At røre sig selv dernede.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2014

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vores søn har også udforsket det han har dernede, han smed bleen da han var halvandet og har bare fået lov. Han må ikke pille når han er på toilet og tisser, eller når vi er ude af huset, slet ikke i køen i en butik.

Han skal lære hvordan man opføre sig i det offentlige rum og hvordan man ikke opføre sig, lligesom så meget andet :-)

Men han skal ikke have et unaturligt forhold til sin egen krop, vi snakker tit om at der er forskel på drenge og piger og at der ikke er nogen der ser ens ud.

Han er desuden 3 år nu 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

modesty

Omsorgsgiver skriver:

Nu vil jeg lige høre jeres mening! 

Jeg ved jo godt at det er helt normalt at små børn piller ved sig selv dernede. Min datter er snart 3 år og gør det også og vi lader hende bare gøre det da hun jo skal udforske sig selv. Hun gør det aldrig længe af gangen. 

Idag da jeg hentede hende i vuggestuen er hun ude på deres  skifterum sammen med en pædagog. Pædagogen og min datter har ikke set mig endnu. Jeg ser at min datter tager sin hånd dernede (hun har ingen underbukser på da hun lige har været på toilet) og med det samme hører jeg at pædagogen siger til hende:" Ej, det skal du lade være med". Jeg bliver sådan lidt hmmm....for vil da mene at det er ganske naturligt. Jeg sagde ikke noget. 

Er jeg forkert på den når jeg syntes at hun ikke skulle havde sagt det til min datter eller har pædagogen ikke gjort noget forkert? 

Jeg synes egentlig at det er OK at pædagogerne har nogle rammer for hvornår det er OK at gøre den slags, og hvornår det ikke er.

Men måden man siger det på er utroligt vigtigt, og det er også vigtigt at der kommer en forklaring på hvorfor man ikke må gøre det. Blot at få at vide at "det må du ikke", bringer noget skam over situationen, så det er vigtigt at forklare barnet at det er helt OK opførsel, bare ikke lige nu og her.

Anmeld

4. august 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
modesty skriver:

Jeg synes egentlig at det er OK at pædagogerne har nogle rammer for hvornår det er OK at gøre den slags, og hvornår det ikke er.

Men måden man siger det på er utroligt vigtigt, og det er også vigtigt at der kommer en forklaring på hvorfor man ikke må gøre det. Blot at få at vide at "det må du ikke", bringer noget skam over situationen, så det er vigtigt at forklare barnet at det er helt OK opførsel, bare ikke lige nu og her.

Tak for svar! 

Kan kun give dig ret i at det et vigtig at man fortæller hvorfor man ikke gør det lige her men at det er helt ok at røre ved sig selv. Pædagogen var bare uheldig i hendes udmelding.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.