Amme brikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

Mor til F

Pylle3 skriver:

Jeg vil anbefale dig at lufttørre brysterne smurt ind i modermælk - det er virkelig et vidundermiddel til sprukne vorter

Tak for tippet Alt bliver prøvet,  for nøj hvor er det smertefuldt AV. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

De3Guldklumper

BabyFreia skriver:

Tak for tippet Alt bliver prøvet,  for nøj hvor er det smertefuldt AV. 

Ja det gør det. jeg har heldigvis ikke været hårdt ramt

Men hold endelig ikke tilbage på modermælken - få kæresten til at tage den lille når hun er ammet af og så sid så i sofaen og luft tørre.
Hver gang mælken er tørret ind så klem lidt ud igen og smør på.. sid sådan efter hver amning så heler du hurtigt igen

Anmeld

9. august 2014

Mor til F

Moaren skriver:

He he he...amerikanere! Læs: ammebrikker 

Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at købe mepilex transfer plaster på apoteket. Det er GENIALT og der er ikke noget bedre end det. Havde selv meget slemme revner med den første og det blev seriøst min redning, for hold nu kæft, hvor gør der ondt.

Mepilex transfer er et silikoneplaster som du klipper til i størrelsen. Sætter det henover revnerne, ammeindlæg eller et kompres udenom og så lader du det bare sidde. Når du så skal amme tager du det hele af og når amning er færdig, sætter du det på igen. Hvis du lækker mælk mellem amninger siver mælken gennem plastrer og ud i ammeindlæget. Brystet skal ikke vaskes inden amning.

De koster omkring 60 kr pr stk, så det er lidt smådyrt, men jeg lover dig.....det er det bedste du kan få. Plastret kan bruges i ca. 24 timer og så skal du have et nyt på. 1 plaster kan som regel klippes i 4 stykker, men det kommer selvfølgelig an på hvor revnerne sidder.

Jeg vil helt sikkert overveje at skaffe sådan et plaster  

Mine revner sidder langt inde på brystvorten,  næsten helt inde ved selve brystet. Lige før det røde/brune område rundt om selve brystvorten. Hvis det giver mening? 

Anmeld

9. august 2014

Mor til F

Pylle3 skriver:

Ja det gør det. jeg har heldigvis ikke været hårdt ramt

Men hold endelig ikke tilbage på modermælken - få kæresten til at tage den lille når hun er ammet af og så sid så i sofaen og luft tørre.
Hver gang mælken er tørret ind så klem lidt ud igen og smør på.. sid sådan efter hver amning så heler du hurtigt igen

Kæresten tager hende som regel op efter amning i løbet af dagen, så der kunne jeg prøve dit råd.

Har dog ikke prøvet at amme med brikker om natten,  det er første dag jeg bruger dem, så er spændt på om det kan fungere, så jeg kan få bare en smule søvn i nat. 

Anmeld

9. august 2014

De3Guldklumper

Kæresten tager hende som regel op efter amning i løbet af dagen, så der kunne jeg prøve dit råd.

Har dog ikke prøvet at amme med brikker om natten,  det er første dag jeg bruger dem, så er spændt på om det kan fungere, så jeg kan få bare en smule søvn i nat. 

Det skal nok fungere det eneste som ikke er så nemt med brikkerne er at ligge ned og amme - men det kan lade sig gøre og så kan du jo sove videre mens den lille spiser

Anmeld

10. august 2014

moaren

BabyFreia skriver:

Jeg vil helt sikkert overveje at skaffe sådan et plaster  

Mine revner sidder langt inde på brystvorten,  næsten helt inde ved selve brystet. Lige før det røde/brune område rundt om selve brystvorten. Hvis det giver mening? 

Gør det...for guds skyld (eller, i hvert fald din egen)

Det er det bedste....

Anmeld

10. august 2014

Mor til F

Moaren skriver:

Gør det...for guds skyld (eller, i hvert fald din egen)

Det er det bedste....

Var det på apoteket,  man kan købe det? Må vidst forbi imorgen. 

Håber dog det heler hurtigt op, for de amme brikker fungerer ikke særlig godt,  hverken for min datter eller mig selv. 

Anmeld

10. august 2014

Bak

BabyFreia skriver:

Hej piger

Jeg er nødsaget til at starte med amme brikker,  da jeg har fået to dybe revner - en på hver brystvorte AV! Det gjorde så ondt, da min datter skulle ammes idag.

Jer der bruger amme brikker, hvordan sætter i brikken fast på brystet?  Synes ikke de ordentligt fast.

Og hvor længe ammer i ca pr. gang? Det tog virkelig lang tid,  før min datter på 5 uger blev mæt. 

Så vidt jeg husker fugtede jeg ammebrikkerne med et par dråber modermælk malket ud med hånden. Det virkede fint
God bedring med det, det er bare forfærdelig smertefuldt!

Anmeld

10. august 2014

moaren

BabyFreia skriver:

Var det på apoteket,  man kan købe det? Må vidst forbi imorgen. 

Håber dog det heler hurtigt op, for de amme brikker fungerer ikke særlig godt,  hverken for min datter eller mig selv. 

Jeps....på apoteket. Det skal helst være dem der hedder Mepilex transfer, men har de ikke dem, så kan du bruge den almindelige Mepilex. Husk, den klæber på hele fladen. Og nej, det gør ikke ondt at tage det af. Hvis du får gang i det plaster, sp skal helingen nok gå hurtigt

Anmeld

10. august 2014

Mor til F

Bak skriver:

Så vidt jeg husker fugtede jeg ammebrikkerne med et par dråber modermælk malket ud med hånden. Det virkede fint
God bedring med det, det er bare forfærdelig smertefuldt!

Mange tak,  for dit råd Endnu en ting jeg kan prøve,  dejligt

Ja, det gør nemlig bare sindsygt ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.