Måske et dumt spørgsmål. Spis dig gravid/PCO kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2014

Babydrøm

Det var så lidt, godt hvis du kan bruge det  ja lige præcis, listen med farver. Jeg tog billede på min mobil af siderne, som jeg så altid lige har med mig. Har nu levet 1 1/2 år helt uden stivelse og blev faktisk gravid lyn hurtigt efter jeg droppede stivelsen ( havde prøvet 2 år) Sidegevinsten er at man taber sig hvis man har brug for det ( jeg har tabt 25 kg, 10 af dem under graviditet). Men tag ikke fejl, der er masser af tynde og normalvægtige piger, der også har pco, så det ikke så meget en slankekur, men en måde at gøre sin krop rask  spørg endelig, hvis du har spørgsmål 

Fantastisk du blev gravid  Hvor hurtigt efter du startede på maden?

Fulgte du den til punkt og prikke? Har du PCO?

Jeg vil gerne tabe mig, så det er et plus  

Er spændt på svaret vi får om et par uger  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Jeg har levet efter principperne i spis dig gravid gennem nogle måneder (nu kun delvist) og jeg har heller ikke PCO (jeg har i hvert fald ikke unormalt hormonniveau, for det har jeg fået målt ved blodprøve).

Hos os er der, som du ved, endnu ikke gevinst. Men det skyldes jo nok mere mandens sædkvalitet Han har også levet efter principperne, vi tænkte bare, at det kan ikke skade. Og jeg synes faktisk, at efter vi er begyndt at spise efter de principper, får vi meget bedre mad især om aftenen 

Hvis du gerne vil finde flere opskrifter, kan jeg anbefale "Spis dig i balance", der er mange flere opskrifter i end i "Spis dig Gravid". Og ja pcoliv.dk er en rigtig god side ift. opskrifter (dog har jeg mest prøvet deres kager og desserter, da jeg har en meget sød tand )

Og mht. vægttab, jeg har tabt et par kilo, men manden har tabt sig rigtig meget. Vi er begge "normalvægtige" og har ikke gjort det for vægttabets skyld, så især jeg har nok afprøvet lidt for mange af deres "sunde" desserter, for selvom de ikke påvirker ens insulinniveau, så er der stadig mange kalorier i

Lyder godt

Tror ik jeg kan følge den til punkt og prikke, men det giver sikkert også noget, at følge den delvis   Ved jo heller ik om jeg fejler noget. Og det er kun et plus, hvis jeg taber mig trænger jeg desværre til  Håber også at jeg kan få en mere regelmæssig cyklus 

Jeg er spændt på hvad vi får af vide til samtalen, om vi fejler noget eller ej.. 

Den bog vil jeg tjekke, lyder godt Fedt med bedre mad om aftenen  Indtil videre har jeg ik rigtig haft lyst til at prøve opskrifterne fra spis dig gravid, er desværre også lidt kræsen   Ja synes der er mange gode opskrifter på pcoliv.dk Jeg er også nødt til at prøve nogle af deres snack, for det får jeg svært ved at undvære   ligesom med brød.. 

De sidste par dage har jeg spist kød og salat til aftensmad, og det fungerer godt, så må prøve mig frem med nogle flere opskrifter

Anmeld

31. august 2014

Lililili

Fantastisk du blev gravid  Hvor hurtigt efter du startede på maden?

Fulgte du den til punkt og prikke? Har du PCO?

Jeg vil gerne tabe mig, så det er et plus  

Er spændt på svaret vi får om et par uger  

Vi havde som sagt forsøgt i 2 år. Januar 2013 kom vi på fertelitetsklinik og de fandt ud af jeg har pco. Jeg fulgte derfra til punkt og prikke kosten. Slut februar fik jeg metformin og midt marts blev  jeg gravid, og har i dag den skønneste dreng på 9 måneder. Jeg lever som sådan ikke efter nogen kur, men har bare fjernet stivelse, og har fået det super godt ( stivelse er jo ikke godt for noget ha ha). På 2 måneder tabte jeg de første 13 kg, bare ved at undgå stivelse. Det kan klart anbefales  Al held og lykke. 

Anmeld

31. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

Lyder godt

Tror ik jeg kan følge den til punkt og prikke, men det giver sikkert også noget, at følge den delvis   Ved jo heller ik om jeg fejler noget. Og det er kun et plus, hvis jeg taber mig trænger jeg desværre til  Håber også at jeg kan få en mere regelmæssig cyklus 

Jeg er spændt på hvad vi får af vide til samtalen, om vi fejler noget eller ej.. 

Den bog vil jeg tjekke, lyder godt Fedt med bedre mad om aftenen  Indtil videre har jeg ik rigtig haft lyst til at prøve opskrifterne fra spis dig gravid, er desværre også lidt kræsen   Ja synes der er mange gode opskrifter på pcoliv.dk Jeg er også nødt til at prøve nogle af deres snack, for det får jeg svært ved at undvære   ligesom med brød.. 

De sidste par dage har jeg spist kød og salat til aftensmad, og det fungerer godt, så må prøve mig frem med nogle flere opskrifter

Jeg tror også, at du er langt, hvis du tænker over at spise mindre af de "forbudte" ting, som ting med meget stivelse, hurtige kulhydrater og sukker.

Hvis har mod på at bage selv, findes der nogle ok alternativer på brød uden hvedemel inde på pcoliv. Og ja en masse snacks Jeg synes ikke, det er så svært at overholde, når vi er hjemme, det er værre når vi er ude. Jeg har før taget rugbrød med til fødselsdag, og kigget langt efter de hvide boller og lagkage - det er ikke så sjovt 

Men til min fødselsdag i år, bagte jeg lagkage, jordbærtærte og boller efter PCO principperne, og det blev meget vellykket 

Perlebyg har vi altid i køkkenet nu, som alternativ til ris. Det smager rigtig godt, synes vi alle  Da vi var på camping var alle familiens unger (i alderen 2-10 år) også vilde med det!

Anmeld

31. august 2014

Babydrøm

LiLyKa skriver:

Vi havde som sagt forsøgt i 2 år. Januar 2013 kom vi på fertelitetsklinik og de fandt ud af jeg har pco. Jeg fulgte derfra til punkt og prikke kosten. Slut februar fik jeg metformin og midt marts blev  jeg gravid, og har i dag den skønneste dreng på 9 måneder. Jeg lever som sådan ikke efter nogen kur, men har bare fjernet stivelse, og har fået det super godt ( stivelse er jo ikke godt for noget ha ha). På 2 måneder tabte jeg de første 13 kg, bare ved at undgå stivelse. Det kan klart anbefales  Al held og lykke. 

Fantastisk det gik så hurtigt   

Forstår godt du fulgte kosten til punkt og prikke efter du fik konstateret PCO, vil jeg også gøre hvis jeg fejler det. Men indtil videre er det kun delvist, men har droppet pasta, ris, kartofler og brød. Men spiser stadig rugbrød  

Jeg håber også der ryger nogle kg   Der burde ske noget, når jeg har lavet meget om på min kost, håber jeg da   

Mange tak 

Anmeld

31. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Jeg tror også, at du er langt, hvis du tænker over at spise mindre af de "forbudte" ting, som ting med meget stivelse, hurtige kulhydrater og sukker.

Hvis har mod på at bage selv, findes der nogle ok alternativer på brød uden hvedemel inde på pcoliv. Og ja en masse snacks Jeg synes ikke, det er så svært at overholde, når vi er hjemme, det er værre når vi er ude. Jeg har før taget rugbrød med til fødselsdag, og kigget langt efter de hvide boller og lagkage - det er ikke så sjovt 

Men til min fødselsdag i år, bagte jeg lagkage, jordbærtærte og boller efter PCO principperne, og det blev meget vellykket 

Perlebyg har vi altid i køkkenet nu, som alternativ til ris. Det smager rigtig godt, synes vi alle  Da vi var på camping var alle familiens unger (i alderen 2-10 år) også vilde med det!

Det håber jeg at jeg er Det må være en god start, og er lidt stolt af mig selv  

Jeg overvejer at prøve at bage selv, især idag med det her regnvejr, det indbyder jo til varm kakao og nybagte boller  Men ik sikkert jeg har de rigtige ingredienser hjemme..  

Nej det lyder slet ik sjovt, når man er ude, ved heller ik hvad jeg skal gøre  Skal til middag hos svigerforældrende i morgen, og de er rigtig glad for rigtig dansk mad.. Hmm, må se hvad jeg gør 

Ej hvor skønt at det var vellykket til din fødselsdag   Må prøve det

Oki fedt, må prøve perlebyg 

Anmeld

31. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

Det håber jeg at jeg er Det må være en god start, og er lidt stolt af mig selv  

Jeg overvejer at prøve at bage selv, især idag med det her regnvejr, det indbyder jo til varm kakao og nybagte boller  Men ik sikkert jeg har de rigtige ingredienser hjemme..  

Nej det lyder slet ik sjovt, når man er ude, ved heller ik hvad jeg skal gøre  Skal til middag hos svigerforældrende i morgen, og de er rigtig glad for rigtig dansk mad.. Hmm, må se hvad jeg gør 

Ej hvor skønt at det var vellykket til din fødselsdag   Må prøve det

Oki fedt, må prøve perlebyg 

Hvis de ikke ved at I prøver, kan du jo bare være gået på kur, der er virkelig mange, der fjerner kulhydraterne, når de er på kur. Ellers så bare tag 1-2 kartofler og mere af det andet, evt. tag en salat med hjemmefra, hvis du ved, at der ikke er mange alternativer

Vores familier ved godt, at vi prøver nu og de prøver at tage hensyn til os. Men det var hemmeligt indtil kæresten blev så syg (der havde vi prøvet i ca. et år) og vi havde brug for at snakke mere om det.

Ja det er lidt en udfordring med bagningen i starten, indtil du får lageret fyldt af gode ting og sager Nu har jeg stort set alt "på lager"  

Anmeld

31. august 2014

Babydrøm

LilleMie skriver:

Hvis de ikke ved at I prøver, kan du jo bare være gået på kur, der er virkelig mange, der fjerner kulhydraterne, når de er på kur. Ellers så bare tag 1-2 kartofler og mere af det andet, evt. tag en salat med hjemmefra, hvis du ved, at der ikke er mange alternativer

Vores familier ved godt, at vi prøver nu og de prøver at tage hensyn til os. Men det var hemmeligt indtil kæresten blev så syg (der havde vi prøvet i ca. et år) og vi havde brug for at snakke mere om det.

Ja det er lidt en udfordring med bagningen i starten, indtil du får lageret fyldt af gode ting og sager Nu har jeg stort set alt "på lager"  

De ved ikke vi prøver, det er en hemmelighed, en svær en at holde på  Men vi vil så gerne kunne fortælle dem den fantastiske nyhed, når det sker  Så ja vi kæmper med det alene. 

Ja må nok indrømme jeg er på kur, og så håbe de har andet at byde på 

Forstår godt i fortalte jeres familier det nu der kom en sygdom indover pb. 

Ja det er jo det, det kræver jo lidt at fylde lageret 

Anmeld

31. august 2014

Chellie

Babydrøm skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne tabe mig. Og jeg vil gerne blive gravid, har en ustabil cyklus, derfor har jeg læst i bogen: Spis dig gravid. Er det mad de foreslår ik det samme som man burde spise hvis man har PCO? Måske et dumt spørgsmål 

Jeg tror ikke jeg har PCO, kæresten og jeg skal til udredning om 3 uger, så der får jeg forhåbentlig svar på om der er noget i vejen, siden jeg ik er blevet gravid endnu. 

Har læst meget på pcoliv.dk 

Der er en masse opskrifter, så håbede jeg kunne bruge dem, da der ik er mange opskrifter i bogen spis dig gravid. 

Håber I kan hjælpe 

Ustabil cyklus kan godt være et tegn på PCO, så husk at blive tjekket for en sikkerheds skyld, når du alligevel skal udredes  Jeg har selv en mild grad af PCO, men overhovedet ingen andre symptomer end ustabil cyklus... Det kunne jo være, det var det samme for dig også?

Anmeld

31. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

De ved ikke vi prøver, det er en hemmelighed, en svær en at holde på  Men vi vil så gerne kunne fortælle dem den fantastiske nyhed, når det sker  Så ja vi kæmper med det alene. 

Ja må nok indrømme jeg er på kur, og så håbe de har andet at byde på 

Forstår godt i fortalte jeres familier det nu der kom en sygdom indover pb. 

Ja det er jo det, det kræver jo lidt at fylde lageret 

Det forstår jeg godt, sådan havde vi det også! Det er bare lidt noget andet at give nyheden, når den ikke er forventet  Selvom de nu alligevel havde forventet det lidt, min mor havde i hvert fald glædet sig i mange år til nyheden, hvilket hun ikke havde lagt skjul på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.