke associerer med noget andet.. slet ikke en vej 

Vi kender nogle der valgte det før os og så er der også en i familien, godt nok afdød meeeen...

Jeps, i har da masser af tid  Om det hjælper ved jeg så ikke, her bliver det i hvert fald bare mere og mere presset. Det ville være rart at have bare 2-3 navne klar til når den lille kommer.

Men må lige prøve at følge med her, måske bliver vi inspireret.

På samme måde jeg har det, kunne være rart med et par navne, og så vente og se hvad hun er for en, når hun kommer ud.. 

Håber du bliver inspireret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.