Barnets sygedage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.577 visninger
13 svar
10 synes godt om
6. august 2014

Anonym trådstarter

Min søn har siden igår eftermiddags været skidt, og er det endnu... Jeg hare Idag haft barnets første sygedag, men han er stadig ikke helt op toppen.. Hvordan med 2. Dagen? 

Jeg er offentlig ansat, har jeg så ikke 2 dage? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

Min søn har siden igår eftermiddags været skidt, og er det endnu... Jeg hare Idag haft barnets første sygedag, men han er stadig ikke helt op toppen.. Hvordan med 2. Dagen? 

Hvis ikke du kan finde pasning,  må du melde dig selv syg.... 

Go bedring med ham 

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Go bedring med ham 

Jeg synes bare at jeg har læst i min overenskomst at jeg har 2 sygedage pr barn... Må lige have det undersøgt... 

Anmeld

6. august 2014

JulieE

Anonym skriver:

Du skal have fat i din overenskomst... Det kommer an på overenskomst og fagforening. Men, rigtig mange offentlig ansatte har mulighed for barnets 2. sygedag

Jeg må kraftigt fraråde dig, at melde dig selv syg. Hvis du gør det, og faktisk ikke er syg, er det ulovlig udeblivelse fra arbejde, hvilket er bortvisningsgrund. 

Anmeld

6. august 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Du kan godt have barns 1. og 2. sygedag ifølge din overenskomst, men tjek det på nettet.
Du har i øvrigt ikke krav på det, men hvis det kan tilrettelægges, så det er foreneligt med dit arbejde, kan du være hjemme med dit barn, og du er også forpligtet til at møde lige så snart du har fundet pasning til dit barn.

Anmeld

6. august 2014

PernilleogLouis

Der hvor jeg arbejdede før(i det offtentlige) kunne lederen godt sige nej til at man kunne få barnets 2 sygedag. Ved ikke om det er sådan alle steder

Anmeld

6. august 2014

Rockertand

FruStolpe skriver:

Go bedring med ham 

Man melder sig da ikke syg?!
Såvidt muligt laver man en aftale med sin arbejdsgiver om feriedage/omsorgsdage eller frihed uden løn, det andet er uærligt og kan føre til afskedigelse i sidste instans.

Anmeld

6. august 2014

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Du skal have fat i din overenskomst... Det kommer an på overenskomst og fagforening. Men, rigtig mange offentlig ansatte har mulighed for barnets 2. sygedag

Jeg må kraftigt fraråde dig, at melde dig selv syg. Hvis du gør det, og faktisk ikke er syg, er det ulovlig udeblivelse fra arbejde, hvilket er bortvisningsgrund. 

Jeg har søgt og søgt.. Arbejder under SL, og kan bare intet finde om det... Argh.. 

Jeg fortalte min leder imorges at min søn var syg, så at jeg er syg imorgen, den holder slet ikke! 

Anmeld

6. august 2014

FruStolpe

Rockertand skriver:

Såvidt muligt laver man en aftale med sin arbejdsgiver om feriedage/omsorgsdage eller frihed uden løn, det andet er uærligt og kan føre til afskedigelse i sidste instans.

Det er så der mit job ville komme i sidste række. 

Jeg har kun barns 1. Sygedag. Og der er i mit job yderst sjældent -for ikke at sige aldrig, mulighed for at få fri på dagen.  

Så jo, hvis jeg ikke havde andre muligheder ville jeg selv bruge en sygedag. 

Jeg kunne sagtens være blevet smittet eller ha fået hovedpine eller dårlig mave.  Hvem skulle kunne modbevise det ??

Min pointe er bare, mine børn kommer før jobbet 

Anmeld

6. august 2014

Sissel

Rockertand skriver:

Men hvad ville du så stille op? Hvis du ikke kunne finde pasning og barnet fortsat var sygt?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.