Tvillinger... Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2014

86nille

Et ønske.? Årh hvor kært glæder mig også og kan sagtens være jeg bruger dig lidt...  Glæder mig til at se køn når det er......  Og tak til jer andre rart at folk godt tør sige ærligt at det ik kun er lutter lagkage med tvillinger men at der er udfordringer 

Jeg er allerede igen med at kontakte læge ang sygemelding da jeg nemlig er under uddannelse men på et metal værksted og det tør jeg ik rigtig mere grundet de ting vi står med og gør....  Og synes det er en jungel med regler og det  så venter lige på samtalen med lægen tror jeg han må vide noget. 

Et ønske hvornår blev du sygemeldt.

Tak for hjælpen baby. DK 

.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2014

siw84

86nille skriver:

Onsdag fandt min mand og jeg så ud af der var to stk.  Det kom virkelig som et chok for mig og er stadig lidt ja puha! Indimellem...  Men er glad slet ik det... Mit problem  er bare at jeg er verdensmester i at bekymre mig og kan ligesom forstå at der flere  komplikationer med tvilling graviditet.. Så nu kan jeg indimellem  godt blive et endnu større nerve vrag...  Og ligeså vel som alle de penge og udfordringer der kommer når de kommer til..... Havde bare brug for at dele dette med nogen og har i endelig nogen erfaringer om bare selve graviditeten og gerne de positive ting da jeg jo er skide nervøs for det hele.... Ihvertfald  tak for  jeg måtte dele min tanker lidt om ik andet..... 

Tvillinger det er nu også lidt fedt... 

Stort tillykke med den dobbelte glæde husker også selv chokket vi fik da vi fandt ud af vi ventede tvillinger. Men hvor det også en fantastisk tid man har med dem i maven, selvom det selvfølgelig er hårdt.

Jeg havde ingen komplikationer i forbindelse med min graviditet. Var stort set det samme som med min søn. Dog selvfølgelig lidt tungere til sidst
Tror det er kroppen der bærer graviditeten det kommer an på, kender mange som har haft hele turen med bækkenløsning, flere gange blærebetændelse osv og de ventede kun en.

Så du skal slet ikke bekymre dig. Der bliver holdt godt øje med dine tvillinger i hele graviditeten og du kommer ofte til at se dem til scanning

Jeg har selv lige født 2 fantastisk lækre drenge i mandags ved naturlig fødsel. De blev født 35+0 og fik sonde. Men de har fået den af i dag og de trives rigtig godt. Og det er bare dobbelt glæde når man sidder og kigger på sine små vidundere

Så synes du bare skal nyde den kommende tid du har i vente og ikke unødigt bekymre dig om hvad der måske kan komme undervejs. er sikker på du får en dejlig graviditet med masser af liv i mavsen

Knus en ny tvillingemor
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. august 2014

MorDk

Wauw! Det er stort! MANGE gange tillykke 

Anmeld

18. august 2014

Købmagerkonen

86nille skriver:

Onsdag fandt min mand og jeg så ud af der var to stk.  Det kom virkelig som et chok for mig og er stadig lidt ja puha! Indimellem...  Men er glad slet ik det... Mit problem  er bare at jeg er verdensmester i at bekymre mig og kan ligesom forstå at der flere  komplikationer med tvilling graviditet.. Så nu kan jeg indimellem  godt blive et endnu større nerve vrag...  Og ligeså vel som alle de penge og udfordringer der kommer når de kommer til..... Havde bare brug for at dele dette med nogen og har i endelig nogen erfaringer om bare selve graviditeten og gerne de positive ting da jeg jo er skide nervøs for det hele.... Ihvertfald  tak for  jeg måtte dele min tanker lidt om ik andet..... 

Stort tillykke

Jeg har ingen erfaring som mor til tvillinger, men har passet flere, og de har alle haft enorm glæde af hinanden som legekammerater  

Jeg følger dog  denne blog som sikkert kunne være noget for dig, da det netop er en tvillingemor der skriver om hele forløbet med først at være gravid og senere få to børn på en gang. Hun er dejligt positiv og skriver virkelig godt, så det kunne være den kunne hjælpe dig af med nogle af bekymringerne

Anmeld

18. august 2014

ønskebørn74

86nille skriver:

Stort arbejde og stor lykke.. Pengene finder i og i får lige ved 11.000 hver 3. Mdr i børnepenge.. 

Anmeld

18. august 2014

86nille

Årh tusinde tak for de dejlige historier... 

Anmeld

23. august 2014

Rikke2404

86nille skriver:

Jeg må da også lige komme med min historie her
Jeg fik to enæggede piger her sidste år (19.10.13). De deler faktisk fødselsdag med ønskebørn74's dejlige drenge
Og ja, man får sku et chok, når man ser at der er to! Men her blev det hurtigt til en meget stor glæde. Jeg havde en rigtig god graviditet - gik dog 'kun' til uge 35+5. Jeg fødte bagge piger på naturligvis. Uden komplikationer. De fik begge to 10 i apgar. Vi kom hjem efter 5 dage..
At være tvillingemor er det bedste nogensinde GLÆD JER!

Mine piger er knap 5 mdr på billedet
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. august 2014

et-ønske

86nille skriver:

Et ønske.? Årh hvor kært glæder mig også og kan sagtens være jeg bruger dig lidt...  Glæder mig til at se køn når det er......  Og tak til jer andre rart at folk godt tør sige ærligt at det ik kun er lutter lagkage med tvillinger men at der er udfordringer 

Jeg er allerede igen med at kontakte læge ang sygemelding da jeg nemlig er under uddannelse men på et metal værksted og det tør jeg ik rigtig mere grundet de ting vi står med og gør....  Og synes det er en jungel med regler og det  så venter lige på samtalen med lægen tror jeg han må vide noget. 

Et ønske hvornår blev du sygemeldt.

Tak for hjælpen baby. DK 

.. 

Det vigtigste er at du lytter til din krop!! Når den er træt, så smid dig. Min jm anbefalede at jeg gik fra i uge 20 - på det tidspunkt havde jeg ingen komplikationer, men fulgte hendes råd da vi har været i behandling og jeg ikke ville risikere noget!!
Jeg vil sige at jeg synes min krop var færdig på det tidspunkt, så det passede mig helt fint. Sidder på kontor, og maven var allerede i vejen
Jeg fik så graviditets betinget sukkersyge kort tid efter sygemelding og skulle køre til kontrol i Skejby, så det var rart at jeg alligevel var stoppet på jobbet
Hvor langt er du henne??

Anmeld

25. august 2014

86nille

Dejligt at hører fra folk med erfaringer for jeg er først begyndt at opfatte det hele nu.... Jeg er 14+3 Idag og har netop været til læge og fået sygemeldingen igennem nu er der bare en masse praktiske ting ned at få sat uddannelsen i bero og ja finde ud af hvordan med de sygedagpenge søges eller hvad man nu gør...  Har selv 2 point på den der skala der fordi jeg desværre har gigt oven i graviditeten så de mener den godt kan blive lidt sej for mig senere hen så er ganske glad for sygemeldingen...  Og har det også ok når jeg ik gør for meget på en dag... Og var i trætte på dette tidspunkt? Jeg er konstant træt og mangler ofte søvn om natten på grund mine tisseture  men også en masse tanke mylder.... 

Men er mere glad nu end for en uge siden og de to har det fint fik vi det afvide i torsdags 

Anmeld

31. august 2014

BornholmerTwins

Allerførst kæmpe stort dobbelt tillykke, og velkommen i klubben af ninja-mødre  (Den titel vil du forstå når de små først er født)

Jeg kan tydeligt huske chokket ved at få at vide der var 2, og det endda selvom der er tvillinger både i min fars og mors familie, og i min mands familie også  Det sjoveste af det hele er, at på vej til nakkefoldsscanningen, spurgte jeg min mand "Hvad hvis der er 2?" Hvortil han svarede at det var der selvfølgelig ikke  Men jeg fik altså ret 

Mht. komplikationer, så er det meget normalt at få bækkenløsning, selv måtte jeg sygemeldes fra 15. uge da jeg dårligt nok kunne stå op i mere end 5 min. af gangen  Så det var nogle meeeeeget lange måneder, men på sin hvis også hyggeligt nok at gå og gøre det hele klart 

Vores twinser kom med kejsersnit præcis en måned før termin, men det klarer sig bare så super godt den dag idag  De er næsten 11 uger nu, og de kan allerede holde hovedet selv, skubbe sig op på armene når de ligger på maven, og de ligger og pludrer med hinanden og legetøjet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.