Er jeg den eneste der ikke kan nyde det.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2014

Isabella_mor

Mama2012 skriver:

Hvor dejligt at læse, at man ikke er alene!!! For mig er graviditet forbundet med smerte og angst"

Første gang var jeg indlagt to gange før uge 30 med truende for tidlig fødsel - og resten af tiden var jeg totalt sengeliggende... Måtte sidde ned i badet og får min  kæreste til at vaske mit hår, fordi jeg fik plukkeveer af t gøre det selv...

Han kom heldigvis først 39+0, men var meget lille, fordi alle plukkeveerne og indlæggelserne havde svækket min moderkage og han ikke havde fået næring nok.

Denne gang havde jeg hyperemisis i 14 uger men opkast og så meget kvalme, at jeg til tider har måttet vække min kæreste kravlende, fordi jeg ikke kunne stå op længe nok til at skifte vores søn... Nu er jeg 29+5 og hari perioder MANGE plukkeveer, der er virkelig kraftige og kommer rigtig hyppigt. Er konstant bange for at gå i fødsel igen og ikke komme afsted tids nok til at få det stoppet...

Hader hvert øjeblik - for nåh ja, jeg har også fået konstateret begyndende bækkenløsning - og vil bare gerne have de næste 7 uger til at gå, så jeg kan slappe lidt af...

Toppen er kagen er, at vi lige er flyttet, jeg burde skrive speciale, der skalafleveres 6/10, men vi har først fået institutionsplads til vores søn 1/11, så aner ikke, hvordan jeg skal nå at blive færdig inden termin 1/11...

SUUUUUUk!!! Langt indlæg fyldt med brok - men hvor er det dog rart at kunne sige det højt (aka skrive det) uden nogen ser på en, som om man ikke elsker sit barn - eller siger noget forbudt

jeg har en eller anden idé om at der er MANGE som har det som mig og som dig... 

men dejligt at du fik delt dit også  

og GU elsker vi alle vores børn. det var/er bare ikke sjovt at være gravid med dem..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Sitrani

Det er absolut ikke en dans på roser at være gravid!!! Jeg har et "syndrom" der hedder faktor 5 Leiden, som påvirker, at jeg har 3-7 gange større risici for at få blodpropper (især i risikosituationer som graviditet) Fik en blodprop i benet sidste gang Så jeg sprøjter mig selv med blodfortyndende medicin hver aften.. Ikke sjovt...
Derudover havde jeg meget kvalme i begge graviditeter, samt bækkenløsning, som i denne omgang er kommet før, og er slemmere end i første graviditet Æv æv æv siger jeg bare...
Men ja, hvad man dog ikke går igennem for de kære små <3

Anmeld

21. august 2014

Isabella_mor

Sitrani skriver:

Det er absolut ikke en dans på roser at være gravid!!! Jeg har et "syndrom" der hedder faktor 5 Leiden, som påvirker, at jeg har 3-7 gange større risici for at få blodpropper (især i risikosituationer som graviditet) Fik en blodprop i benet sidste gang Så jeg sprøjter mig selv med blodfortyndende medicin hver aften.. Ikke sjovt...
Derudover havde jeg meget kvalme i begge graviditeter, samt bækkenløsning, som i denne omgang er kommet før, og er slemmere end i første graviditet Æv æv æv siger jeg bare...
Men ja, hvad man dog ikke går igennem for de kære små <3

Ph ja, og chancen for blodpropper er større ved graviditet. Skod at skulle stikke sig hver aften jeg føler med dig.

Anmeld

21. august 2014

Skouboe

Folk kiggede altid mærkeligt og bebrejdende på mig når jeg omtalte begge mine graviditeter som noget der "gik over"...

Anmeld

21. august 2014

Isabella_mor

Skouboe skriver:

Folk kiggede altid mærkeligt og bebrejdende på mig når jeg omtalte begge mine graviditeter som noget der "gik over"...

Hvad forventer folk at det er?? Der gror et barn som SPARKER een til plukfisk indvendigt, ens knogler driller og gør pokkers ondt. Man går som en idiot, og man kan ikke rejse sig uden at pruste som en tyr i brunst.! Man får halsbrand til langt op over begge øre og man må ikke dit og dat pg dut. 

Man får vand i benene, i fødderne, man kan kun gå i grimme sko fordi man ikke kan nå sine fødder og binde snørrebåndene på sine elskede converse. Man vågner om natten hver nat med massiv leg krampe i begge ben. Man er angrebet af svamp som ikke vil gå væk. 

Forventer folk at man siger

"åh der er bare ikke noget bedre end alle de skavanker der følger med i en graviditet" 

jeg er snart tilbøjelig til at sige at jeg HADER at være gravid.! 

Anmeld

21. august 2014

2babygirls

Isabella_mor skriver:

Min graviditet.! 

Generelt det at være gravid! Det er jo ikke noget man kan nyde.! 

Jeg kan i hvert fald ikke.! Jeg synes ikke det er skønt eller rart eller dejligt. Jeg synes det er møg hamrende belastende og hårdt. 

Først får man kvalme, så får man ondt. Så får man mere ondt. Så kan man ikke sidde eller ligge ordenligt. Og man kan bare mærke at ens krop er så smadret hver eneste dag. 

Så skal man tænke over hvad man spiser g hvad man drikker og hvad man vasker sit hår i. 

Ja det er ligefør man skal tænke over hvad man tørrer sin R*V i.. 

Jeg har 6 uger til terminen. Jeg har 6 uger tilbage i mit graviditetsfængsel. 6 uger hvor jeg ikke kan gå ordenligt uden at det gør pikke ondt i ryggen/lænden, hvor jeg ikke kan sidde ordenligt og rejse mig pga et haleben der pludselig, ud af det blå, begyndte at gøre SKIDE ondt. 6 uger hvor jeg bliver idiot hvis ungen får hikke igen det er så ubehageligt. 6 uger tilbage hvor jeg føler at alt det jeg indtager af føde bliver siddende i halsen. 6 uger hvor jeg ikke engang kan cykle en tur.! 6 uger hvor jeg så gerne ville pakke vores ting ned.! 6 uger hvor jeg skal tage de fucking jernpiller og what not.! 6 uger hvor jeg har lægkramper hver nat, i BEGGE ben. 

Det eneste gode ved en en graviditet er barnet der kommer ud af det. At være gravid er bare slet ikke mig.! 

Godt det er sidste gang. Og hvor var det dejligt at brokke mig lidt.! Det trængte jeg til.!  

Årh din stakkel! Jeg nød heldigvis mine graviditeter trods smerter

Anmeld

22. august 2014

TR

Isabella_mor skriver:

Min graviditet.! 

Generelt det at være gravid! Det er jo ikke noget man kan nyde.! 

Jeg kan i hvert fald ikke.! Jeg synes ikke det er skønt eller rart eller dejligt. Jeg synes det er møg hamrende belastende og hårdt. 

Først får man kvalme, så får man ondt. Så får man mere ondt. Så kan man ikke sidde eller ligge ordenligt. Og man kan bare mærke at ens krop er så smadret hver eneste dag. 

Så skal man tænke over hvad man spiser g hvad man drikker og hvad man vasker sit hår i. 

Ja det er ligefør man skal tænke over hvad man tørrer sin R*V i.. 

Jeg har 6 uger til terminen. Jeg har 6 uger tilbage i mit graviditetsfængsel. 6 uger hvor jeg ikke kan gå ordenligt uden at det gør pikke ondt i ryggen/lænden, hvor jeg ikke kan sidde ordenligt og rejse mig pga et haleben der pludselig, ud af det blå, begyndte at gøre SKIDE ondt. 6 uger hvor jeg bliver idiot hvis ungen får hikke igen det er så ubehageligt. 6 uger tilbage hvor jeg føler at alt det jeg indtager af føde bliver siddende i halsen. 6 uger hvor jeg ikke engang kan cykle en tur.! 6 uger hvor jeg så gerne ville pakke vores ting ned.! 6 uger hvor jeg skal tage de fucking jernpiller og what not.! 6 uger hvor jeg har lægkramper hver nat, i BEGGE ben. 

Det eneste gode ved en en graviditet er barnet der kommer ud af det. At være gravid er bare slet ikke mig.! 

Godt det er sidste gang. Og hvor var det dejligt at brokke mig lidt.! Det trængte jeg til.!  

Hvor er det fedt at du står frem og ikke vælger at være ann.

Nu er jeg godt nok ikke så langt henne, men jeg nyder det trods ondt i lænden, og hård mave ( AV AV) og MEGA utilfreds med min krop

Jeg ligner en eller andet tykhval, som bare spiser for meget mad ...
Håber det ændre sig og jeg selv kan gøre lidt ved at spise sundere. - ligner min mave hænger, men har også taget 5 kg på og er 15+5 henne. ( Lige lidt surt herfra)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.