Er jeg den eneste der ikke kan nyde det.?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2014

Isabella_mor

ønskebørn74 skriver:

Havde det fysiske som dig og var angst for at miste dem. Blødte on and off havde alt for hårde plukveer. Men elskede hvert minut. Når jeg kørte i bilen og Katy Perry sang Roar, føltes det som at være høj. Og når de tumlede til jeg græd af smerte havde jeg stadig lykken i hjertet. Denne gang levede mine børn og havde en god chance. Så nåede vi 28+5 og smerterne blev så slemme at jeg hylede konstant og bare bandede det hele langt væk. Og så kom de alt for tidligt i uge 30+ og jeg har aldrig fortrudt noget så meget som at bande det langt væk. Jeg så mine små pus vride sig i smerte hver gang de blev pumpet fuld med modermælk og senere erstatning. Mine små elskede krigere.. 

Men Gud hvor jeg forstår dig. For hold op det gør ondt til sidst. Og jeg var stor som et hus..

ja. åh jer med tvillinger. det må da være dobbelt så hårdt.. men du har heldigvis fået nogle dejlige drenge, som har det godt i dag. men jeg kan sagtens forstå dig, det der med at bande det væk og så kommer de for tidligt, en det havde de sikkert gjort alligevel selvom du måske elskede at bære rundt på dem 100%...  så det skal du i hvert fald ikke bebrejde dig selv  

og vi har også haft et par trillinger herinde, de kvinder, dem tager jeg filme hatten af for..... 

Det er altså bare ikke rosenrødt a være gravid. 

selvom det ser hyggeligt ud, så er det bestemt ikke særlig hyggeligt længere... hvis jeg bare kan gå i 3 uger endnu så vi jeg være 37 uger henne... så må han gerne komme ud... puha. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2014

Sandratoft

Isabella_mor skriver:

Min graviditet.! 

Generelt det at være gravid! Det er jo ikke noget man kan nyde.! 

Jeg kan i hvert fald ikke.! Jeg synes ikke det er skønt eller rart eller dejligt. Jeg synes det er møg hamrende belastende og hårdt. 

Først får man kvalme, så får man ondt. Så får man mere ondt. Så kan man ikke sidde eller ligge ordenligt. Og man kan bare mærke at ens krop er så smadret hver eneste dag. 

Så skal man tænke over hvad man spiser g hvad man drikker og hvad man vasker sit hår i. 

Ja det er ligefør man skal tænke over hvad man tørrer sin R*V i.. 

Jeg har 6 uger til terminen. Jeg har 6 uger tilbage i mit graviditetsfængsel. 6 uger hvor jeg ikke kan gå ordenligt uden at det gør pikke ondt i ryggen/lænden, hvor jeg ikke kan sidde ordenligt og rejse mig pga et haleben der pludselig, ud af det blå, begyndte at gøre SKIDE ondt. 6 uger hvor jeg bliver idiot hvis ungen får hikke igen det er så ubehageligt. 6 uger tilbage hvor jeg føler at alt det jeg indtager af føde bliver siddende i halsen. 6 uger hvor jeg ikke engang kan cykle en tur.! 6 uger hvor jeg så gerne ville pakke vores ting ned.! 6 uger hvor jeg skal tage de fucking jernpiller og what not.! 6 uger hvor jeg har lægkramper hver nat, i BEGGE ben. 

Det eneste gode ved en en graviditet er barnet der kommer ud af det. At være gravid er bare slet ikke mig.! 

Godt det er sidste gang. Og hvor var det dejligt at brokke mig lidt.! Det trængte jeg til.!  

Uf nej, jeg hadede det så inderligt. Det gjorde ondt og jeg skulle hele tiden tænke over hvad jeg spiste, drak og smurte på mig. Jeg er heller ikke fan af ammeperioden for her gælder de samme ting, dog fraset smerterne

Anmeld

21. august 2014

Isabella_mor

Sandratoft skriver:

Uf nej, jeg hadede det så inderligt. Det gjorde ondt og jeg skulle hele tiden tænke over hvad jeg spiste, drak og smurte på mig. Jeg er heller ikke fan af ammeperioden for her gælder de samme ting, dog fraset smerterne

årrh ja.. især perioden fra når der går hul på brystvorterne til mælken løber til... for mig føltes det som et ondt år, og så var det pisse koldt og vinter oven i... det var SLET slet ikke sjovt.. 

Anmeld

21. august 2014

Mother-love

Isabella_mor skriver:

Min graviditet.! 

Jeg kan i hvert fald ikke.! Jeg synes ikke det er skønt eller rart eller dejligt. Jeg synes det er møg hamrende belastende og hårdt. 

Først får man kvalme, så får man ondt. Så får man mere ondt. Så kan man ikke sidde eller ligge ordenligt. Og man kan bare mærke at ens krop er så smadret hver eneste dag. 

Så skal man tænke over hvad man spiser g hvad man drikker og hvad man vasker sit hår i. 

Jeg har 6 uger til terminen. Jeg har 6 uger tilbage i mit graviditetsfængsel. 6 uger hvor jeg ikke kan gå ordenligt uden at det gør pikke ondt i ryggen/lænden, hvor jeg ikke kan sidde ordenligt og rejse mig pga et haleben der pludselig, ud af det blå, begyndte at gøre SKIDE ondt. 6 uger hvor jeg bliver idiot hvis ungen får hikke igen det er så ubehageligt. 6 uger tilbage hvor jeg føler at alt det jeg indtager af føde bliver siddende i halsen. 6 uger hvor jeg ikke engang kan cykle en tur.! 6 uger hvor jeg så gerne ville pakke vores ting ned.! 6 uger hvor jeg skal tage de fucking jernpiller og what not.! 6 uger hvor jeg har lægkramper hver nat, i BEGGE ben. 

Det eneste gode ved en en graviditet er barnet der kommer ud af det. At være gravid er bare slet ikke mig.! 

Godt det er sidste gang. Og hvor var det dejligt at brokke mig lidt.! Det trængte jeg til.!  

Ja det er sgu langt fra en dans på roser at være gravid.
Pt (er 18+2) har jeg det egentlig meget godt. Men kan godt mærke at der begynder at komme vægt på maven.

Men i min graviditet med Isabella fandt jeg også ud af at specielt den sidste del bare er det væreste der findes.

Dette er godt nok også min sidste gang.

Ved Isabella havde jeg det som om min mave var et stort blå mærke. Hver gang hun sparkede eller hikkede gjorde det hammer ondt. Og vil slet ikke snakke om ens nattesøvn. Hold nu kæft hvor var det hårdt. Men man siger hele tiden til sig selv det der kommer ud af det er guld værd. Og det er det skam også. Men man må sgu gerne brokke sig. For det er møg hårdt at være gravid.

Anmeld

21. august 2014

Sandratoft

Isabella_mor skriver:

årrh ja.. især perioden fra når der går hul på brystvorterne til mælken løber til... for mig føltes det som et ondt år, og så var det pisse koldt og vinter oven i... det var SLET slet ikke sjovt.. 

Nej det er rimelig røv! Heldigvis for mit barn elsker jeg hende så højt, ellers ved jeg ikke hvad det var endt med

Anmeld

21. august 2014

Christine

Isabella_mor skriver:

Jeg kommer forhåbentlig ik til at gå over tid mere end en eller to dage. Da jeg fik kejsersnit første gang.

Og ja. Alt mit tæj sidder af lort.! Jeg bliver sindssyg  Haha

Uh nej, så er det sjovest hvis fødslen kan gå i gang af sig selv!

Ja tøj og sko og smykker duer bare ikke som ellers.. man er helt ødelagt 

for at vi bliver 'normale' igen 

Anmeld

21. august 2014

LinLin

Jeg gider heller ikke mere!

Er i uge 33+2 og hun er simpelthen så aktiv specielt når jeg skal sove at jeg er ved at få pip! Og så føles det som om hun allerede er sunket ret langt ned og mosler op knoglerne "dernede"

Jeg havde fra uge 20 til 29 ofte ondt i lænden, men efter jeg blev sygemeldt fra arbejde gik det da heldigvis mere eller mindre i sig selv
Nu lider jeg så bare af konstant halsbrand puha....

Jeg HÅBER hun kommer i uge 37

Anmeld

21. august 2014

Masig

Isabella_mor skriver:

Min graviditet.! 

Jeg har det på samme måde, hader at være gravid!! Og ved godt det er et tabu og folk ser skævt til en når man siger det, men jeg kan vitterlig ikke se noget positivt ved det, udover det der kommer ud i sidste ende. Jeg er 12 uger henne i morgen og har så allerede, hvad lægen formoder, er bækkenløsning, så det skal nok blive 6 interessante mdr tilbage - NOT!!

Så jeg er helt enig med dig, men man jo prøve så vidt muligt at glæde sig til enden og huske på, at det der kommer ud af det, er det hele værd

Anmeld

21. august 2014

Isabella_mor

Masig skriver:

Jeg har det på samme måde, hader at være gravid!! Og ved godt det er et tabu og folk ser skævt til en når man siger det, men jeg kan vitterlig ikke se noget positivt ved det, udover det der kommer ud i sidste ende. Jeg er 12 uger henne i morgen og har så allerede, hvad lægen formoder, er bækkenløsning, så det skal nok blive 6 interessante mdr tilbage - NOT!!

Så jeg er helt enig med dig, men man jo prøve så vidt muligt at glæde sig til enden og huske på, at det der kommer ud af det, er det hele værd

Her må vi gerne brokke os...

så bryder vi tabuet  

Anmeld

21. august 2014

Mama2012

Hvor dejligt at læse, at man ikke er alene!!! For mig er graviditet forbundet med smerte og angst"

Første gang var jeg indlagt to gange før uge 30 med truende for tidlig fødsel - og resten af tiden var jeg totalt sengeliggende... Måtte sidde ned i badet og får min  kæreste til at vaske mit hår, fordi jeg fik plukkeveer af t gøre det selv...

Han kom heldigvis først 39+0, men var meget lille, fordi alle plukkeveerne og indlæggelserne havde svækket min moderkage og han ikke havde fået næring nok.

Denne gang havde jeg hyperemisis i 14 uger men opkast og så meget kvalme, at jeg til tider har måttet vække min kæreste kravlende, fordi jeg ikke kunne stå op længe nok til at skifte vores søn... Nu er jeg 29+5 og hari perioder MANGE plukkeveer, der er virkelig kraftige og kommer rigtig hyppigt. Er konstant bange for at gå i fødsel igen og ikke komme afsted tids nok til at få det stoppet...

Hader hvert øjeblik - for nåh ja, jeg har også fået konstateret begyndende bækkenløsning - og vil bare gerne have de næste 7 uger til at gå, så jeg kan slappe lidt af...

Toppen er kagen er, at vi lige er flyttet, jeg burde skrive speciale, der skalafleveres 6/10, men vi har først fået institutionsplads til vores søn 1/11, så aner ikke, hvordan jeg skal nå at blive færdig inden termin 1/11...

SUUUUUUk!!! Langt indlæg fyldt med brok - men hvor er det dog rart at kunne sige det højt (aka skrive det) uden nogen ser på en, som om man ikke elsker sit barn - eller siger noget forbudt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.