Eksperthjælp: Mælkeindtag flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
0 svar
0 synes godt om
7. august 2014

Rose Maimonide

"Mælkeindtag flaskebarn"

Hej.
Min søn er flaskebarn og temmelig småtspisende. Han spiser det samme som han gjorde da han var 4 uger gammel, og nu er han 12 uger. Han får omkring 700 ml. dagligt. Jeg undrer mig over at han slet ikke øger sit indtag af mælk? Er det normalt?

Rebeccas svar

Kære du

Tak for dit spørgsmål ang. mængden af mælk til din søn, som er flaskebarn. Jeg tænker umiddelbart, at det vil være bedst, at du stiller spørgsmålet til din sundhedsplejerske. Ring til hende og spørg. Hun kender nemlig din søns vægtudvikling og kan spørge ind til hans trivsel, mængden af våde bleer osv. Det er nødvendigt for at kunne besvare det ordentligt.

Det behøver ikke at betyde noget, at mængden af mælk er nogenlunde den samme, men det er selvfølgelig vigtigt at være obs på. Man siger som tommelfingerregel, at et barn under 5 kg bør drikke ca. 1/6 af sin vægt i døgnet. Men der kan være store variationer.

Til flaskebørn anbefaler jeg i øvrigt ganske bestemte nøje udvalgte kosttilskud, nemlig probiotika og levertran. Det forklarer jeg grundigt i min bog "BABY - 100% naturlig uden tilsætning".

Kærligst R.

På Rebeccas blog finder du inspiration til sunde, grønne vaner i børnefamilien. Når du tilmelder dig nyhedsbrevet, får du gratis 'Kloge kvinders guide til bedre familiehelse'. Du linkes til lækre websites og får masser af saglig info om aktuelle emner inden for helse og økologi. Du kan købe digitale produkter, som blandt andet gør dig i stand til at leve 100% økologisk uden at flænse dankortet.

Se Rebeccas hjemmeside: RebeccaPersson.com

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.