Fostervægt uge 27-28?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.743 visninger
14 svar
7 synes godt om
6. august 2014

Christine

Jubiiii jeg er så glad! Nu har vi i snart 5 uger været dødbekymrede for vores baby i maven, som først var 19% og så 23% for lille. 

Skrev bla. dette 

https://www.baby.dk/debat/245197pi1/ultralydsscanninger/daarlig-scanning--lav-fostervaegt.aspx

I dag blev hun målt til omkring 984 gram og jeg er 27+4. Mavemålet fulgte rigtigt fint med, det er ellers der hun er blevet dømt for slank før. Så vidt jeg kan se (og fik at vide!!) er det en ganske fin vægt, måske under gennemsnit men indenfor det "tilladelige".

Er der nogen der har været til tilvækstscanninger der ved hvordan de regner ud hvor mange % vægten varierer fra gennemsnit? Det lyder fint i gram, så er MEGET mindre bekymret, er simpelthen så glad. Men bare for sjov, så gad jeg godt kende %. Kan dog se på kurven at hun har nærmet sig gennemsnit rigtigt fint, så det kan jo næppe være meget bedre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Clisolka

Christine skriver:

Jubiiii jeg er så glad! Nu har vi i snart 5 uger været dødbekymrede for vores baby i maven, som først var 19% og så 23% for lille. 

Skrev bla. dette 

https://www.baby.dk/debat/245197pi1/ultralydsscanninger/daarlig-scanning--lav-fostervaegt.aspx

I dag blev hun målt til omkring 984 gram og jeg er 27+4. Mavemålet fulgte rigtigt fint med, det er ellers der hun er blevet dømt for slank før. Så vidt jeg kan se (og fik at vide!!) er det en ganske fin vægt, måske under gennemsnit men indenfor det "tilladelige".

Er der nogen der har været til tilvækstscanninger der ved hvordan de regner ud hvor mange % vægten varierer fra gennemsnit? Det lyder fint i gram, så er MEGET mindre bekymret, er simpelthen så glad. Men bare for sjov, så gad jeg godt kende %. Kan dog se på kurven at hun har nærmet sig gennemsnit rigtigt fint, så det kan jo næppe være meget bedre 

Jeg kender ikke lige til hvordan de udregner det, men min mindste lå på 10 % for lille i hele graviditeten. 

Jeg blev scannet da jeg var 27+1 - der vejede han 987 g. Jeg fik aldrig at vide hvordan de udregnede det, men kun at han vejede 10 % for lidt 

Lidt sjovt, for min ældste hun var 20 % for stor igennem graviditeten 

Anmeld

6. august 2014

Christine

Clisolka skriver:

Jeg kender ikke lige til hvordan de udregner det, men min mindste lå på 10 % for lille i hele graviditeten. 

Jeg blev scannet da jeg var 27+1 - der vejede han 987 g. Jeg fik aldrig at vide hvordan de udregnede det, men kun at han vejede 10 % for lidt 

Lidt sjovt, for min ældste hun var 20 % for stor igennem graviditeten 

Mange tak for dit svar!!

Så lyder det som om min baby måske er lidt mindre end din søn, men nok stadig indenfor de 15% som vi fik at vide er det "tilladte". Hun er ret tæt på din søn vægt og kun 3 dages forskel - perfekt at høre fra en der blev scannet på samme tid næsten 

Ved du om han blev ved med at ligge på de 10% under?

Ja, det er så fjollet at der kan være så stor forskel! Der var 1 helt kg forskel på mine drenge, som begge er født 38+2 

Anmeld

6. august 2014

LinLin

Med Adam blev jeg scannet i uge 28 og der blev han målt til 1427 g...

Da jeg var til jordemoder 28+6 blev lillesøster skønnet til 1350g

Anmeld

6. august 2014

Ayasmor

Christine skriver:

Skrev bla. dette 

Ahhh... Sikke et lækkert indlæg fra dig af Hvor må det være lettende, at hun er kommet efter det med vægten derinde

Jeg blev scannet første gang i uge 27+2, hvor h*n blev scannet til 1025 g, hvilket de sagde svarede til 10% under gennemsnit
Jeres vægt ligger ret tæt op ad, så tænker, at hun er indenfor de 14-15%, som er normalen.
Skal i have flere scanninger for lige at se, at hun fortsætter med den gode vægtstigning eller ser alt fint ud nu og derfor ingen grund til videre undersøgelser?

Anmeld

6. august 2014

Christine

LinLin skriver:

Med Adam blev jeg scannet i uge 28 og der blev han målt til 1427 g...

Da jeg var til jordemoder 28+6 blev lillesøster skønnet til 1350g

Mange tak for svar!! 

Det lyder som om vores lillesøster ikke er ALT for langt væk fra jeres lillesøster i str. Det er dejligt at høre 

Anmeld

6. august 2014

LinLin

Christine skriver:

Mange tak for svar!! 

Det lyder som om vores lillesøster ikke er ALT for langt væk fra jeres lillesøster i str. Det er dejligt at høre 

Fik at vide 1300 g var gennemsnittet og hun mente så hun var lige lidt over...

Anmeld

6. august 2014

Christine

Ayasmor skriver:

Ahhh... Sikke et lækkert indlæg fra dig af Hvor må det være lettende, at hun er kommet efter det med vægten derinde

Jeg blev scannet første gang i uge 27+2, hvor h*n blev scannet til 1025 g, hvilket de sagde svarede til 10% under gennemsnit
Jeres vægt ligger ret tæt op ad, så tænker, at hun er indenfor de 14-15%, som er normalen.
Skal i have flere scanninger for lige at se, at hun fortsætter med den gode vægtstigning eller ser alt fint ud nu og derfor ingen grund til videre undersøgelser?

Tak for svar! Det er SÅ skønt! Og godt at høre at det lidt ligner vægten på jeres "normalstørrelse" baby 

Jeg tror du har ret i at vores baby lander på omkring 15% under. Det er meget bedre end 23% og i hvert fald godt det ikke er blevet værre.

Vi skal til scanning i næste uge og så fik jeg for lang tid siden at vide at vi nok skulle tjekke tilvækst i uge 34 da vores ældste søn var en lillebitte én, sådan bare for at se om jeg kan gå til termin for en gangs skyld 

Anmeld

6. august 2014

Christine

LinLin skriver:

Fik at vide 1300 g var gennemsnittet og hun mente så hun var lige lidt over...

Hun er da helt perfekt så 

Anmeld

6. august 2014

Clisolka

Christine skriver:

Mange tak for dit svar!!

Så lyder det som om min baby måske er lidt mindre end din søn, men nok stadig indenfor de 15% som vi fik at vide er det "tilladte". Hun er ret tæt på din søn vægt og kun 3 dages forskel - perfekt at høre fra en der blev scannet på samme tid næsten 

Ved du om han blev ved med at ligge på de 10% under?

Ja, det er så fjollet at der kan være så stor forskel! Der var 1 helt kg forskel på mine drenge, som begge er født 38+2 

Ja, jeg blev scannet hver 4. uge og han fortsatte med at ligge på de 10 % under gennemsnittet  Han endte dog med en fødselsvægt på 3375 g 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.