Anonym skriver:
Ok jeg har kun læst bogen. Jeg tager ikke kursuset, da jeg jo egentlig har en rigtig god oplevelse med i bagagen fra min første fødsel. Men jeg synes konceptet er rigtig godt. Efter at have læst bogen fik jeg lige opfrisket hvilken fantastisk oplevelse det er og jeg glæder mig helt vildt til at opleve det igen. 
Jeg forstod bare ikke helt de vejrtrækninger der, da det slet ikke var sådan jeg trak vejret under veerne første gang.
Måske du kunne beskrive med dine egne ord om hvordan du trak vejret med laboro teknikken?
Jeg kan bedst beskrive det som at gispe sig gennem hver ve, ligesom man gør til sidst under presseveerne og man ikke må presse med. På den måde lader man kroppen arbejde selv, og i forhold til smerteoplevelsen, så tror jeg også det er rigtig godt at man har et fokuspunkt.
Jeg sad op under hele udvidelsesfasen og holdt fast i et gangstativ. Jeg havde vestorm under det meste af fødslen og det var den eneste måde, jeg kunne holde veerne ud, for som en anden også skrev her i tråden, så var det at fødslen var smertefri, ikke ensbetydende med at det ikke var hårdt arbejde og jeg var 110% koncentreret om veerne - spænde af i kæbe og skuldre og så fokus på vejrtrækningen.
Men som sagt, så virkede det også enormt mærkeligt og unaturligt de første gange, hvor jeg øvede vejrtrækningen. Men lidt efter lidt bliver det naturligt og det føles ikke hårdt at gispe i de der 60-90 sekunder, en ve typisk varer, når de er længst.
Anmeld