BabyFreia skriver:
Hej 
Lige pt. smører jeg revnerne med Lanolin salve, som er købt på apoteket.
Dog synes jeg ikke, at det virker optimalt, så vil høre min sundhedsplejerske på mandag, om hvad hun kan anbefale.
He he he...amerikanere! Læs: ammebrikker 
Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at købe mepilex transfer plaster på apoteket. Det er GENIALT og der er ikke noget bedre end det. Havde selv meget slemme revner med den første og det blev seriøst min redning, for hold nu kæft, hvor gør der ondt.
Mepilex transfer er et silikoneplaster som du klipper til i størrelsen. Sætter det henover revnerne, ammeindlæg eller et kompres udenom og så lader du det bare sidde. Når du så skal amme tager du det hele af og når amning er færdig, sætter du det på igen. Hvis du lækker mælk mellem amninger siver mælken gennem plastrer og ud i ammeindlæget. Brystet skal ikke vaskes inden amning.
De koster omkring 60 kr pr stk, så det er lidt smådyrt, men jeg lover dig.....det er det bedste du kan få. Plastret kan bruges i ca. 24 timer og så skal du have et nyt på. 1 plaster kan som regel klippes i 4 stykker, men det kommer selvfølgelig an på hvor revnerne sidder.
Anmeld