Ulykkelige superhelt. Børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.412 visninger
24 svar
25 synes godt om
18. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sidder her og er så ked for min søn's vegne at jeg ikke kan holde op med at græde. Han begyndte i instution som 10 måneder gammel. Han er snart 4 til oktober. Og stadig har han problemer med at være der. Han nævner nogen drenge der slår og kradser ham. Næsten hver morgen siger han at han ikke vil afsted. Han er en stille og rolig dreng. For han skyld er jeg gået ned i tid. 32 timer jeg henter ham tidligt og prøver og gøre alt og alligevel er han ked når han bliver afleveret. Han græder ikke højlydt men bøjer hovedet ned med tårer i øjnene jeg kan ikke holde det ud. Pædagogerne mener han er hurtig god, og alligevel har han kradser mærker på ansigtet meget ofte. Jeg er begyndt og sige slå igen ! Men han gør det aldrig. Ved godt jeg får høvl for dette men for h.... Han må da Snart begynde og forsvare sig selv ? Ville bare ud med det. Dette er ikke en debat tråd så please piger lad nu være med at dunke mig i hovet. Jeg kan ikke have det idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

Kamilla-m

Min søn er også sådan, dog er der ingen der kradser eller slår ham. Han bliver 3 til december - han er sensinsiv (staves)?
- han græder HVER morgen jeg aflevere, men så snart jeg er væk er der intet.
Hvordan er din søn når du er gået?

Anmeld

18. august 2014

MomInTheMaking

Aisha skriver:

Sidder her og er så ked for min søn's vegne at jeg ikke kan holde op med at græde. Han begyndte i instution som 10 måneder gammel. Han er snart 4 til oktober. Og stadig har han problemer med at være der. Han nævner nogen drenge der slår og kradser ham. Næsten hver morgen siger han at han ikke vil afsted. Han er en stille og rolig dreng. For han skyld er jeg gået ned i tid. 32 timer jeg henter ham tidligt og prøver og gøre alt og alligevel er han ked når han bliver afleveret. Han græder ikke højlydt men bøjer hovedet ned med tårer i øjnene jeg kan ikke holde det ud. Pædagogerne mener han er hurtig god, og alligevel har han kradser mærker på ansigtet meget ofte. Jeg er begyndt og sige slå igen ! Men han gør det aldrig. Ved godt jeg får høvl for dette men for h.... Han må da Snart begynde og forsvare sig selv ? Ville bare ud med det. Dette er ikke en debat tråd så please piger lad nu være med at dunke mig i hovet. Jeg kan ikke have det idag.

Kunne det ikke være en mulighed at få ham i en anden inst? eller er det simpelthen det at han skal væk hjemmefra der er problemet?

Anmeld

18. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
MortilMogL skriver:

Min søn er også sådan, dog er der ingen der kradser eller slår ham. Han bliver 3 til december - han er sensinsiv (staves)?
- han græder HVER morgen jeg aflevere, men så snart jeg er væk er der intet.
Hvordan er din søn når du er gået?

De siger han hurtig bliver god igen. Han forstår også at han bliver nød til at være der, da jeg skal arbejde. Men alligevel så prøver han hver morgen og " overtale" mig til at blive hjemme. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere er frustreret

Anmeld

18. august 2014

jojomama

Jeg ville også have bedt min søn om at slå igen, for man skal ikke finde sig i alt! I mine øjne gør det dig ikke til en dårlig mor. Du er bare en mor, der prøver at lære din søn at færdes bland mennesker, han ikke bryder sig om.

Anmeld

18. august 2014

BinaMor

du skal da ikke dunkes i hovedet...

det er da bare mor-løve beskytter instinkt... og godt du har det! jeg har selv sagt det samme til min datter i en given situation... og jeg har også været total babybarnlig og haft en "muhahaha lyst" til at skubbe de drillebørn langt væk.. meeeen.... det mest korrekte er at tage det op med pædagogerne... igen og igen. ekstra fokus på din dreng. måske en fast voksen der hjælper med aflevering osv...

Anmeld

18. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mom In The Making skriver:

Kunne det ikke være en mulighed at få ham i en anden inst? eller er det simpelthen det at han skal væk hjemmefra der er problemet?

Vi har snakket om en anden inst. Men pædagogerne mener at han ikk ville vende og til en anden inst. Da det tog ham 100 år og vende sig til dette. Jeg ved ikke hvad problemet er da jeg har holdt ham hjemme nogen gange, her søger han og blive aktiveret. Jeg har snakket med hans kontakt person mange gange og hun siger vi kal stå mere fast og sige det skal du!

Anmeld

18. august 2014

Happiness

Jeg tænker også om han er særlig sensitiv?

Det er 1 ud af 5 børn der er det, så det er alligevel ret mange. 

Vi er ved at finde ud af om vores søn er det. Skal faktisk til møde i børnehaven om det idag

Prøv at google og læs lidt om det. Der er bl.a. nogle "selv test" man kan udfylde. Selvf. giver de ikke det direkte svar, men de er med til at give et fingerpej!

Hvis det er det, så kan man få nogle redskaber, så bringe situationen bliver meget nemmere. Og så han kan få redskaber til at klare sig i børnehaven uden for meget kras. 

stort kram til dig, det må ikke være sjovt!

Anmeld

18. august 2014

Soffy27

Jeg gør det hvis min knægt er ulykkelig om morgenen, at jeg ringer dertil for at høre om han er okay - gerne 30 min efter han er afleveret, da jeg ganske simpelt ikke kan fungere på min arbejdsplads hvis jeg hele tiden tænker på hvor ulykkelig han var da jeg afleverede..
Her siger han også ind imellem at han bliver slået og har også fået af vide at man godt må forsvare sig selv - så det gør han nu.. Godt være det ikke er særlig pædagogisk men han bliver jo ikke rustet til voksenlivet hvis han bare tror at han skal "tage imod"..

Måske en rykning af institution ville hjælpe!?
Og så vil jeg slutte af med at sige at jeg synes det er flot at du er gået ned i tid for at sikre din søns trivsel og give ham kortere dage..

Anmeld

18. august 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
kreafina skriver:

Jeg ville også have bedt min søn om at slå igen, for man skal ikke finde sig i alt! I mine øjne gør det dig ikke til en dårlig mor. Du er bare en mor, der prøver at lære din søn at færdes bland mennesker, han ikke bryder sig om.

Hvor var det godt skrevet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.