Glad på venindes vegne, også alligevel ikk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2014

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære dig

Åh, hvor jeg kender det. Jeg har dels en tæt veninde som pt. er gravid, dels en kollega som jeg blev gravid samtidig med, men hvor jeg mistede. Puha, det kan være SÅ svært.

Jeg kan se at der allerede er mange gode svar herinde, så jeg vil blot tilføje dette: Giv dig selv lov til at have det svært med din venindes graviditet. Det er SÅ forståeligt, og det du har været igennem er pisse hårdt. Det er min oplevelse, at det kan omverdenen godt rumme, at man fortæller dem. 

Det er flot af dig, at du gerne vil være der for din veninde. Det skal du også i det omfang du kan - men du skal ikke "gøre vold" på dig selv ved at tvinge dig til at spørge til hendes graviditet eller se hende, når du ikke overskuer det. Meld ud at du har det skidt - og forvent af de omverden at de skal kunne rumme det. 

Det er så meget sværere sagt en gjort, det ved jeg godt. Men det hjælper. 

Alt det bedste til dig

Kh Signe

www.ErDuHerIkkeSnart.wordpress.com 

Tak for dit svar... Ja det er bare så mega svært, gudskelov er hun meget forstående og nævner ikke hendes graviditet, med mindre jeg selv spørger...

det et er bare super hårdt for tiden for skulle have haft juletvillinger  Så det ville snart være tid til at føde, ser dem hele tiden for mig, gudskelov har vi billeder osv så minderne er der så de er ikke helt væk...

jeg er dog blevet gravid siden (meget ny gravid) og kan mærke jeg har svært ved at være glad, er bange for at knytte mig til endnu et barn for bare at miste det... Og uden det skal lyde forkert, havde jeg nu bare mistet dem af mig selv, og jeg ikke skulle ind og føde dem tror jeg det havde været lidt nemmere... Så nu glæder jeg mig bare til tidlig scanning, men ikke mindst til scanning i 10. Uge hvor de kan se HVIS der er noget galt igen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2014

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Tak for dit svar... Ja det er bare så mega svært, gudskelov er hun meget forstående og nævner ikke hendes graviditet, med mindre jeg selv spørger...

det et er bare super hårdt for tiden for skulle have haft juletvillinger  Så det ville snart være tid til at føde, ser dem hele tiden for mig, gudskelov har vi billeder osv så minderne er der så de er ikke helt væk...

jeg er dog blevet gravid siden (meget ny gravid) og kan mærke jeg har svært ved at være glad, er bange for at knytte mig til endnu et barn for bare at miste det... Og uden det skal lyde forkert, havde jeg nu bare mistet dem af mig selv, og jeg ikke skulle ind og føde dem tror jeg det havde været lidt nemmere... Så nu glæder jeg mig bare til tidlig scanning, men ikke mindst til scanning i 10. Uge hvor de kan se HVIS der er noget galt igen... 

Jeg kan godt forstå begge dele - både sorgen over (endnu) en mærkedag som bliver anderledes, end man havde drømt om. Men ligeså meget den frygt og de følelser som følger med en ny graviditet.

Det er så ærgerligt, men måske er man nødt til at acceptere at starten vil være svær, når man har været igennem hvad du har. Det er en voldsom historie, som ikke kan undgå at sætte spor.

Stort tillykke med din nye graviditet - jeg krydser alle fingre for dig og håber på at du får en dejlig jul når den tid kommer. 

Alt det bedste 

Kh /S

Anmeld

28. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

For halvanden måned siden var jeg inde og få en sen abort 

Min veninde og jeg blev gravide på samme tid næsten, men jeg mistede så...

min veninde er gravid og er meget glad på hendes vegne, men alligevel har jeg de her forbudte tanker...

jeg bliver så pisse misundelig, for jeg skulle jo også havde været gravid.. Jeg prøver ihærdigt at være en go veninde og snakke om hendes graviditet osv, men det gør bare så pisse ondt... På en måde har jeg slet ikk lyst til at se hende for bliver bitter og rasende over at jeg ikke sidder der med mave på og render til Scanninger osv... Men vil jo heller ikke ødelægge hendes glæde med mit flæberi... 

Årh har bare så mange tanker og følelser om en graviditet som slet ikke er min... Ved det ikke, måtte bare ud med nogle tanker... 

Jeg troede egentligt jeg var nogenlunde ovre aborten, men når man så ser maver osv på facebook eller på sygehuset (fordi jeg skulle til samtale efter forløbet) så kommer det hele tilbage til mig og jeg bryder sammen igen igen igen... Hvorfor skal livet gå sådan  

min kusine og jeg blev også gravide nogenlunde samtidig, men jeg mistede i uge 9... jeg havde svært ved at se min kusines mave vokse og senere byde den lille dreng velkommen til verden - også selvom jeg blev gravid et par måneder senere...

det første års tid var svært, men nu til dags har jeg ingen problemer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.