Er man bare lidt mere "ligeglad" 2. Gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Overskriften er nok lidt forkert, men ku ikk lige finde ud af hvordan jeg sku formulere mig  

sagen er den, at jeg er anden gangs gravid...

- i min første graviditet vidste jeg præcis hvornår jeg var sådan og sådan + det og og det. Jeg farvede ikke hår, jeg drak ikke alkohol osv osv... 

Denne gang, når folk spørger mig, hvor langt jeg er henne må jeg sige hvornår jeg er sat til i stedet for at sige uger, for jeg tænker ikke over det på samme måde...

-jeg har farvet mit hår, og har tænkt mig at gøre det igen , har her i varmen haft taget et halvt glas hvidvin og sådan... 

Jer der har været gravid flere gange, har i også haft det sådan? Er man bare lidt mere loose med det hele eller hvordan? Bliver sådan lidt halv nervøs over diverse ting når jeg tænker over det... 

Det skal lige siges, at jeg er en hormon bombe uden lige, og dette selvfølgelig også kan have indvirkning på mine tanker...

første gang vidste jeg også præcis hvor lang jeg var henne, jeg fulgte med i hvordan mit barn udviklede sig, hvad jeg måtte og ikke måtte få osv. men denne gang var jeg mere afslappet...

ja, jeg vidste da hvor langt jeg var henne (i mdr.) men jeg fulgte ikke mere med i min datters udvikling end hvad jordemor og læger fortalte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2014

Fru Frederiksen.

Jeg syntes nu ikke overskriften er helt ved siden af.

Jeg kunne aldrig finde på, hverken at drikke alkohol eller farve hår , eller ryge for den sags skyld, mens jeg er gravid,  det er jo ikke godt for barnet. Det er jo alt sammen noget der kan vente til man er færdig med at amme. 

Anmeld

6. august 2014

Pinkypie

Mor11 skriver:

Jeg har heller ikkr styr på ugerne og slet ikke dagene  Skal næsten altid kigge herinde for at dobbeltjekket læser heller ikke rub og stub omkring babys udvikling denne gang. 

men, alt det andet er jeg lige så hys med som første gang. Ingen hårfarve, ingen rygning, ingen alkohol og næsten ingen parfume/parabener. Har måtte overgive mig et par gange til min alm shampoo når der går FOR meget høstak i den, og det ikke kan redes ud længere  Men det er vidst egentlig også det eneste.

Kommer lige med noget der ikke er relevant for emnet,

Hhåber det er ok TS.

dI matas kan du få både shampoo og balsam UDEN parabener og parfume, og de er virkelig gode synes jeg

Anmeld

6. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Pinkypie skriver:

Kommer lige med noget der ikke er relevant for emnet,

Hhåber det er ok TS.

dI matas kan du få både shampoo og balsam UDEN parabener og parfume, og de er virkelig gode synes jeg

Det skal prøves!  Sidst var det kun Stuhrs family shampoo der fungerede, men jeg har ikke kunne finde den denne gang. Super træls, og både neutral, minirisk og sanex0% er bare dræbende for mit hår. 

Anmeld

6. august 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg tror ikke, at man er mere ligeglad i sin anden graviditet, man er nok bare mere afslappet forstået på den måde, at man jo har et barn at tage sig af, og dermed ikke "har tid" til at følge sin graviditet så nøje som første gang. Jeg tror det er helt naturligt, at man læser en masse om graviditet og fødsel under sin første graviditet hvorimod man jo har gjort sig nogle erfaringer, når man når til eventuelt efterfølgende gravidteter.

Mht. hårfarvning og alkohol mv. har jeg kørt "nul tolerence" under alle mine tre graviditeter. Jeg var jo ikke mere ligeglad med mit andet og tredje barn, jeg havde bare ikke så meget tid at bruge på mig selv og min graviditet, da jo var mor i forvejen

Anmeld

6. august 2014

Pinkypie

Mor11 skriver:

Det skal prøves!  Sidst var det kun Stuhrs family shampoo der fungerede, men jeg har ikke kunne finde den denne gang. Super træls, og både neutral, minirisk og sanex0% er bare dræbende for mit hår. 

Fik lige kigget på min shampoo..

Det er matas naturserie.

min er ganske vidst med parfume(men uden farvestoffer og parabener)-Grøn flaske

- men dog den også findes helt uden nogle af delene(købte den på et tidpunkt- flasken er hvid

Anmeld

6. august 2014

Sitrani

Anonym skriver:

Overskriften er nok lidt forkert, men ku ikk lige finde ud af hvordan jeg sku formulere mig  

sagen er den, at jeg er anden gangs gravid...

- i min første graviditet vidste jeg præcis hvornår jeg var sådan og sådan + det og og det. Jeg farvede ikke hår, jeg drak ikke alkohol osv osv... 

Denne gang, når folk spørger mig, hvor langt jeg er henne må jeg sige hvornår jeg er sat til i stedet for at sige uger, for jeg tænker ikke over det på samme måde...

-jeg har farvet mit hår, og har tænkt mig at gøre det igen , har her i varmen haft taget et halvt glas hvidvin og sådan... 

Jer der har været gravid flere gange, har i også haft det sådan? Er man bare lidt mere loose med det hele eller hvordan? Bliver sådan lidt halv nervøs over diverse ting når jeg tænker over det... 

Det skal lige siges, at jeg er en hormon bombe uden lige, og dette selvfølgelig også kan have indvirkning på mine tanker...

Jeg er ikke helt lige så meget oppe at køre over min graviditet, som første gang.. Og jeg har ikke så meget styr på ugerne heller Men ved ca. hvor langt jeg er, for det meste Mht. at holde sig fra bestemte ting, så indtager jeg ikke alkohol, jeg går ikke med parfume (andet end det, der er i min roll on) og jeg farver ikke hår. Udover det, bruger vi ikke sæbe, shampoo eller vaskemiddel med parfume eller parabener (eller andre hormonforstyrrende stoffer)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.