Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.811 visninger
28 svar
46 synes godt om
29. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Ja sagen er den at i forvejen er vores tillid til VS er meget lille så vil gerne have friske øjne på der ikke er farvede af tidligere oplevelser.

Idag lige inden vi skal ned og hente sønnen (kl. 15.30) ringer lederen for VS for at fortælle mig at vores søn HELE dagen har klaget over hovedpine og virket ked af det...

Han vågnede i et hyl af den anden verden under sin lur og havde svært ved at finde ro igen...

Hun sagde selv sætningen: "han har ikke været sig selv idag, han plejer jo ikke at være sådan her"...

Hun fortæller mig også at han har været varm men ikke så hun tænkte der var feber. Men de har IKKE taget hans temperatur.

Så hun tænker at vi måske bedre kan vurdere om der er noget der skal kigges på eller ej.

Jeg får med det samme hun siger ondt i hovedet og pivet en fornemmelse for at det er mellemørebetændelse, da han før har haft det uden at sige noget og ikke fik feber. Eneste grund til det blev opdaget sidst var fordi hans trommehinde revnede og det væltede ud med stinkende orange/gult betændelse.

Så mens vi er på vej til VS for at hente ham (nu med lidt mere go i fødderne end vi ellers ville gøre) ringer jeg til egen læge, der med det samme siger at vi skal ringe til lægevagten så snart de åbner for han mistænker at der er noget der skal kigges på men de har lukket for idag desværre.

Så vi henter sønnen i VS der ganske rigtigt overhovedet ikke er sig selv. Med sorte rander under øjnene fordi han ikke har fået sovet ordentligt og meget flad mave fordi han ikke har spist i løbet af dagen, og bare et blik der siger "hvorfor kom I ikke og hjalp mig? jeg har ondt og der er ingen der hører mig".

Vores søn har tendens til forstoppelse, og har problemer generelt med at spise så det er noget vi er meget OBS på om hvad og hvor meget han spiser i VS, og der har før været at vi har hentet ham og fået af vide at han på en dag fra 8-16 havde spist en HALV bolle med smør som det ENESTE og ellers bare drukket vand og mælk.

Vi får ringet til lægevagten og kommer igennem efter 20 mins ventetid på telefonen.

Får en tid med det samme, og ræser derop.

Lægevagten kigger på hans øre og er ved at falde bagover hvor slemt det ser ud, uden at sønnen siger et eneste pip og uden at der er feber. Han siger at selvom vi starter penicillin fra idag kan han ikke garantere at trommehinden ikke revner igen da der virkelig var meget på det venstre og højre var fyldt med væske men ingen betændelse (endnu).

Så nu er vi på MEGET stærk penicillin med en pille 3 gange dagligt af 20 piller, til vores søn på snart 3 år...

De har haft i et år, og har set ham være syg før så jeg føler bare de burde vide at der var noget rigtig galt og have ringet til os med det samme bare for det med luren alene.

Sønnen har et sår i hovedet fordi han faldt i vandet og skrabede hovedet på vejen ned, og vi har sagt til VS at vi fik af vide af lægevagten der at vi skulle holde øje i en 14 dages tid for om han begyndte at klage over hovedpine eller blev dårlig på anden vis der kunne være tegn på der var sket mere end man kunne se.

Han var afsted idag fra kl. 8-15.30..

Nu til spørgsmålet ville I gøre mere ved at VS ikke kontaktede Jer da de mærkede der var noget "galt" med ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

TNBC

Wampires skriver:

Ja sagen er den at i forvejen er vores tillid til VS er meget lille så vil gerne have friske øjne på der ikke er farvede af tidligere oplevelser.

Idag lige inden vi skal ned og hente sønnen (kl. 15.30) ringer lederen for VS for at fortælle mig at vores søn HELE dagen har klaget over hovedpine og virket ked af det...

Han vågnede i et hyl af den anden verden under sin lur og havde svært ved at finde ro igen...

Hun sagde selv sætningen: "han har ikke været sig selv idag, han plejer jo ikke at være sådan her"...

Hun fortæller mig også at han har været varm men ikke så hun tænkte der var feber. Men de har IKKE taget hans temperatur.

Så hun tænker at vi måske bedre kan vurdere om der er noget der skal kigges på eller ej.

Jeg får med det samme hun siger ondt i hovedet og pivet en fornemmelse for at det er mellemørebetændelse, da han før har haft det uden at sige noget og ikke fik feber. Eneste grund til det blev opdaget sidst var fordi hans trommehinde revnede og det væltede ud med stinkende orange/gult betændelse.

Så mens vi er på vej til VS for at hente ham (nu med lidt mere go i fødderne end vi ellers ville gøre) ringer jeg til egen læge, der med det samme siger at vi skal ringe til lægevagten så snart de åbner for han mistænker at der er noget der skal kigges på men de har lukket for idag desværre.

Så vi henter sønnen i VS der ganske rigtigt overhovedet ikke er sig selv. Med sorte rander under øjnene fordi han ikke har fået sovet ordentligt og meget flad mave fordi han ikke har spist i løbet af dagen, og bare et blik der siger "hvorfor kom I ikke og hjalp mig? jeg har ondt og der er ingen der hører mig".

Vores søn har tendens til forstoppelse, og har problemer generelt med at spise så det er noget vi er meget OBS på om hvad og hvor meget han spiser i VS, og der har før været at vi har hentet ham og fået af vide at han på en dag fra 8-16 havde spist en HALV bolle med smør som det ENESTE og ellers bare drukket vand og mælk.

Vi får ringet til lægevagten og kommer igennem efter 20 mins ventetid på telefonen.

Lægevagten kigger på hans øre og er ved at falde bagover hvor slemt det ser ud, uden at sønnen siger et eneste pip og uden at der er feber. Han siger at selvom vi starter penicillin fra idag kan han ikke garantere at trommehinden ikke revner igen da der virkelig var meget på det venstre og højre var fyldt med væske men ingen betændelse (endnu).

Så nu er vi på MEGET stærk penicillin med en pille 3 gange dagligt af 20 piller, til vores søn på snart 3 år...

De har haft i et år, og har set ham være syg før så jeg føler bare de burde vide at der var noget rigtig galt og have ringet til os med det samme bare for det med luren alene.

Sønnen har et sår i hovedet fordi han faldt i vandet og skrabede hovedet på vejen ned, og vi har sagt til VS at vi fik af vide af lægevagten der at vi skulle holde øje i en 14 dages tid for om han begyndte at klage over hovedpine eller blev dårlig på anden vis der kunne være tegn på der var sket mere end man kunne se.

Nu til spørgsmålet ville I gøre mere ved at VS ikke kontaktede Jer da de mærkede der var noget "galt" med ham?

Hvis en dreng på snart 3år virker dårlig, klager over hovedpine og kun har spist en halv bolle, ville jeg nok sige til dem; At hvis det sker igen, vil jeg gerne have at de ringer noget tidligere, så han ikke går rundt og har det dårligt hele dagen. Det er sku da synd for en lille dreng at skulle gå rundt og være dårlig, uden nogen gør noget. 

Jeg ville ikke sige det surt, men fortæller at det er altså vigtigt at de reagere på det, fordi det var slemt sidst, så det kan blive slemt igen. 

Anmeld

29. august 2014

put

Wampires skriver:

Jeg bliver dybt, dybt forarget over at hører om den måde jeres vuggestue har taklet det på! Jeg ville uden tvivl kontakte dem på mandag og fortælle dem om dine tanker og så bede dem om altid at ringe hvis de mistænker at der er noget galt. Det burde jo være en selvfølge!! Puha jeg var blevet gal og ked af det hvis det var mig. Er det første gang du oplever sådan noget med vuggestuen?

Anmeld

30. august 2014

hekran

I kender bedre jeres søn end vuggestuen. Hvis I ikke mærkede noget, hvordan skulle de?
Jeg synes slet ikke, at der skal gøres mere ud af det. De ringede efter dig, men havde ikke andet at gå ud fra end at han var ked af det.
Det vigtige er, at han blev tilset af læge og er i behandling. Jeg synes ikke, at vuggestuen skal have hugget for det. Overhovedet ikke.

Anmeld

30. august 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
hekran skriver:

I kender bedre jeres søn end vuggestuen. Hvis I ikke mærkede noget, hvordan skulle de?
Jeg synes slet ikke, at der skal gøres mere ud af det. De ringede efter dig, men havde ikke andet at gå ud fra end at han var ked af det.
Det vigtige er, at han blev tilset af læge og er i behandling. Jeg synes ikke, at vuggestuen skal have hugget for det. Overhovedet ikke.

Enig her! Vh stine

Anmeld

30. august 2014

L&V

hekran skriver:

Jeg er os enig her. Og tænker lidt at hans øre er vel ik blevet så slemme på så kort til? Og de ka jo ik tvinge barnet til at spise

Anmeld

30. august 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Jeg kan ikke undlade at tænke "mon ikke han allerede var dårlig kl. 8:30, da I afleverede ham"?

Hvis nej, så er det gået meget meget stærkt med at han er blevet så dårlig!

Jeg syntes du skal nævne at næste gang jeres søn ikke virker som sig selv, så skal de ringe. Det kan selvfølgelig få den konsekvens at du kommer til at hente en dreng en del gange som intet fejler, idet børn jo også kan have "off dage".

Også syntes jeg at I skal finde et andet pasningstilbud, hvis I ingen tillid har til jeres nuværende.

God bedring med jeres dreng

Anmeld

30. august 2014

Clisolka

hekran skriver:

Jeg er enig her 

Lige en bemærkning til det du skriver: "De har ikke taget hans temperatur". Det må de ikke i vores vuggestue, jeg ved ikke om det er anerledes andre steder evt. 

Anmeld

30. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det er lidt nemmere med et samlet svar fremfor mange små med næsten samme tekst

Først er jeg da glad for at se jeg ikke er den eneste der synes de burde have taget kontakt til os når vi MANGE gange før har sagt at medmindre vi siger andet så er vi hjemme og de kan ringe og vi henter ham..

dette tilbud har de også benyttet sig af henover sommeren hvor der var personalemangel.. så ringede de en 20 mins tid førend vi plejede at aflevere og spurgte om det var muligt at han holdt fri...

Vores søn har faktisk at det går sindsygt hurtigt fra ingenting til rigtig slemt med ørene...

Sidste gang var det indenfor et døgn at vi gik fra at han ingenting havde (var forbi lægen om formiddagen dagen før) og til at trommehinden revnede mens han sov lur i den daværende VS...

det med at tage temperatur må de gerne og har termometer og har gjort det før for at være sikker...

Han har intet sagt herhjemme førend han kom afsted... Ikke snakket om ondt i hovedet eller været pylret...

Aflevering var meget nemmere end nogensinde før faktisk.. for første gang i 5 mdr gik han bare selv hen og begyndte at lege da vi havde sagt farvel... normalt er det noget med at en pædagog tager ham i hånden eller på armen mens vi siger farvel og så finder de noget sammen mens vi går...

Det med spisning handler ikke om at de skal tvinge ham, men at de skal opmuntre ham og så udnytte at de har fået ekstra timer til at kunne sætte sig med ham og max 3 andre så han får ro til at spise fremfor der sidder 14 børn og råber og skriger...

jeg føler bare at når de selv følte han var anderledes så burde de have ringet til os og sagt: "ved i hvad vi er ikke sikker på han er helt frisk idag, han virker meget pylret og ked af det og siger han har ondt i hovedet"...

så havde vi med det samme sagt: "okay, giv os 10 min så er vi der og henter ham for det er bedre han er hjemme med rolige omgivelser når han har det sådan", og så havde vi kunnet nå til vores egen læge fremfor at skulle vente på lægevagten først åbnede og derefter at komme igennem og få en tid...

og vores egen læge havde også sørget for vi fik en behandling der ikke ville konflikte med at tage i VS stadigvæk...

Nu skal jeg vente til mandag og så håbe på at jeg må ændre på hvornår han får pillerne selvom vi er startet...

Anmeld

30. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan sige at de godt må ringe lidt før en anden gang - men syges nu ikke har handlet forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.