gravid kvindes frokost?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.412 visninger
28 svar
10 synes godt om
29. august 2014

Kay

Til alle gravide... Hvordan ser din frokost ud?

Hvis vi ikke havde fået pizza i går havde der været et stykke rugbrød med mager spegepølse :p

Min nye graviditets spise er brie på digistive kiks :p

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2014

Masig

Hvis vi ikke havde fået pizza i går havde der været et stykke rugbrød med mager spegepølse :p

Groft rugbrød eller grovboller med smør og pålæg — gerne fiske pålæg, er total besat af fisk denne gang. Og så gerne lidt agurk eller salat hvis vi lige har det liggende.

Mellem måltiderne (hvis jeg har tid til dem og husker dem) består som regel af en grovbolle med smøreost eller lignende og noget frugt, er ret vild med vandmelon for tiden...

Og så kommer der da også lidt kage ned på arbejdet en gang imellem eller et stykke chokolade 

Anmeld

29. august 2014

Frk_Louise

Kay skriver:

Spiser to eller tre skiver rugbrød - allerhelst med torskerogn, makrel eller tun.. Jeg er simpelthen blevet helt vild med fisk her under min graviditet - og det plejer jeg absolut ikke at være! Og så tomat, gulerødder eller agurk til og nærmest en hel liter mælk 

Anmeld

29. august 2014

Frk_Louise

Og hold da op, de jordbær ser da mega lækre ud!!! Sagde den tykke og meget gravide Louise 

Anmeld

29. august 2014

Masig

Frk_Louise skriver:

Spiser to eller tre skiver rugbrød - allerhelst med torskerogn, makrel eller tun.. Jeg er simpelthen blevet helt vild med fisk her under min graviditet - og det plejer jeg absolut ikke at være! Og så tomat, gulerødder eller agurk til og nærmest en hel liter mælk 

Hvor sjovt, jeg er også helt tosset med fisk nu... Kunne leve af sushi altså... Kan normalt godt lide fisk men slet ikke i de mængder... men det er jo heldigvis sundt 

Anmeld

29. august 2014

Frk_Louise

Hvor sjovt, jeg er også helt tosset med fisk nu... Kunne leve af sushi altså... Kan normalt godt lide fisk men slet ikke i de mængder... men det er jo heldigvis sundt 

Normalt kan jeg slet ikke fordrage fisk.. Kan gå med til makrel i tomat, men det smager jo også mere af tomat end makrel 

Men lige nu kunne jeg simpelthen fortære en hel pakke laks, hvis det skulle være  Og ja, det er da heldigvis sundt med fisk!

Anmeld

29. august 2014

LinLin

Jeg spiser rester fra aftensmad eller to skiver rugbrød med forskelligt pålæg....

Anmeld

29. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Lige idag stod den på 2 cheeseburgere og 1pose chillicheesetops fra mcD  

Ellers står den på "noget fra køleren". Er så træt af rugbrød, så enten bliver det noget knækbrød, scrampled eggs eller rester af aftensmad. har generelt ikke rigtig lyst til noget mad pt, selvom jeg er suuulten. Vildt underligt. 

Til gengæld kunne jeg drikke 2liter appelsinjuice om dagen 

Anmeld

29. august 2014

Masig

Frk_Louise skriver:

Normalt kan jeg slet ikke fordrage fisk.. Kan gå med til makrel i tomat, men det smager jo også mere af tomat end makrel 

Men lige nu kunne jeg simpelthen fortære en hel pakke laks, hvis det skulle være  Og ja, det er da heldigvis sundt med fisk!

Det er lidt sjovt som det kan ændre sig...

Anmeld

29. august 2014

ErDetSnartNU

Nu er der mange af jer, der nævner fisk, men husker I det med max 100 g. rovfisk (herunder tun) om ugen, og max 125 g. røget laks om måneden (hvis laksen er fra østersøen, norsk laks er vist okay fordi der ikke er dioxin i det) 

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=GRAVIDITET&id=15957

"Store laks fra østersøen har et særligt højt indhold af dioxin. Derfor anbefaler Fødevarestyrelsen at kvinder i den fødedygtige alder, gravide og ammende ikke indtager mere end én portion østersølaks ca. 125 g én gang om måneden. Dioxin påvirker fosterets udvikling. Opdrættet laks stammer ofte fra Norge, og er så fald ikke forurenet med dioxin.

Rovfisk, som du kun må spise 100g af om ugen fordi de kan have et stort indhold af kviksølv er: helleflynder, sværdfisk, sildehaj, gedde, aborre, sandart, oliefisk, escolar, rokke og tun."  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.