Barnets sygedage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Rockertand

Sissel skriver:

Men hvad ville du så stille op? Hvis du ikke kunne finde pasning og barnet fortsat var sygt?

Jeg ville tage en snak med min arbejdsgiver - de er altså også mennesker, der godt kan forstå, hvis man er i en svær situation, alternativt må man igennem fagforeningen, så de er klar over arbejdsvilkårene og evt. grundlag for påtale/medarbejdersamtale.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Sissel

Rockertand skriver:

Jeg ville tage en snak med min arbejdsgiver - de er altså også mennesker, der godt kan forstå, hvis man er i en svær situation, alternativt må man igennem fagforeningen, så de er klar over arbejdsvilkårene og evt. grundlag for påtale/medarbejdersamtale.

Det er da dejligt at din arbejdsgiver er imødekommende over for dig. Men mon ikke det er en smule generaliserende at sige at sådan vil alle arbejdsgivere reagere?
Jeg stod nemlig i en situation i foråret med en syg dreng uden mulighed for pasning. Min arbejdsgiver sagde bare at der desværre ikke var noget der hed barnets 3. sygedag ( havde pasning 2.) og at jeg måtte finde en løsning. Da jeg ringede til fagforening fik jeg at vide at der intet var at stille op.. Og da jeg ikke kan trylle, og min dreng forsat var syg 3. dag, var der ingen andre muligheder end at melde mig selv syg. Kald det uærligt, men der var jo ikke andre muligheder..

Anmeld

7. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved at mange i det offentlige har 2. Kan du ikke snakke med en kollega med børn om det? Nogen på din arbejdsplads må da vide det

Jeg har kun 1dag, og hvis sønnen ikke er rask så må jeg bruge en feriedag eller tage fri uden løn. Sådan er det. Man kan ikke melde sig selv syg uden at være det, og det lugter altså hvis man melder sig syg dagen efter barns 1.sygedag. 

Anmeld

7. august 2014

Jupiter

Anonym skriver:

Jeg har søgt og søgt.. Arbejder under SL, og kan bare intet finde om det... Argh.. 

Jeg fortalte min leder imorges at min søn var syg, så at jeg er syg imorgen, den holder slet ikke! 

http://www.sl.dk/da/Loen%20og%20Job/Aftaler%20og%20overenskomster.aspx

Her er nogle aftaler og overenskomster til dig.

Jeg ved ikke hvad dit job er, så kunne ikke blive mere præcist 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.