Måske et dumt spørgsmål. Spis dig gravid/PCO kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.538 visninger
26 svar
23 synes godt om
29. august 2014

Babydrøm

Hejsa

Jeg vil gerne tabe mig. Og jeg vil gerne blive gravid, har en ustabil cyklus, derfor har jeg læst i bogen: Spis dig gravid. Er det mad de foreslår ik det samme som man burde spise hvis man har PCO? Måske et dumt spørgsmål 

Jeg tror ikke jeg har PCO, kæresten og jeg skal til udredning om 3 uger, så der får jeg forhåbentlig svar på om der er noget i vejen, siden jeg ik er blevet gravid endnu. 

Har læst meget på pcoliv.dk 

Der er en masse opskrifter, så håbede jeg kunne bruge dem, da der ik er mange opskrifter i bogen spis dig gravid. 

Håber I kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2014

Babydrøm

Ingen der vil svare?

Anmeld

30. august 2014

modesty

Babydrøm skriver:

Hejsa

Jeg vil gerne tabe mig. Og jeg vil gerne blive gravid, har en ustabil cyklus, derfor har jeg læst i bogen: Spis dig gravid. Er det mad de foreslår ik det samme som man burde spise hvis man har PCO? Måske et dumt spørgsmål 

Jeg tror ikke jeg har PCO, kæresten og jeg skal til udredning om 3 uger, så der får jeg forhåbentlig svar på om der er noget i vejen, siden jeg ik er blevet gravid endnu. 

Der er en masse opskrifter, så håbede jeg kunne bruge dem, da der ik er mange opskrifter i bogen spis dig gravid. 

Håber I kan hjælpe 

Så vidt jeg forstår, uden at have sat mig helt ind i det, går Spis dig Gravid ud på de samme principper som feks palæo-diæt, Atkins-kur o.s.v. - lidt eller ingen stivelse, og meget protein.

Jo, det er de råd der gives til kvinder med PCO - og til alle andre der gerne vil tabe sig. Der er i bund og grund ikke den store forskel. De kalder det bare for forskellige ting fordi de alle sammen gerne vil tjene nogle penge. 

Anmeld

30. august 2014

Lililili

Pco er jo en sygdom, en hormonforstyrrelse. Når man med den sygdom indtager for meget stivelse, øges insulinen og bugspytkirtlen kan ikke følge med. Det går blandt andet ud over æggestokkene, og derved manglende ægløsning og udeblivende graviditet. Derfor anbefales det at man skærer drastisk ned på sukker og alt med stivelse. Metformin kan også komme på tale ( sukkersygemedicin), da det kan hjælpe med at få en cyklus og faktisk hos pco piger kan være med til at tabe sig. Bogen spis dig gravid omhandler meget dette, men der er også virkelig mange der går rundt med pco også uden at vide det. At spise pco venligt er ikke decideret en slankekur men en måde at få kroppen rask til at lave ægløsning. Du behøves ikke spise palæo eller andet, du skal bare skærer ned for stivelse. Bag i bogen spis dig gravid er en god liste, hva der er godt. 

Anmeld

30. august 2014

Babydrøm

modesty skriver:

Så vidt jeg forstår, uden at have sat mig helt ind i det, går Spis dig Gravid ud på de samme principper som feks palæo-diæt, Atkins-kur o.s.v. - lidt eller ingen stivelse, og meget protein.

Jo, det er de råd der gives til kvinder med PCO - og til alle andre der gerne vil tabe sig. Der er i bund og grund ikke den store forskel. De kalder det bare for forskellige ting fordi de alle sammen gerne vil tjene nogle penge. 

Det er jo også sådan jeg forstår det ser mig bare helt blind på det, når jeg læser så meget forskelligt..  Tak for dit svar Ja de vil jo alle tjene penge 

Anmeld

30. august 2014

Babydrøm

LiLyKa skriver:

Pco er jo en sygdom, en hormonforstyrrelse. Når man med den sygdom indtager for meget stivelse, øges insulinen og bugspytkirtlen kan ikke følge med. Det går blandt andet ud over æggestokkene, og derved manglende ægløsning og udeblivende graviditet. Derfor anbefales det at man skærer drastisk ned på sukker og alt med stivelse. Metformin kan også komme på tale ( sukkersygemedicin), da det kan hjælpe med at få en cyklus og faktisk hos pco piger kan være med til at tabe sig. Bogen spis dig gravid omhandler meget dette, men der er også virkelig mange der går rundt med pco også uden at vide det. At spise pco venligt er ikke decideret en slankekur men en måde at få kroppen rask til at lave ægløsning. Du behøves ikke spise palæo eller andet, du skal bare skærer ned for stivelse. Bag i bogen spis dig gravid er en god liste, hva der er godt. 

Tak for dit svar og den gode forklaring, den var nemmere at forstå

Du mener listen med grøn, gul og rød, hvad man må spise og ikke må?

Anmeld

30. august 2014

Lililili

Babydrøm skriver:

Tak for dit svar og den gode forklaring, den var nemmere at forstå

Du mener listen med grøn, gul og rød, hvad man må spise og ikke må?

Det var så lidt, godt hvis du kan bruge det  ja lige præcis, listen med farver. Jeg tog billede på min mobil af siderne, som jeg så altid lige har med mig. Har nu levet 1 1/2 år helt uden stivelse og blev faktisk gravid lyn hurtigt efter jeg droppede stivelsen ( havde prøvet 2 år) Sidegevinsten er at man taber sig hvis man har brug for det ( jeg har tabt 25 kg, 10 af dem under graviditet). Men tag ikke fejl, der er masser af tynde og normalvægtige piger, der også har pco, så det ikke så meget en slankekur, men en måde at gøre sin krop rask  spørg endelig, hvis du har spørgsmål 

Anmeld

30. august 2014

LilleMie

Babydrøm skriver:

Hejsa

Håber I kan hjælpe 

Jeg har levet efter principperne i spis dig gravid gennem nogle måneder (nu kun delvist) og jeg har heller ikke PCO (jeg har i hvert fald ikke unormalt hormonniveau, for det har jeg fået målt ved blodprøve).

Hos os er der, som du ved, endnu ikke gevinst. Men det skyldes jo nok mere mandens sædkvalitet Han har også levet efter principperne, vi tænkte bare, at det kan ikke skade. Og jeg synes faktisk, at efter vi er begyndt at spise efter de principper, får vi meget bedre mad især om aftenen 

Hvis du gerne vil finde flere opskrifter, kan jeg anbefale "Spis dig i balance", der er mange flere opskrifter i end i "Spis dig Gravid". Og ja pcoliv.dk er en rigtig god side ift. opskrifter (dog har jeg mest prøvet deres kager og desserter, da jeg har en meget sød tand )

Og mht. vægttab, jeg har tabt et par kilo, men manden har tabt sig rigtig meget. Vi er begge "normalvægtige" og har ikke gjort det for vægttabets skyld, så især jeg har nok afprøvet lidt for mange af deres "sunde" desserter, for selvom de ikke påvirker ens insulinniveau, så er der stadig mange kalorier i

Anmeld

30. august 2014

modesty

Men paleo og Atkins går jo netop ud på at droppe stivelsen (og sukkeret). 

Anmeld

30. august 2014

Lililili

modesty skriver:

Men paleo og Atkins går jo netop ud på at droppe stivelsen (og sukkeret). 

Det rigtig og man kan sagtens bruge opskrifter der fra. Palæo mener jeg dog at man ikke må få mælkeprodukter, hvilket ikke har noget med pco at gøre  Men alle opskrifter uden stivelse og sukker er gode til inspiration 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.