Er man bare lidt mere "ligeglad" 2. Gang ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Okay... Puha ja, så "fanatisk" var jeg slet ikke første gang, og slet ikke her anden gang... 

Men som skrevet før så har vi bare rigtig meget om ørene herhjemme og det er sikkert derfor jeg lidt "glemmer" jeg er gravid.. (Samtidig med at jeg ingen symptomer har what so ever, iid over hormonerne )

Tja, jeg har nu også rigeligt om ørene og glemte også tit at jeg var gravid i starten. Men for mig er det en selvfølge at købe en anden shampoo og lade øllen stå, så snart testen er positiv. Synes ikke det er svært at overholde.  

Til gengæld glemmer jeg mine vitaminpiller 5 ud af 7 dage og har stort set slet ikke tager jern endnu fordi jeg ikke gider  at være forstoppet.  har også  lavet et par brølere på arbejde hvor jeg pludselig har måtte stoppe op og bytte opgave med en kollega, fordi jeg havde fat i noget skidt for baby (er maler) men det har været med dårlige nerver hver gang, og ikke fordi jeg er ligeglad. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2014

lineog4

Over de sidste 12 år som er de år jeg har haft graviditeter i, der et anbefalinger til gravide blevet skrappere så på den måde er der nok flere og flere ting jeg har undladt for hver graviditet. 

Men ja graviditet mistede lidt nyhedens interesse og det med uger glemte jeg at følge med i, jordemoder og egen læge besøg var lidt ligegyldige osv.

Det et det samme med barnets bog der står mindre og mindre i - i Linus som lige er blevet 4 har jeg vist kun fået skrevet navn - ups

Anmeld

5. august 2014

Clisolka

Jeg vil sige at tiden gik RIGTIG hurtigt som 2. gangs  Især når man har en tumling i forvejen. Men ja, jeg talte stadig ugerne, især fordi jeg blev tjekket min. 1 gang om ugen, så jeg var nødt til at have styr på det, når en læge spurgte 

Men nej, farvning og alkohol var også et no-go her 

Anmeld

5. august 2014

SussieThyssen

Anonym skriver:

Overskriften er nok lidt forkert, men ku ikk lige finde ud af hvordan jeg sku formulere mig  

sagen er den, at jeg er anden gangs gravid...

- i min første graviditet vidste jeg præcis hvornår jeg var sådan og sådan + det og og det. Jeg farvede ikke hår, jeg drak ikke alkohol osv osv... 

Denne gang, når folk spørger mig, hvor langt jeg er henne må jeg sige hvornår jeg er sat til i stedet for at sige uger, for jeg tænker ikke over det på samme måde...

-jeg har farvet mit hår, og har tænkt mig at gøre det igen , har her i varmen haft taget et halvt glas hvidvin og sådan... 

Jer der har været gravid flere gange, har i også haft det sådan? Er man bare lidt mere loose med det hele eller hvordan? Bliver sådan lidt halv nervøs over diverse ting når jeg tænker over det... 

Det skal lige siges, at jeg er en hormon bombe uden lige, og dette selvfølgelig også kan have indvirkning på mine tanker...

Nogle ting er man nok mere afslappet med anden gang end første.
Sådan er det også at være 2. gangs mor..man er ikke så hys..og som 3. gangs mor er man heeeeeeelt nede på jorden

Meen der er nu ting omkring mine graviditeter som jeg ikke har gået på kompromis med ved nogen af dem, selvom der gik en del år imellem.
En ting var rygning.
jeg røg ikke under nogen af dem.
Jeg rørte ikke alkohol
Jeg spiste meget sundt og der var mange ting jeg holdt mig fra fordi jeg vidste det kunne påvirke min baby.

Du skal jo huske, at alt hvad du indtager eller udsætter dig selv for, ryger lige ind til bebs.
SÅ måske skulle du alligevel overveje det med hårfarven og alkoholen.
Du kan vel også overleve de 9 mdr uden..eller???

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. august 2014

EnGodMor

Nej, jeg har ikke Været ligeglad i de tre graviditeter jeg har gennemgået

Jeg har gjort fuldstændig det samme i alle tre, har tænkt meget over hvad jeg kom på kroppen, fyldte i mig osv. 

Har givet mine tre børn Den bedste start på livet som jeg overhovedet har kunnet, inden de kom til verden

Anmeld

5. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
EnGodMor skriver:

Nej, jeg har ikke Været ligeglad i de tre graviditeter jeg har gennemgået

Jeg har gjort fuldstændig det samme i alle tre, har tænkt meget over hvad jeg kom på kroppen, fyldte i mig osv. 

Har givet mine tre børn Den bedste start på livet som jeg overhovedet har kunnet, inden de kom til verden

Det synes jeg også man skylder dem  

så pyt med om man lige kan huske om det er uge 22 eller 24, men alt det andet der har indvirkning på bebs, det forstår jeg ikke man slækker på bare fordi det er 2. gang  Alle børn fortjener da den bedst mulige start 

Anmeld

6. august 2014

Isabella_mor

Jeg vil sige at jeg er mere afslappet som 2. Gangs gravid. 

Jeg gik ALT ALT for meget op i det første gang. Jeg brugte ikke makeup, kun en mascara lavet på KOLORT.!!JA, du læste skam rigtigt.. Helsebutikkens bedste, og den var SÅ elendig.! 

Dennegang bruger jeg så produkter fra Clinique, uden parabener og parfumer osv. Og jeg bruger det hver dag, både rens og makeup.. 

I min første graviditet brugte jeg KUN produkter der var svane- og astma og allergimærket. Denne gang bruger jeg shampoo og balsam som ikke har de mærker, fordi det bare fungere for mig da mit hår er SÅ ødelagt.! 

Og mht mad osv, der spiser jeg nok også mere usundt denne gang end jeg gjorde med den første (jeg har f.eks mere lyst til is osv nu her i varmen) hvor med den første der spiste jeg mere sundt. Det har der bare ikke været overskud til denne gang. 

Første gang farvede jeg ikke hår en eneste gang.

denne gang har jeg fået lavet lyse striber i en enkelt gang, de blev dog lavet 5 cm fra hårbunden. Men det var jeg simpelthen nødt til eftersom jeg er blond, og mit hår var farvet mørkebrunt før graviditeten. Så det var grimt og det lignede at jeg var halvskaldet. Så det fik jeg lavet.... En gang, og så heller ikke flere. 

I min første graviditet drak jeg en mikro lille tår af et glas champagne til min svoger og svigerindes bryllup, og denne gang har jeg taget en mikro lille tår af noget rødvin. Det har været så lidt så lidt. 

Og Ingen smøger. Begge gange. 

Men ja, jeg har styr på hvor langt jeg er, og jeg læser troligt uge for uge.

Anmeld

6. august 2014

MorTilSnartFire <3

Jeg synes tiden er gået enorm hurtig 2. Og 3. Gang og har ikke taget SÅ meget hensyn de her to sidste gange, men alkohol, hårfavning osv er stadig ikke ok i min verden! 

Jeg kan dog stadig huske uger osv - kan huske ved min 2. Graviditet, at min Jordmoder sagde til mig, at det var utroligt, jeg kunne huske uge+, som 2.gangs gravid - det så man ikke tit! �� 

Så tror det er meget normalt man ikke tænker så meget over ugerne, som flergangs gravid ☺ 

Anmeld

6. august 2014

BinaMor

Graviditeter nej. nærmere tværtimod..

da de kom ud ja...

jeg har 10000 billeder  af den første inden hun fyldte 3 år...

nr. 2, tjaaa 10 % af det jeg tog første gang...

ved min første 1 års fødselsdag gik jeg helt amok og jeg var sikker på hun forstod det hele mange gæster, pynt osv...

da min nr 2 blev 1 år... ja... jeg glemte det sku hey det var stadig formiddag da jeg så lavede en kage hun kunne klappe i og fik inviteret folk

ved nr 2 fravalgte jeg også SP. jeg følte selv jeg kunne se om hun var frisk/fin/tilpas..

nr 2 fødte jeg også hjemme istedet for på hospital..

nr 1 græd ikke før hun var over et år fordi jeg løb så snart jeg hørte et klynk. nr 2 nåede at græde.. især pga jeg havde 2 børn...

ved nr 1 var det økobøko hjemmelavet mos og langtidsamning, samsovning og ingen pasning.

nr 2 kunne sagtnes få en købe-mos, en is og mariekiks, jeg valgte at stoppe amning da hun var 13 måneder, sov med hende men hun sov også i egen seng og hun kom i DP.

så efter fødsler var der bare ting der ændrede sig ved mig. IKKE at min nr 2 datter er mindre vigtig. overhovedet ikke. jeg blev bare mere sikker på at hvad jeg gjorde.. jeg kan mærke en sund selvstændighed i min yngste i forhold til den første. og jeg har måske mere lært at nye nuet...

Anmeld

6. august 2014

Kløver

Tror det er meget normalt at tage det mere afslappet med nogle ting, også fordi man jo har barn/børn at fokusere på  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.