Christine skriver:
Jubiiii jeg er så glad! Nu har vi i snart 5 uger været dødbekymrede for vores baby i maven, som først var 19% og så 23% for lille.
Skrev bla. dette
https://www.baby.dk/debat/245197pi1/ultralydsscanninger/daarlig-scanning--lav-fostervaegt.aspx
I dag blev hun målt til omkring 984 gram og jeg er 27+4. Mavemålet fulgte rigtigt fint med, det er ellers der hun er blevet dømt for slank før. Så vidt jeg kan se (og fik at vide!!) er det en ganske fin vægt, måske under gennemsnit men indenfor det "tilladelige".
Er der nogen der har været til tilvækstscanninger der ved hvordan de regner ud hvor mange % vægten varierer fra gennemsnit? Det lyder fint i gram, så er MEGET mindre bekymret, er simpelthen så glad. Men bare for sjov, så gad jeg godt kende %. Kan dog se på kurven at hun har nærmet sig gennemsnit rigtigt fint, så det kan jo næppe være meget bedre 

Ahhh... Sikke et lækkert indlæg fra dig af

Hvor må det være lettende, at hun er kommet efter det med vægten derinde

Jeg blev scannet første gang i uge 27+2, hvor h*n blev scannet til 1025 g, hvilket de sagde svarede til 10% under gennemsnit

Jeres vægt ligger ret tæt op ad, så tænker, at hun er indenfor de 14-15%, som er normalen.
Skal i have flere scanninger for lige at se, at hun fortsætter med den gode vægtstigning eller ser alt fint ud nu og derfor ingen grund til videre undersøgelser?
Anmeld