Hejsa
Det er slet ikke noget problem for et barn at laere tre sprog. Selvom der jo kan komme en tid hvor han/hun roder lidt rundt i det, men det betyder ingenting.
Kenyanere laere baade engelsk og swahili helt naturligt ved omgang med andre mennesker og i skolen, saa det er ikke noget problem. Og hvis du ellers holder fast og snakker dansk til din barn altid, skal han/hun nok laere det. Muligvis vil barnet snakke til dig paa det sprog han eller hun foeler sig mest velbefaren i, men det vigtigste er at barnet forstaar dansk. Saa kan det kaste sig ud i at snakke naar I er i Danmark.
Jeg bor i Spanien og sender som regel mine unger til Danmark om sommeren, og der faar de oevet det danske, samt at de faar en godt og taet forhold til den danske familie. Jeg er ikke supergod til altid at snakke dansk med mine unger, men alligevel gaar det fint. Min den mindste kan faktisk ikke dansk, men laere det al hast i DK lige pt. Det gaar hurtig naar man kun er 4 aar.
Hvor bor du i Kenya? Jeg skal nemlig til Kenya paa forretningsrejse i oktober og hvis der er tid kunne det da vaere sjovt at ses, hvis du har tid og lyst?
Anmeld