Amme brikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.870 visninger
24 svar
11 synes godt om
9. august 2014

Mor til F

Hej piger

Jeg er nødsaget til at starte med amme brikker,  da jeg har fået to dybe revner - en på hver brystvorte AV! Det gjorde så ondt, da min datter skulle ammes idag.

Jer der bruger amme brikker, hvordan sætter i brikken fast på brystet?  Synes ikke de ordentligt fast.

Og hvor længe ammer i ca pr. gang? Det tog virkelig lang tid,  før min datter på 5 uger blev mæt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

AnthonsMor

BabyFreia skriver:

Hej piger

Jeg er nødsaget til at starte med amme brikker,  da jeg har fået to dybe revner - en på hver brystvorte AV! Det gjorde så ondt, da min datter skulle ammes idag.

Jer der bruger amme brikker, hvordan sætter i brikken fast på brystet?  Synes ikke de ordentligt fast.

Og hvor længe ammer i ca pr. gang? Det tog virkelig lang tid,  før min datter på 5 uger blev mæt. 

Da jeg ammede med ammebrikker slikkede jeg lige på bagsiden, og næsten vendte vrangen ud på den, satte den på, og en finger foran hullerne for at danne vakuum, og til sidst lige vippe den fast

Anmeld

9. august 2014

De3Guldklumper

BabyFreia skriver:

Hej piger

Lagde bare mine på og så hægtede datteren sig på så de lå egentlig løse.

Alle mine tre har været hurtig spisere 5-10 min så var de færdige og mætte.

Anmeld

9. august 2014

Mor til F

AnthonsMor skriver:

Da jeg ammede med ammebrikker slikkede jeg lige på bagsiden, og næsten vendte vrangen ud på den, satte den på, og en finger foran hullerne for at danne vakuum, og til sidst lige vippe den fast

Tak for dit svar Det vil jeg lige afprøve ved næste amning. Måske det virker for mig. 

Anmeld

9. august 2014

Mor til F

Pylle3 skriver:

Lagde bare mine på og så hægtede datteren sig på så de lå egentlig løse.

Alle mine tre har været hurtig spisere 5-10 min så var de færdige og mætte.

Hvor må det være dejligt

Problemet er, at min datter giver slip på brystet flere gange, i løbet af en amning,  og der falder amme brikkerne af brystet. 

Anmeld

9. august 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
BabyFreia skriver:

Hej piger

Sidder lige nu og ammer  Jeg slikker bare på bagsiden og "klistrer" den fast ! Det fungerede rigtig godt da det var varmt og jeg svedte som en gris 

//Mette

Anmeld

9. august 2014

moaren

BabyFreia skriver:

Hej piger

Hejsa 

Jeg brugte kun amerikaner ganske kort, da vi lå på patienthotel med den første, så har ikke den store erfaring med det. Det jeg så lige vil spørge om, det er, hvad gør du ved revnerne?

Anmeld

9. august 2014

Mor til F

Moaren skriver:

Hejsa 

Jeg brugte kun amerikaner ganske kort, da vi lå på patienthotel med den første, så har ikke den store erfaring med det. Det jeg så lige vil spørge om, det er, hvad gør du ved revnerne?

Hej

Lige pt. smører jeg revnerne med Lanolin salve,  som er købt på apoteket.

Dog synes jeg ikke, at det virker optimalt, så vil høre min sundhedsplejerske på mandag, om hvad hun kan anbefale. 

Anmeld

9. august 2014

De3Guldklumper

BabyFreia skriver:

Hej

Dog synes jeg ikke, at det virker optimalt, så vil høre min sundhedsplejerske på mandag, om hvad hun kan anbefale. 

Jeg vil anbefale dig at lufttørre brysterne smurt ind i modermælk - det er virkelig et vidundermiddel til sprukne vorter

Anmeld

9. august 2014

moaren

BabyFreia skriver:

Hej

He he he...amerikanere! Læs: ammebrikker 

Jeg kan på det kraftigste anbefale dig at købe mepilex transfer plaster på apoteket. Det er GENIALT og der er ikke noget bedre end det. Havde selv meget slemme revner med den første og det blev seriøst min redning, for hold nu kæft, hvor gør der ondt.

Mepilex transfer er et silikoneplaster som du klipper til i størrelsen. Sætter det henover revnerne, ammeindlæg eller et kompres udenom og så lader du det bare sidde. Når du så skal amme tager du det hele af og når amning er færdig, sætter du det på igen. Hvis du lækker mælk mellem amninger siver mælken gennem plastrer og ud i ammeindlæget. Brystet skal ikke vaskes inden amning.

De koster omkring 60 kr pr stk, så det er lidt smådyrt, men jeg lover dig.....det er det bedste du kan få. Plastret kan bruges i ca. 24 timer og så skal du have et nyt på. 1 plaster kan som regel klippes i 4 stykker, men det kommer selvfølgelig an på hvor revnerne sidder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.