Jeg får pip i låget! -mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. august 2014

Anonym trådstarter

melila skriver:

Frarøver dem deres mormor. I guder..

DDet lyder som om det handler mere om hende end dem. Syntes du gør det rigtige. Hold hellere fast..

Tak

jeg holder fast, gider ikke det pjat længere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Nix hun gav ham vin

Hold da kæft min mor havde fået et møgfald hvis hun gav min datter vin!! Hvad fanden sker der for hende!! Man giver sku da ikke børn vin!!!

Anmeld

13. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Syntes næste du skal vise hende den her tråd så hun kan fatte at det er hende der er galt med!!  Hold nu op jeg er chokeret og vred på dine vegne!!

Anmeld

13. august 2014

Anonym trådstarter

Omsorgsgiver skriver:

Syntes næste du skal vise hende den her tråd så hun kan fatte at det er hende der er galt med!!  Hold nu op jeg er chokeret og vred på dine vegne!!

Den slags virker desværre ikke  

min mand og hende kan som skrevet ikke engang være i rum sammen længere, i følge hende er han underlig, jeg kan nu godt forstå ham 

Anmeld

13. august 2014

Anonym trådstarter

Ja undskyld jeg skriver igen, har bare brug for lidt luft min mor har nu ringet til min søster (5 år yngre, 28 år) og sagt jeg har nægtet hende alt samvær med hendes (med tryg på hendes) børnebørn, fordi jeg føler mig truffet over min mors rolige væsen, og hun er sikker på jeg har brug for hjælp! Så min søster har nu besluttet sammen med min mor at kontakte sp, så jeg kan få noget hjælp! Årh altså, jeg gider da ikke det her fis, det er Jo slet ikle det, det hele handler om! Min søster vil ikke lytte til min version (skal nok siges min søster får ekstremt meget hjælp af min mor, både økonomisk og med tøj vask mm) og ligger "desværre" meget tæt op af min mor i holdninger og sådan skal jeg frygte noget? Ringer selv til min sp i morgen og forklarer hende situationen, hun kender til sitationen, da vi havde samme sp til den store

Anmeld

13. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Ja undskyld jeg skriver igen, har bare brug for lidt luft min mor har nu ringet til min søster (5 år yngre, 28 år) og sagt jeg har nægtet hende alt samvær med hendes (med tryg på hendes) børnebørn, fordi jeg føler mig truffet over min mors rolige væsen, og hun er sikker på jeg har brug for hjælp! Så min søster har nu besluttet sammen med min mor at kontakte sp, så jeg kan få noget hjælp! Årh altså, jeg gider da ikke det her fis, det er Jo slet ikle det, det hele handler om! Min søster vil ikke lytte til min version (skal nok siges min søster får ekstremt meget hjælp af min mor, både økonomisk og med tøj vask mm) og ligger "desværre" meget tæt op af min mor i holdninger og sådan skal jeg frygte noget? Ringer selv til min sp i morgen og forklarer hende situationen, hun kender til sitationen, da vi havde samme sp til den store

Hun er jo syg.. undskyld.. men det er virkelig hende der trænger til hjælp...

gem dine sms'er mm.. hvis der skulle blive noget...og hold ikke hånden over din mor hvis du bliver spurgt omkring hende hvis sp kontakter dig...

Min mor var af den støbning, at fik hun ikke tingene som hun ville kunne hun nemt finde på at melde en for noget hun fandt på, blot for at ramme en...

men din mors måde at reagere på viser jo at hun ikke selv kan se hun er gal på den, og din søster...ja hun træffer selv sine valg, og tror sku nok ikke andet..samt at din mor nok er go til at snakke for sin syge moster...

Men FOR HELVED hvor jeg føler med dig for det fylder bare SÅ meget i ens liv, og dræner en fuldstændig for energi og overskygger så mange positive ting.....

hold ved.. det er det værd i den sidste ende... og det ER din MOR der er HELT galt på den...lad hende ikke få dig til at tvivle.... eller få dårlig samvittighed....

Anmeld

13. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Bare en tanke.. Du giver ikke rigtig udtryk for hvordan du har sagt fra tidligere? Fx med vinen, gjorde hun det bare mens du tavst så til? For måske synes hun at din drastiske udmelding er helt uforståelig fordi du faktisk ikke har penslet ud med store fede bogstaver, hvad det konkret handler om? 

Tror du skal remse en række episoder op for hende og fortælle hende hvad det er hun gør galt og hvor pissesur og ked du bliver over hendes handlinger. Om hun ikke godt selv kan se det??  Hvis hun så stadig synes det er DIG der er underlig, så siger du bare "nej, det er vidst dig der er blottet for empati og situationsfornemmelse, vi snakkes når det er sevet ind". 

Anmeld

13. august 2014

Anonym trådstarter

stjernehimmel skriver:

Hun er jo syg.. undskyld.. men det er virkelig hende der trænger til hjælp...

gem dine sms'er mm.. hvis der skulle blive noget...og hold ikke hånden over din mor hvis du bliver spurgt omkring hende hvis sp kontakter dig...

Min mor var af den støbning, at fik hun ikke tingene som hun ville kunne hun nemt finde på at melde en for noget hun fandt på, blot for at ramme en...

men din mors måde at reagere på viser jo at hun ikke selv kan se hun er gal på den, og din søster...ja hun træffer selv sine valg, og tror sku nok ikke andet..samt at din mor nok er go til at snakke for sin syge moster...

Men FOR HELVED hvor jeg føler med dig for det fylder bare SÅ meget i ens liv, og dræner en fuldstændig for energi og overskygger så mange positive ting.....

hold ved.. det er det værd i den sidste ende... og det ER din MOR der er HELT galt på den...lad hende ikke få dig til at tvivle.... eller få dårlig samvittighed....

Mange tak for de søde ord  

jeg er helt nede i kul kælderen, syntes slet ikke det er fair at hun skal være sådan  

årh ha det lyder hårdt med din mor, jeg føler med dig, det dræner virkelig en for energi med sådan en mor  

min søster er desværre en åben bog min mor frit kan skrive i  

Anmeld

13. august 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Bare en tanke.. Du giver ikke rigtig udtryk for hvordan du har sagt fra tidligere? Fx med vinen, gjorde hun det bare mens du tavst så til? For måske synes hun at din drastiske udmelding er helt uforståelig fordi du faktisk ikke har penslet ud med store fede bogstaver, hvad det konkret handler om? 

Tror du skal remse en række episoder op for hende og fortælle hende hvad det er hun gør galt og hvor pissesur og ked du bliver over hendes handlinger. Om hun ikke godt selv kan se det??  Hvis hun så stadig synes det er DIG der er underlig, så siger du bare "nej, det er vidst dig der er blottet for empati og situationsfornemmelse, vi snakkes når det er sevet ind". 

Jeg sagde hårdt og højt, jeg vil ikke have du giver ham vin, vær sød at respekter det! 

Da jeg ringede til hende forgik samtalen således: 

Hej mor, jeg har brug for at tale med dig, jeg syntes ikke det er i orden du konstant kritiserer mig og mine valg 

mor: hvad mener du? 

Jeg nævner eksemplet med amningen

mor: du er for følsom, jeg fortæller dig bare du tog et skidt valg 

mig: men det er mit valg, og det er du nød til at respektere uden at kritiserer det! 

Og når jeg siger du ikke skal give xx vin er det fordi jeg er mener det, og det er rigtig irriterende du ikke respektere det. 

Mor: mit hjem, mine regler. 

Mig: så kan vi ikke ses i dit hjem før du respekter mine regler for mine børn og mine personlige grænser. 

Mor: haha du er simpelthen for underlig. Og så smed hun røret på og sendte SMSen 5 min efter. 

Anmeld

13. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Mange tak for de søde ord  

jeg er helt nede i kul kælderen, syntes slet ikke det er fair at hun skal være sådan  

årh ha det lyder hårdt med din mor, jeg føler med dig, det dræner virkelig en for energi med sådan en mor  

min søster er desværre en åben bog min mor frit kan skrive i  

Åhhh men du kan trøste dig med at DU tænker på dine børns bedste og at din kæreste støtter dig...

Her kom der først ro på den front da hun gik bort sidste år.... dog kæmper jeg stadig med hendes måde at behandle især mig på...(vi er flere søskende)

MHT din søster, så er det nok også det din mor ved og bruger til sin fordel nu... min søster var lidt på samme måde... men hold da op hun faldt bag over da hun fandt ud af vores mors sande jeg...og hun forstår stadig den dag idag ikke at min mor har været SÅ grov ved mig og min datter som hun var.... selv dem på Hospice var målløse over hendes væremåde, og udtagelser om mig og til mig.....

Det er HÅRDT, og især nu du ved at stormen for alvor er ved at gå igang...fordi hun møder modstand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.