Fostervægt uge 27-28?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2014

Mor til F

Christine skriver:

Jubiiii jeg er så glad! Nu har vi i snart 5 uger været dødbekymrede for vores baby i maven, som først var 19% og så 23% for lille. 

Skrev bla. dette 

https://www.baby.dk/debat/245197pi1/ultralydsscanninger/daarlig-scanning--lav-fostervaegt.aspx

I dag blev hun målt til omkring 984 gram og jeg er 27+4. Mavemålet fulgte rigtigt fint med, det er ellers der hun er blevet dømt for slank før. Så vidt jeg kan se (og fik at vide!!) er det en ganske fin vægt, måske under gennemsnit men indenfor det "tilladelige".

Er der nogen der har været til tilvækstscanninger der ved hvordan de regner ud hvor mange % vægten varierer fra gennemsnit? Det lyder fint i gram, så er MEGET mindre bekymret, er simpelthen så glad. Men bare for sjov, så gad jeg godt kende %. Kan dog se på kurven at hun har nærmet sig gennemsnit rigtigt fint, så det kan jo næppe være meget bedre 

Da jeg var 28+4, blev min pige skønnet til 1179 g, ved scanning. 

Jeg fik at vide,  at hun var 13 % under gennemsnittet. 

Da jeg fødte 37+0, blev hun skønnet  til 2269 g - ud kom min lille prinsesse på 2551 g

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Christine

Clisolka skriver:

Ja, jeg blev scannet hver 4. uge og han fortsatte med at ligge på de 10 % under gennemsnittet  Han endte dog med en fødselsvægt på 3375 g 

Det var da en flot vægt! Blev han født lige omkring termin?

Anmeld

6. august 2014

Christine

BabyFreia skriver:

Da jeg var 28+4, blev min pige skønnet til 1179 g, ved scanning. 

Jeg fik at vide,  at hun var 13 % under gennemsnittet. 

Da jeg fødte 37+0, blev hun skønnet  til 2269 g - ud kom min lille prinsesse på 2551 g

Det var godt at hun var lidt større. 2500 synes jeg er ok da min første også var deromkring, men helst ikke mindre.

Og når din prinsesse kom lidt tidligt er det da en fin vægt!

Anmeld

6. august 2014

SussieThyssen

Christine skriver:

Jubiiii jeg er så glad! Nu har vi i snart 5 uger været dødbekymrede for vores baby i maven, som først var 19% og så 23% for lille. 

Skrev bla. dette 

https://www.baby.dk/debat/245197pi1/ultralydsscanninger/daarlig-scanning--lav-fostervaegt.aspx

I dag blev hun målt til omkring 984 gram og jeg er 27+4. Mavemålet fulgte rigtigt fint med, det er ellers der hun er blevet dømt for slank før. Så vidt jeg kan se (og fik at vide!!) er det en ganske fin vægt, måske under gennemsnit men indenfor det "tilladelige".

Er der nogen der har været til tilvækstscanninger der ved hvordan de regner ud hvor mange % vægten varierer fra gennemsnit? Det lyder fint i gram, så er MEGET mindre bekymret, er simpelthen så glad. Men bare for sjov, så gad jeg godt kende %. Kan dog se på kurven at hun har nærmet sig gennemsnit rigtigt fint, så det kan jo næppe være meget bedre 

Det var da godt at høre.

Kæmpeknus herfra
Kærligst
Sussie

Anmeld

7. august 2014

M&J87

Christine skriver:

Skrev bla. dette 

Vi var til scanning 29+1 og der blev han skønnet til 1607 g.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.