Smertefri fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sunsmile skriver:

Spændende at læse, jeg er gravid med min første. Og jeg tænker også at jeg ville føle mig mere rolig med de langsomme vejrtrækninger fremfor laboroteknikken som er beskrevet. Så jeg er spændt på hvad jeg lære til fødselsforberedelse, som jeg skal starte til om et par måneder.
Men jeg har det normalt ok med at tolerere smerte, så er ikke bange for at føde. Selvom jeg godt er klar over at jeg kommer til at opleve en hel anden smerte, så glæder jeg mig rigtig meget til fødslen, er spændt på hvordan jeg vil håndtere det

Hvilken slags forberedelse er det? det jm tilbyder? For der skal du ikke være sikker på at få vejrtrækningsteknikker jeg fik i hvertfald ikke nogen sidst men har heller ikke savnet det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Hvilken slags forberedelse er det? det jm tilbyder? For der skal du ikke være sikker på at få vejrtrækningsteknikker jeg fik i hvertfald ikke nogen sidst men har heller ikke savnet det 

Jeg vil både gå til noget kom i form for gravide, hvor der står der også vil være fokus på vejrtrækning og at gøre sig klar til fødslen og så noget som hedder velvære i vand, hvor der vil være fødselsforberedelse i 45 min hver gang. Så tænker da at det må være en god måde at forberede mig på. Men nu gør jeg det ikke kun for at lære vejrtrækning, men også bare for at føle mig tryg og klar til fødslen

Anmeld

7. august 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Sunsmile skriver:

Jeg vil både gå til noget kom i form for gravide, hvor der står der også vil være fokus på vejrtrækning og at gøre sig klar til fødslen og så noget som hedder velvære i vand, hvor der vil være fødselsforberedelse i 45 min hver gang. Så tænker da at det må være en god måde at forberede mig på. Men nu gør jeg det ikke kun for at lære vejrtrækning, men også bare for at føle mig tryg og klar til fødslen

Det lyder da også super godt  Det var også bare fordi jeg flere gange har læst skuffede kvinders tråde, hvor de troede at alm Fødselsforberedelse var ligesom på film, nede på gulvet med gispeøvelser osv men det er det vidst de færreste steder irl  

Anmeld

7. august 2014

Sunsmile

Mor11 skriver:

Det lyder da også super godt  Det var også bare fordi jeg flere gange har læst skuffede kvinders tråde, hvor de troede at alm Fødselsforberedelse var ligesom på film, nede på gulvet med gispeøvelser osv men det er det vidst de færreste steder irl  

Jeg har kun en forventning om at være godt klædt på til fødslen, så jeg håber det er nok. Men jeg er rigtig glad for at du nævner det, for det ku jo være at jeg ikke ku bruge det til noget

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Mathilde skriver:

Jeg forsøgte mig lidt med Laboro, da jeg fødte mit andet barn for 3 mdr. siden, men havde det bedre med de dybe vejrtrækninger. Der følte jeg mig mere rolig og i kontrol

Ved de sidste veer brugte jeg lidt den hurtige vejrtrækning på toppen af veen, men ellers de dybe vejrtrækninger.

Jeg fødte også hurtigt første gang (ca. 3 timer aktiv, med meget lang opstart) og meget hurtig her anden gang (34 min. fra det rigtig tog fat, også lang opstart).

Nr. 2 fødsel var fantastisk (hjemme), hvor nr. 1 (sygehus) var mere præget af panik og smerte.

Ok - jeg har også en vis forventning til at det kommer til at gå hurtigt her anden gang. Det tog 4 timer første gang.

Jeg må se hvad jeg vælger vejrtrækningsmæssigt. Jeg kan bare huske at jeg kun brugte dybe og rolige vejrtrækninger, men det kan jo være det er super godt med lidt hurtigere når det lige tager rigtig fat

Er glad for det ikke kun er mig, der synes det lyder lidt underligt med den dersens laboro vejrtrækning

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Emilie80 skriver:

Super godt indlæg, og lige mine ord 

Har selv været deltager på et af hendes kurser, og har været rigtig glad for det. I hvert fald har jeg, fra at være helt overbevist om, at jeg skulle have pks, nu bestemt mig for at føde vaginalt. Mere specifikt har jeg fået bearbejdet min frygt efter min forrige fødsel, som egentlig gik ok, men det gjorde bare MEGET ondt, og jeg oplevede angst undervejs pga af dette. Majoriteten af kvinder mener jo, at fødsler gør ondt, men Anja (+flere) har selv haft oplevelsen af, at en fødsel faktisk godt kan gøres smertefrit. Ikke uden en utrolig kraftanstrengelse eller sammentrækninger af livmoderen som bestemt kan mærkes, men uden følelsen af at være forpint undervejs.

Jeg selv regner ikke med at gå igennem min snarlige fødsel uden smerter, men jeg regner med, at jeg ikke bliver bange igen, og har følelsen af at være i rimelig kontrol hele vejen. Bl.a. ved hjælp af Laboro-teknikken 

Jeg glæder mig til at bliver mor igen 

Og held og lykke til trådstarteren og alle jer andre herinde 

Tusind tak - glæder mig rigtig meget til fødslen - det skal nok gå.

Og tror også at hvis man mentalt forbereder sig på ikke at gå i panik og arbejde sammen med sin krop fremfor at modarbejde den, så mindsker det også smerterne.

God fødsel til alle

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Sunsmile skriver:

Spændende at læse, jeg er gravid med min første. Og jeg tænker også at jeg ville føle mig mere rolig med de langsomme vejrtrækninger fremfor laboroteknikken som er beskrevet. Så jeg er spændt på hvad jeg lære til fødselsforberedelse, som jeg skal starte til om et par måneder.
Men jeg har det normalt ok med at tolerere smerte, så er ikke bange for at føde. Selvom jeg godt er klar over at jeg kommer til at opleve en hel anden smerte, så glæder jeg mig rigtig meget til fødslen, er spændt på hvordan jeg vil håndtere det

Jeg tror du er nået langt allerede ved at glæde dig til fødslen og tænke positivt på den fremfor at frygte den. Så skal det nok gå

Anmeld

8. august 2014

Anonym trådstarter

Sunsmile skriver:

Hvor skal du gå til det der velvære i vand - har nemlig også haft kigget på det

Anmeld

8. august 2014

Tulle28

Jeg gik til fødselsforberedelse hos Smertefri Fødsel og det var alle pengene værd. Synes principperne giver god mening og jeg kan ærligt sige, at jeg ikke på noget tidspunkt syntes det var smertefuldt eller var utryg. Jo - de to gange, hvor jeg ikke nåede at få vejrtrækningen med, da veen startede, DER syntes jeg det gjorde ondt!
Vejrtrækningen er lidt ubehagelig i starten, indtil man lige får den "ind under huden". Men meningen er at man skal øve sig hver dag de sidste par måneder (jeg øvede de sidste 5-6 uger inden termin), så det bliver en helt naturlig reaktion. Man får nogle lydfiler man kan høre på sin telefon f.eks., hvor man bliver guidet igennem "veer". Også presseveer.

Jeg tog intensivkurset pga. tidsmangel og det var helt fint, jeg fik rigtig meget ud af det.

Kan kun anbefale det på det varmeste

Anmeld

8. august 2014

Sunsmile

Anonym skriver:

Hvor skal du gå til det der velvære i vand - har nemlig også haft kigget på det

Tak, det er rart at vide at det allerede er en god start bare at glæde sig.

Jeg skal gå til det i Køge, er meget spændt på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.