Er man bare lidt mere "ligeglad" 2. Gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.968 visninger
26 svar
25 synes godt om
5. august 2014

Anonym trådstarter

Overskriften er nok lidt forkert, men ku ikk lige finde ud af hvordan jeg sku formulere mig  

sagen er den, at jeg er anden gangs gravid...

- i min første graviditet vidste jeg præcis hvornår jeg var sådan og sådan + det og og det. Jeg farvede ikke hår, jeg drak ikke alkohol osv osv... 

Denne gang, når folk spørger mig, hvor langt jeg er henne må jeg sige hvornår jeg er sat til i stedet for at sige uger, for jeg tænker ikke over det på samme måde...

-jeg har farvet mit hår, og har tænkt mig at gøre det igen , har her i varmen haft taget et halvt glas hvidvin og sådan... 

Jer der har været gravid flere gange, har i også haft det sådan? Er man bare lidt mere loose med det hele eller hvordan? Bliver sådan lidt halv nervøs over diverse ting når jeg tænker over det... 

Det skal lige siges, at jeg er en hormon bombe uden lige, og dette selvfølgelig også kan have indvirkning på mine tanker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

LinLin

Jeg har haft det modsat!

Første gang anede jeg ikke noget om graviditet og tænkte mere eller mindre at positiv test var lig med baby om 9 mdr tilbage ud fra det gik som det skulle... Ved ikke om alderen også spillede ind..? Jeg var 21! Anede intet om uger!

Min anden graviditet endte med en sa/ma i uge 11 og der gik graviditetsvirkeligheden nok op for mig....

Har holdt mig fra alkohol og hårfarvning hver gang 

Anmeld

5. august 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Overskriften er nok lidt forkert, men ku ikk lige finde ud af hvordan jeg sku formulere mig  

- i min første graviditet vidste jeg præcis hvornår jeg var sådan og sådan + det og og det. Jeg farvede ikke hår, jeg drak ikke alkohol osv osv... 

Denne gang, når folk spørger mig, hvor langt jeg er henne må jeg sige hvornår jeg er sat til i stedet for at sige uger, for jeg tænker ikke over det på samme måde...

-jeg har farvet mit hår, og har tænkt mig at gøre det igen , har her i varmen haft taget et halvt glas hvidvin og sådan... 

Jer der har været gravid flere gange, har i også haft det sådan? Er man bare lidt mere loose med det hele eller hvordan? Bliver sådan lidt halv nervøs over diverse ting når jeg tænker over det... 

Det skal lige siges, at jeg er en hormon bombe uden lige, og dette selvfølgelig også kan have indvirkning på mine tanker...

Både ja og nej.

Ting jeg dog ikke er gået på kompromis med alle 3 gange er at farve hår og alkohol - det har jeg holdt mig langt væk fra.

Men det med ugerne og hvor langt man tja - det kom sig ikke så nøje. Jeg var mere optaget af at være mor for hende jeg havde i forvejen og i det mindste vidste jeg hvornår jeg havde termin???

Anmeld

5. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har heller ikkr styr på ugerne og slet ikke dagene  Skal næsten altid kigge herinde for at dobbeltjekket læser heller ikke rub og stub omkring babys udvikling denne gang. 

men, alt det andet er jeg lige så hys med som første gang. Ingen hårfarve, ingen rygning, ingen alkohol og næsten ingen parfume/parabener. Har måtte overgive mig et par gange til min alm shampoo når der går FOR meget høstak i den, og det ikke kan redes ud længere  Men det er vidst egentlig også det eneste.

Anmeld

5. august 2014

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Jeg har haft det modsat!

Første gang anede jeg ikke noget om graviditet og tænkte mere eller mindre at positiv test var lig med baby om 9 mdr tilbage ud fra det gik som det skulle... Ved ikke om alderen også spillede ind..? Jeg var 21! Anede intet om uger!

Min anden graviditet endte med en sa/ma i uge 11 og der gik graviditetsvirkeligheden nok op for mig....

Har holdt mig fra alkohol og hårfarvning hver gang 

Jeg var også kun 21, første gang.. Er 25 nu men syns slet ikke realiteterne har ramt mig endnu... Måske fordi jeg lige er blevet selvstændig, og at vi har to børn herhjemme på 4, som gør at hverdagene går lidt hurtigt til tider 

jeg ved jo at jeg vil forgude dette barn, lige så højt som jeg gør med min datter, men der er virkelig stor forskel på følelserne i graviditeterne 

Anmeld

5. august 2014

Christine

Anonym skriver:

Det håber jeg da ikke nogen er!!

Jeg vil sige at alkohol og hårfarve har jeg aldrig og ville jeg aldrig "tillade" mig selv som gravid.

Vil sige at jeg synes jeg får mere forståelse og følelse af at det er et barn/kommende barn i maven, jo "flere" gange jeg er gravid (har nr. 3 i maven).

Første gang var jeg ikke med på ugerne (forstod måske ikke det "sjove" i alt det nye der sker med fosteret de første mange uger), det var jeg 2. og 3. gang.

Anmeld

5. august 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg har heller ikkr styr på ugerne og slet ikke dagene  Skal næsten altid kigge herinde for at dobbeltjekket læser heller ikke rub og stub omkring babys udvikling denne gang. 

men, alt det andet er jeg lige så hys med som første gang. Ingen hårfarve, ingen rygning, ingen alkohol og næsten ingen parfume/parabener. Har måtte overgive mig et par gange til min alm shampoo når der går FOR meget høstak i den, og det ikke kan redes ud længere  Men det er vidst egentlig også det eneste.

Okay... Puha ja, så "fanatisk" var jeg slet ikke første gang, og slet ikke her anden gang... 

Men som skrevet før så har vi bare rigtig meget om ørene herhjemme og det er sikkert derfor jeg lidt "glemmer" jeg er gravid.. (Samtidig med at jeg ingen symptomer har what so ever, iid over hormonerne )

Anmeld

5. august 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Altså jeg synes heller ikke jeg går nær så meget op i graviditeten her anden gang som jeg gjorde første gang. Men mht farvening af hår og alkohol gør jeg heller ikke denne gang.

Men synes også graviditeten denne gang går meget hurtigere end første gang. Jeg stoppede lige op i dag og tænkte shit jeg er allerede 16 uger henne

Anmeld

5. august 2014

SandraXOXO

Vi har fået tre børn og hver gang har det været lige vigtigt for mig at overholde anbefalingerne for gravide, dog fik jeg ikke motion nok med nr tre grundet bækkenløsning. Men ellers har jeg mere eller mindre været lige opsat på at gøre alt rigtigt både første, anden og tredje gang.

Anmeld

5. august 2014

AnnaK89

Jeg er overhovedet ikke mere "lose" med sådan noget som alkohol og hårfarvning!! Kan slet ikke forstå den tankegang - men vi er heldigvis forskellige.

Jeg er måske lidt mere ligeglad med de mange lægebesøg og for min skyld kunne det/de første jordemoder besøg også godt være sparet væk. Intet bliver jo tjekket der alligevel.
Og nu her 3. gang ved man godt hvad man går ind til, så to konsultationen hos JM hvor det er ren snak, det kunne jeg som nok undvære.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.