Ja sagen er den at i forvejen er vores tillid til VS er meget lille så vil gerne have friske øjne på der ikke er farvede af tidligere oplevelser.
Idag lige inden vi skal ned og hente sønnen (kl. 15.30) ringer lederen for VS for at fortælle mig at vores søn HELE dagen har klaget over hovedpine og virket ked af det...
Han vågnede i et hyl af den anden verden under sin lur og havde svært ved at finde ro igen...
Hun sagde selv sætningen: "han har ikke været sig selv idag, han plejer jo ikke at være sådan her"...
Hun fortæller mig også at han har været varm men ikke så hun tænkte der var feber. Men de har IKKE taget hans temperatur.
Så hun tænker at vi måske bedre kan vurdere om der er noget der skal kigges på eller ej.
Jeg får med det samme hun siger ondt i hovedet og pivet en fornemmelse for at det er mellemørebetændelse, da han før har haft det uden at sige noget og ikke fik feber. Eneste grund til det blev opdaget sidst var fordi hans trommehinde revnede og det væltede ud med stinkende orange/gult betændelse.
Så mens vi er på vej til VS for at hente ham (nu med lidt mere go i fødderne end vi ellers ville gøre) ringer jeg til egen læge, der med det samme siger at vi skal ringe til lægevagten så snart de åbner for han mistænker at der er noget der skal kigges på men de har lukket for idag desværre.
Så vi henter sønnen i VS der ganske rigtigt overhovedet ikke er sig selv. Med sorte rander under øjnene fordi han ikke har fået sovet ordentligt og meget flad mave fordi han ikke har spist i løbet af dagen, og bare et blik der siger "hvorfor kom I ikke og hjalp mig? jeg har ondt og der er ingen der hører mig".
Vores søn har tendens til forstoppelse, og har problemer generelt med at spise så det er noget vi er meget OBS på om hvad og hvor meget han spiser i VS, og der har før været at vi har hentet ham og fået af vide at han på en dag fra 8-16 havde spist en HALV bolle med smør som det ENESTE og ellers bare drukket vand og mælk.
Vi får ringet til lægevagten og kommer igennem efter 20 mins ventetid på telefonen.
Får en tid med det samme, og ræser derop.
Lægevagten kigger på hans øre og er ved at falde bagover hvor slemt det ser ud, uden at sønnen siger et eneste pip og uden at der er feber. Han siger at selvom vi starter penicillin fra idag kan han ikke garantere at trommehinden ikke revner igen da der virkelig var meget på det venstre og højre var fyldt med væske men ingen betændelse (endnu).
Så nu er vi på MEGET stærk penicillin med en pille 3 gange dagligt af 20 piller, til vores søn på snart 3 år...
De har haft i et år, og har set ham være syg før så jeg føler bare de burde vide at der var noget rigtig galt og have ringet til os med det samme bare for det med luren alene.
Sønnen har et sår i hovedet fordi han faldt i vandet og skrabede hovedet på vejen ned, og vi har sagt til VS at vi fik af vide af lægevagten der at vi skulle holde øje i en 14 dages tid for om han begyndte at klage over hovedpine eller blev dårlig på anden vis der kunne være tegn på der var sket mere end man kunne se.
Han var afsted idag fra kl. 8-15.30..
Nu til spørgsmålet ville I gøre mere ved at VS ikke kontaktede Jer da de mærkede der var noget "galt" med ham?