Er der en der forgriber sig på mit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

Eliza

Anonym skriver:

Ja nu må du altså undskylde min tone - men jeg vil IKKE anklages for at svigte min datters tillid.

jeg har på INGEN måde informeret om at de skulle besøge farmor/farfar.

jeg forstår din besked ..

Igår måtte jeg sende hende på weekend hos hendes far - det glædede hun sig til. Men da far fortæller hende at de skal besøge farmor/farfar kan jeg se hun igen lukker sig inde og forsøger at være stærk "men så skal vi også hjem til dig bagefter, far" siger hun til ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Tulle28

Puh det er hård læsning! Min erfaring er, at hvis mavefornemmelsen siger noget er galt, så er der noget galt.

Jeg aner intet om, hvad man gør i din situation, men havde det været mit barn, så kom hun ikke afsted igen, før jeg var helt sikker på at der ikke virkelig foregik det utilgivelige...

Jeg håber ikke din datter har været udsat for overgreb og ønsker jer det bedste.

Knus og tanker

Anmeld Citér

9. august 2014

Anonym trådstarter

Eliza skriver:

Igår måtte jeg sende hende på weekend hos hendes far - det glædede hun sig til. Men da far fortæller hende at de skal besøge farmor/farfar kan jeg se hun igen lukker sig inde og forsøger at være stærk "men så skal vi også hjem til dig bagefter, far" siger hun til ham.

Hvad kan jeg gøre?

havde selvfølgelig holdt mit barn væk hvis jeg havde haft mulighed for at vide det inden vi drog afsted mod far.

men det havde jeg ikke. Alternativt kunne jeg havde "lavet en scene" foran min datter og skabt splid mellem hendes far og jeg fordi han ville føle et personligt angreb mod ham. Det havde heller ingen gavn haft.

jeg har der imod ringet til min lille pige idag og har forsikret mig at de tog hjem til far efter et par timer.

Anmeld Citér

9. august 2014

Goggelogge

Du gør præcis der rigtige og passer på sin datter. Du gør hende ikke mere nervøs eller  utryg. Godt at du har fået åbnet lidt op for hende, det er nemlig er hårdt slag.

Anmeld Citér

10. august 2014

Eliza

Anonym skriver:

Hvad kan jeg gøre?

havde selvfølgelig holdt mit barn væk hvis jeg havde haft mulighed for at vide det inden vi drog afsted mod far.

men det havde jeg ikke. Alternativt kunne jeg havde "lavet en scene" foran min datter og skabt splid mellem hendes far og jeg fordi han ville føle et personligt angreb mod ham. Det havde heller ingen gavn haft.

jeg har der imod ringet til min lille pige idag og har forsikret mig at de tog hjem til far efter et par timer.

Du stod i situationen (ikke jeg) og du kender dit barn, så ja, du kunne sikkert ikke ha' handlet anderledes.. Og godt de kom væk der fra igen. Når nu du har snakket med far om det.... Ville jeg sikre mig, at indtil der er fundet hoved og hale i dette, skal hun på INTET tidspunkt, være alene med farfar! Ikke vare 10 min.
Hvis far ikke har andre muligheder for pasning, ja så ville jeg sige hun skulle være hos dig.

Anmeld Citér

10. august 2014

Vivienne

Synes også helt bestemt at hun IKKE MÅ være alene sammen med farfar igen. 

Havde det drejet sig om min datter, så havde han ALDRIG fået lov til at se hende igen. Uanset hvor meget splid det ville medbringe. Bare tanken om hvor ubehageligt det må være for hende at være i samme rum med ham (også med andre tilstede), det ville jeg ALDIG byde hende. 

Anmeld Citér

11. august 2014

anjo01

Gud hvor frygteligt for dig og din datter! Hvordan havde weekenden hos hendes far været?

håber det bedste for jer, og at I får noget mere klarhed 

Anmeld Citér

11. august 2014

Anonym trådstarter

OPDATERING ! ! ! !

Jeg har nu talt med kommunen - ringede egentlig "bare" for at få vejledning omkring situationen.

Men den kommunale dame tog hurtigt skeen i egen hånd og bad om min datters CPR-nummer.

Først ville de sende en ansat ud i børnehaven for at tale med hende og derefter indkalde far og jeg til samtale (imorgen)

Hun anbefaler mig at tage snakken med far inden de ringer til ham, blot for at han ikke skal få følelsen af at være blevet ført bag lyset.

Efter 15 minutter ringer hun tilbage og siger at hun efter en snak med politiet har fået at vide at jeg IKKE må ringe til far - fordi de kan være bekymrede for at far vil ringe til farfar og spørge ind til situationen.

Kort tid efter ringer hun igen og siger at politiet er SÅ bekymrede at de aflyser alt hvad vi først har aftalt og i stedet for er der blevet lavet en politianmeldelse (fra kommunens side) og man vil nu ringe til mig og få flere detaljer om min samtale med min datter - og mine observationer der ud over.

Der næst vil man tage min datter ind til en samtale og video-filme hende sammen med en børnepsykolog.

Derefter får far noget at vide og man vil dernæst vurdere om der er belæg for at gå videre med sagen.

Pyha, jeg er i OPLØSNING. Nu vil jeg hente mit barn i børnehaven 

Anmeld Citér

11. august 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

OPDATERING ! ! ! !

Jeg har nu talt med kommunen - ringede egentlig "bare" for at få vejledning omkring situationen.

Men den kommunale dame tog hurtigt skeen i egen hånd og bad om min datters CPR-nummer.

Først ville de sende en ansat ud i børnehaven for at tale med hende og derefter indkalde far og jeg til samtale (imorgen)

Hun anbefaler mig at tage snakken med far inden de ringer til ham, blot for at han ikke skal få følelsen af at være blevet ført bag lyset.

Efter 15 minutter ringer hun tilbage og siger at hun efter en snak med politiet har fået at vide at jeg IKKE må ringe til far - fordi de kan være bekymrede for at far vil ringe til farfar og spørge ind til situationen.

Kort tid efter ringer hun igen og siger at politiet er SÅ bekymrede at de aflyser alt hvad vi først har aftalt og i stedet for er der blevet lavet en politianmeldelse (fra kommunens side) og man vil nu ringe til mig og få flere detaljer om min samtale med min datter - og mine observationer der ud over.

Der næst vil man tage min datter ind til en samtale og video-filme hende sammen med en børnepsykolog.

Derefter får far noget at vide og man vil dernæst vurdere om der er belæg for at gå videre med sagen.

Det må være så hårdt. Men godt de handler på det. Sender en masse mod og styrke jeres vej!

Anmeld Citér

11. august 2014

miig1989

Anonym skriver:

OPDATERING ! ! ! !

Puha .. kram til dig/jer .. håber i finder ud af hvad der foregår.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.