Kan ikke mere!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. august 2014

Sujan

M (: skriver:

Har du prøvet at afkorte putteritualet? Herhjemme kan det næsten gøre putningen værre at trække det hele i langdrag. 

Så her hedder "ritualet": aftensmad, tør mås, nattøj, børste tænder, drikke lidt vand, en sut i hver hånd, kys og kram og så godnat.

De fleste dage behøver vi ikke putte mere efterfølgende og ellers skal han bare lige have lidt vand og en sut, og så putter han sig ned igen. 

Hvor tidligt kommer hun i seng? 

Vi starter på tandbørstning og det kl. 19 og det gør hun helt fint og ligger sig ind og så læser vi en historie og siger godnat... Alt dette gør hun nemt.... Er bare så fustrerende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Tulle28

Tænker også om ikke tiden er ved at være inde til at droppe luren? Så skal hun jo selvfølgelig tidligere i seng om aftenen.
Hvis du ikke mener hun er klar til at droppe luren, kunne den måske bare kortes af - hvor længe sover hun til middag?

Anmeld

12. august 2014

Hullabullabulla

Sujan skriver:

Aner ikke hvad jeg skal stille op..

Putningen af min datter tager omkring 2,5 time hver aften... Hun sover først 21.30...
Det er bare alt for sent... Føler mig som verdens dårligste mor at jeg ikke kan klare denne opgave.. Er grædefærdig og kan snart ikke mere...

Vi har faste rutiner.
Aftensmad, aftenbad, tandbørstning, i seng læse bog, kysse og kramme godnat.
Så starter det ellers.... Hvis jeg bliver siddende inde ved hende karter hun rundt, leger, snakker m.m... Prøver at ignorerer hende.
Hvis jeg går ud af rummet bliver hun ved med at stå op, kalde, være hysterisk, smide tøj og ble. Ja lige meget hjælper det...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Det har stået på i flere måneder. Når hun så endelig sover så sent så er jeg jo helt færdig og går næsten også i seng... Har derfor ingen aften.

Men det der er mest frustrerende er at jeg føler mig som virkelig dårlig mor der ikke kan finde ud af det her.. Aftenen ender så dårligt for min datter. Hun har ikke godt af at sove så sent. Jeg er hver aften ked af det og irriteret på mig selv...

Hvad skal jeg gøre for at vende det her??? Holder ikke til det mere.

Er der nogen der kan hjælpe???? Vil prøve alt

Du skriver at det har varet længe nu, derfor vil jeg anbefale at du kontakter din læge/sp og forhører dig om dit nærmeste sygehus ikke har en søvnklinik i kan blive henvist til? Kender flere som har haft stor gavn af søvnklinik, da man får råd, støtte og vejledning

Anmeld

12. august 2014

Eliza

Sujan skriver:

Hov ja hun er 2,5 (3 år til marts) og ja hun sover stadig til middag...
Nogle gange har jeg prøvet at hun ikke sover til middag i weekenderne, men så bliver det næsten værre fordi hun bliver overtræt

Min søn bliver 3 til februar og sover os først 21.30
Han bliver puttet kl 20 og selvom han er pis træt, går han os først kold der
Jeg vil bare lige sige, at du er ikke alene om at være en dårlig mor
Vi sejler på samme lede bølge
Her har vi dog droppet at gøre det til en kamp...
Kommer han ud, bliver han fulgt tilbage i seng.
Han kan godt ligge og lege i sengen, og det har jeg det faktisk ok med.
Nogle dage leger han lidt på gulvet...
Selv om en dreng på 2,5 ikke selv skal bestemme sengetider, er vi dog nået frem til, at så længe han bliver inde på sit værelse, så går det nok

Anmeld

12. august 2014

Eliza

Jeg vil li tilføje at hvis vi dropper luren (har prøvet og har os prøvet at sætte den ned til max 2 timer)
Så er han simpelthen ikke til at holde ud at være i selskab med fra kl 15. Og vi kan jo for faen ik smide ham i seng der
Så det er ihvertfald ik løsningen her.

Anmeld

12. august 2014

Sujan

Britt88 skriver:

Du skriver at det har varet længe nu, derfor vil jeg anbefale at du kontakter din læge/sp og forhører dig om dit nærmeste sygehus ikke har en søvnklinik i kan blive henvist til? Kender flere som har haft stor gavn af søvnklinik, da man får råd, støtte og vejledning

Vidste jeg slet ikke man kunne... Det vil jeg klart undersøge... Tak

Anmeld

12. august 2014

Sujan

Tænker også om ikke tiden er ved at være inde til at droppe luren? Så skal hun jo selvfølgelig tidligere i seng om aftenen.
Hvis du ikke mener hun er klar til at droppe luren, kunne den måske bare kortes af - hvor længe sover hun til middag?

Jamen det kan godt være vi skal prøve det.. Synes bare hun bliver helt umulig og overtræt om eftermiddagen... Hun sover 1,5 time.

Skal tilføjes at sover hun ude hos f.eks farmor og farfar går putningen meget nemt... Og er det samme vi gør

Anmeld

12. august 2014

Sujan

Eliza skriver:

Min søn bliver 3 til februar og sover os først 21.30
Han bliver puttet kl 20 og selvom han er pis træt, går han os først kold der
Jeg vil bare lige sige, at du er ikke alene om at være en dårlig mor
Vi sejler på samme lede bølge
Her har vi dog droppet at gøre det til en kamp...
Kommer han ud, bliver han fulgt tilbage i seng.
Han kan godt ligge og lege i sengen, og det har jeg det faktisk ok med.
Nogle dage leger han lidt på gulvet...
Selv om en dreng på 2,5 ikke selv skal bestemme sengetider, er vi dog nået frem til, at så længe han bliver inde på sit værelse, så går det nok

Det der det samme her hvis vi dropper luren....

Hvis hun så bare blev i sin seng og jeg kunne gå ud.. Men så skal jeg sidde inde ved hende hele tiden.... Ellers står hun op hele tiden og bliver mere og mere hysterisk

Anmeld

12. august 2014

tribk

Sujan skriver:

Putningen af min datter tager omkring 2,5 time hver aften... Hun sover først 21.30...
Det er bare alt for sent... Føler mig som verdens dårligste mor at jeg ikke kan klare denne opgave.. Er grædefærdig og kan snart ikke mere...

Vi har faste rutiner.
Så starter det ellers.... Hvis jeg bliver siddende inde ved hende karter hun rundt, leger, snakker m.m... Prøver at ignorerer hende.
Hvis jeg går ud af rummet bliver hun ved med at stå op, kalde, være hysterisk, smide tøj og ble. Ja lige meget hjælper det...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Det har stået på i flere måneder. Når hun så endelig sover så sent så er jeg jo helt færdig og går næsten også i seng... Har derfor ingen aften.

Men det der er mest frustrerende er at jeg føler mig som virkelig dårlig mor der ikke kan finde ud af det her.. Aftenen ender så dårligt for min datter. Hun har ikke godt af at sove så sent. Jeg er hver aften ked af det og irriteret på mig selv...

Åh hvor kan jeg genkende det. Min søn bliver 3 i næste måned, og han har opført sig præcis som din datter i lige så lang tid jeg kan huske.

Jeg er overbevist om at det er fordi han ikke  vil sove, for han er dødtræt.

For gud skyld ikke nægte hende at sove middagslur. Man løser ikke søvnproblemer ved at nægte dem at sove. De tager skade af at sove for lidt, og når de ikke vil sove om aftenen, så er det bare endnu vigtigere at de får deres middagslur!!

Jeg har ikke nogle løsninger. Desværre har det virket bedst her når vi har talt til ham i en meget bestemt tone, og så ladet ham skabe sig.

Anmeld

12. august 2014

Mor til Ella

Sujan skriver:

Vi har faste rutiner.

Jeg har lige været gennem en lignende tur med vores datter på 2,5...

Jeg var ikke klar nok i de ting jeg sagde, så jeg er blevet meget opmærksom på hvordan jeg siger tingene.

Er begyndt at fortælle hende når vi sidder i sengen hvad der skal ske nu, nu læser vi så synger mor, når vi har gjordt det holder mor lidt i hånd, så går jeg ned i stuen mor passer på dig.

Noget andet jeg gjorde for at bryde det var at når vi har læst og sunget sang, siger jeg at vi skal lukke øjnene, og så sidder jeg og holder hende i hånden og nusser til jeg kan mærke hun er helt rolig... Når der så er gået 5 minutters tid alt efter hvor rolig hun er siger jeg elsker dig godnat og går. Det har virkelig gjort en forskel der.

Før stod hun ud af sengen, det er hun stoppet med efter jeg har sagt at man ikke må gå ud af den. Hvis hun kalder går jeg op og hører hvad hun siger, afslutter med " mor vil have du sover nu". Går ikke ind i en samtale.

Men det er dræbende når afslutningen på dagen bliver træls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.