Kan ikke mere!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
27 svar
5 synes godt om
12. august 2014

Sujan

Aner ikke hvad jeg skal stille op..

Putningen af min datter tager omkring 2,5 time hver aften... Hun sover først 21.30...
Det er bare alt for sent... Føler mig som verdens dårligste mor at jeg ikke kan klare denne opgave.. Er grædefærdig og kan snart ikke mere...

Vi har faste rutiner.
Aftensmad, aftenbad, tandbørstning, i seng læse bog, kysse og kramme godnat.
Så starter det ellers.... Hvis jeg bliver siddende inde ved hende karter hun rundt, leger, snakker m.m... Prøver at ignorerer hende.
Hvis jeg går ud af rummet bliver hun ved med at stå op, kalde, være hysterisk, smide tøj og ble. Ja lige meget hjælper det...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Det har stået på i flere måneder. Når hun så endelig sover så sent så er jeg jo helt færdig og går næsten også i seng... Har derfor ingen aften.

Men det der er mest frustrerende er at jeg føler mig som virkelig dårlig mor der ikke kan finde ud af det her.. Aftenen ender så dårligt for min datter. Hun har ikke godt af at sove så sent. Jeg er hver aften ked af det og irriteret på mig selv...

Hvad skal jeg gøre for at vende det her??? Holder ikke til det mere.

Er der nogen der kan hjælpe???? Vil prøve alt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2014

Frk.S

Hvor gammel er hun og sover hun stadig til middag? 

Anmeld

12. august 2014

Sujan

Frk.S skriver:

Hvor gammel er hun og sover hun stadig til middag? 

Hov ja hun er 2,5 (3 år til marts) og ja hun sover stadig til middag...
Nogle gange har jeg prøvet at hun ikke sover til middag i weekenderne, men så bliver det næsten værre fordi hun bliver overtræt

Anmeld

12. august 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Har du prøvet at putte hende i din seng. Da min dreng havde en periode hvor han ikke faldt i søvn fik han altid tilbudt at komme i fars og mors seng men jeg fik også fortalt ham at han så skulle ligge og sove og ikke lege. Det har virket. 

Så stoppede perioden og han faldt i søvn i egen seng. Efter noget tid startede det igen. Så begyndte vi at indføre at han må få ET lille stykke legetøj eller en lille bog med i sengen som han kunne hygge sig med til han faldt i søvn 

Anmeld

12. august 2014

Frk.S

Sujan skriver:

Hov ja hun er 2,5 (3 år til marts) og ja hun sover stadig til middag...
Nogle gange har jeg prøvet at hun ikke sover til middag i weekenderne, men så bliver det næsten værre fordi hun bliver overtræt

Ok... tænkte bare at det kunne være fordi hun skulle til at stoppe med middagslur. Men det er der jo ikke meget ved hvis det bliver værre af det. 

Anmeld

12. august 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Sujan skriver:

Putningen af min datter tager omkring 2,5 time hver aften... Hun sover først 21.30...
Det er bare alt for sent... Føler mig som verdens dårligste mor at jeg ikke kan klare denne opgave.. Er grædefærdig og kan snart ikke mere...

Vi har faste rutiner.
Så starter det ellers.... Hvis jeg bliver siddende inde ved hende karter hun rundt, leger, snakker m.m... Prøver at ignorerer hende.
Hvis jeg går ud af rummet bliver hun ved med at stå op, kalde, være hysterisk, smide tøj og ble. Ja lige meget hjælper det...

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Det har stået på i flere måneder. Når hun så endelig sover så sent så er jeg jo helt færdig og går næsten også i seng... Har derfor ingen aften.

Men det der er mest frustrerende er at jeg føler mig som virkelig dårlig mor der ikke kan finde ud af det her.. Aftenen ender så dårligt for min datter. Hun har ikke godt af at sove så sent. Jeg er hver aften ked af det og irriteret på mig selv...

Åh altså dit indlæg kunne være skrevet af mig!vores søn, som blev to år i juni, har vi nøjagtig samme problem med. Ligesom dig har vi faste ritualer omkring putningen og det hele foregår stille og roligt i en god tone, men intet hjælper. I dag har jeg aftalt med vores dagplejemor, at hun vækker Sigurd efter en times middagslur - håber at det på sigt vil hjælpe, for det er godt nok træls!!!  Kram til dig. Line

Anmeld

12. august 2014

Sujan

mor:) skriver:

Har du prøvet at putte hende i din seng. Da min dreng havde en periode hvor han ikke faldt i søvn fik han altid tilbudt at komme i fars og mors seng men jeg fik også fortalt ham at han så skulle ligge og sove og ikke lege. Det har virket. 

Så stoppede perioden og han faldt i søvn i egen seng. Efter noget tid startede det igen. Så begyndte vi at indføre at han må få ET lille stykke legetøj eller en lille bog med i sengen som han kunne hygge sig med til han faldt i søvn 

Ja har jeg også prøvet og det kan hun slet ikke.. Hun leger rundt og står op hele tiden.. Og til sidst vil hun gerne ind i sin egen seng.

Jeg prøver at lave aftaler med hende om at hun skal sove. Hun må gerne kigge i bøger o.s.v.. Men hun vil kun hvis jeg bliver siddende, men så er det også hun bare karter rundt og ikke falder i søvn... Og hun virker ret træt

Anmeld

12. august 2014

Sujan

SØS skriver:

Åh altså dit indlæg kunne være skrevet af mig!vores søn, som blev to år i juni, har vi nøjagtig samme problem med. Ligesom dig har vi faste ritualer omkring putningen og det hele foregår stille og roligt i en god tone, men intet hjælper. I dag har jeg aftalt med vores dagplejemor, at hun vækker Sigurd efter en times middagslur - håber at det på sigt vil hjælpe, for det er godt nok træls!!!  Kram til dig. Line

Meget rart at høre man ikke er den eneste...
Håber det hjælper jer

Anmeld

12. august 2014

M (:

Sujan skriver:

Vi har faste rutiner.

Har du prøvet at afkorte putteritualet? Herhjemme kan det næsten gøre putningen værre at trække det hele i langdrag. 

Så her hedder "ritualet": aftensmad, tør mås, nattøj, børste tænder, drikke lidt vand, en sut i hver hånd, kys og kram og så godnat.

De fleste dage behøver vi ikke putte mere efterfølgende og ellers skal han bare lige have lidt vand og en sut, og så putter han sig ned igen. 

Hvor tidligt kommer hun i seng? 

Anmeld

12. august 2014

Sujan

Frk.S skriver:

Ok... tænkte bare at det kunne være fordi hun skulle til at stoppe med middagslur. Men det er der jo ikke meget ved hvis det bliver værre af det. 

Synes bare hun bliver rigtig træt om eftermiddagen så og så er det svært at holde hende vågen og så bliver hun sur og overtræt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.