Smertefri fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2014

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg gik til fødselsforberedelse hos Smertefri Fødsel og det var alle pengene værd. Synes principperne giver god mening og jeg kan ærligt sige, at jeg ikke på noget tidspunkt syntes det var smertefuldt eller var utryg. Jo - de to gange, hvor jeg ikke nåede at få vejrtrækningen med, da veen startede, DER syntes jeg det gjorde ondt!
Vejrtrækningen er lidt ubehagelig i starten, indtil man lige får den "ind under huden". Men meningen er at man skal øve sig hver dag de sidste par måneder (jeg øvede de sidste 5-6 uger inden termin), så det bliver en helt naturlig reaktion. Man får nogle lydfiler man kan høre på sin telefon f.eks., hvor man bliver guidet igennem "veer". Også presseveer.

Jeg tog intensivkurset pga. tidsmangel og det var helt fint, jeg fik rigtig meget ud af det.

Kan kun anbefale det på det varmeste

Ok jeg har kun læst bogen. Jeg tager ikke kursuset, da jeg jo egentlig har en rigtig god oplevelse med i bagagen fra min første fødsel. Men jeg synes konceptet er rigtig godt. Efter at have læst bogen fik jeg lige opfrisket hvilken fantastisk oplevelse det er og jeg glæder mig helt vildt til at opleve det igen.

Jeg forstod bare ikke helt de vejrtrækninger der, da det slet ikke var sådan jeg trak vejret under veerne første gang.

Måske du kunne beskrive med dine egne ord om hvordan du trak vejret med laboro teknikken?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2014

Anonym trådstarter

Sunsmile skriver:

Tak, det er rart at vide at det allerede er en god start bare at glæde sig.

Jeg skal gå til det i Køge, er meget spændt på det

Ej hvor sjovt Igennem FOF? Overvejer det også meget - har du hørt nogle fortælle om det, eller springer du bare ud i det?

Anmeld

9. august 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Ej hvor sjovt Igennem FOF? Overvejer det også meget - har du hørt nogle fortælle om det, eller springer du bare ud i det?

Ja det er lige præcis det, jeg har kun læst om det og tænkte at det sku jeg bare. Jeg har gået til svømning i mange år, og jeg elsker vand. Jeg fortalte om det til min jordemor og hun sys det var en god idé

Anmeld

9. august 2014

Tulle28

Anonym skriver:

Ok jeg har kun læst bogen. Jeg tager ikke kursuset, da jeg jo egentlig har en rigtig god oplevelse med i bagagen fra min første fødsel. Men jeg synes konceptet er rigtig godt. Efter at have læst bogen fik jeg lige opfrisket hvilken fantastisk oplevelse det er og jeg glæder mig helt vildt til at opleve det igen.

Jeg forstod bare ikke helt de vejrtrækninger der, da det slet ikke var sådan jeg trak vejret under veerne første gang.

Måske du kunne beskrive med dine egne ord om hvordan du trak vejret med laboro teknikken?

Jeg kan bedst beskrive det som at gispe sig gennem hver ve, ligesom man gør til sidst under presseveerne og man ikke må presse med. På den måde lader man kroppen arbejde selv, og i forhold til smerteoplevelsen, så tror jeg også det er rigtig godt at man har et fokuspunkt.

Jeg sad op under hele udvidelsesfasen og holdt fast i et gangstativ. Jeg havde vestorm under det meste af fødslen og det var den eneste måde, jeg kunne holde veerne ud, for som en anden også skrev her i tråden, så var det at fødslen var smertefri, ikke ensbetydende med at det ikke var hårdt arbejde og jeg var 110% koncentreret om veerne - spænde af i kæbe og skuldre og så fokus på vejrtrækningen.

Men som sagt, så virkede det også enormt mærkeligt og unaturligt de første gange, hvor jeg øvede vejrtrækningen. Men lidt efter lidt bliver det naturligt og det føles ikke hårdt at gispe i de der 60-90 sekunder, en ve typisk varer, når de er længst.

Anmeld

10. august 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Hvornår har du termin?

Jeg har d. 13/12, så jeg skal starte på holdet d. 28/10.

Har også tilmeldt mig, Kom i form for gravide.

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg kan bedst beskrive det som at gispe sig gennem hver ve, ligesom man gør til sidst under presseveerne og man ikke må presse med. På den måde lader man kroppen arbejde selv, og i forhold til smerteoplevelsen, så tror jeg også det er rigtig godt at man har et fokuspunkt.

Jeg sad op under hele udvidelsesfasen og holdt fast i et gangstativ. Jeg havde vestorm under det meste af fødslen og det var den eneste måde, jeg kunne holde veerne ud, for som en anden også skrev her i tråden, så var det at fødslen var smertefri, ikke ensbetydende med at det ikke var hårdt arbejde og jeg var 110% koncentreret om veerne - spænde af i kæbe og skuldre og så fokus på vejrtrækningen.

Men som sagt, så virkede det også enormt mærkeligt og unaturligt de første gange, hvor jeg øvede vejrtrækningen. Men lidt efter lidt bliver det naturligt og det føles ikke hårdt at gispe i de der 60-90 sekunder, en ve typisk varer, når de er længst.

Når nu jeg tænker over det kan det faktisk godt være at jeg alligevel brugte metoden til sidst under veerne. Jeg stod under bruseren og holdte også fast i taburat/gangstativ tingest. Der nev veerne gevaldigt og jeg prustede noget. Men følte mig ikke spændt op i kroppen, så har alligevel formået at slappe af.

Det er en fantastisk oplevelse - glæder mig så meget til at opleve det igen

Anmeld

11. august 2014

Anonym trådstarter

Sunsmile skriver:

Hvornår har du termin?

Jeg har d. 13/12, så jeg skal starte på holdet d. 28/10.

Har også tilmeldt mig, Kom i form for gravide.

Jeg er lidt sent ude

Jeg har termin 24/10, så har forespurgt på det hold der starter d. 20/8, men der er venteliste på, ellers må jeg hoppe på det der starter i sep.
Holdet slutter d. 21.okt., så det bliver lidt tæt på termin

Anmeld

11. august 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Jeg er lidt sent ude

Jeg har termin 24/10, så har forespurgt på det hold der starter d. 20/8, men der er venteliste på, ellers må jeg hoppe på det der starter i sep.
Holdet slutter d. 21.okt., så det bliver lidt tæt på termin

Ja det kan jeg godt se, det kan være du må springe sidste gang over så, ellers går det jo nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.