Tvillinger? Eller hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2014

kekp

Jeg en kollega hvor de først opdagede nr 2 til scanningen i uge 20. Tror at det er sjældent at det sker, men det sker

Men at din mave er stor, stor appetit og at der allerede er mælk er nok ikke et tegn på tvillinger. Hvis jeg var dig ville jeg købe en scanning hvis du ikke kan holde spændingen ud til gennemscanningen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
line23 skriver:

Hun var ikke særlig grundig i sin scanning, hun tog mål, og tjekkede nakkefolende. Men ellers syntes jeg ikke hun var grundig i forhold til hvad mine veninder var "igennem".. Men ja, de er vel professionelle og ved hvad de snakker om :-)

Jeg synes det er lidt ærgerligt at du synes at scanningen ikke var grundig nok. Måske til næste scanning at du skal spørge eller sige det hvis du får samme følelse. Spørge om hun fik set hvad hun skulle se, eller bede om et uddybende svar på hvad hun har set eller lede efter. Det er bare så ærgerligt at gå med en følelse af at det ikke var okay, og være bange for at det ikke blev gjort godt nok. 

Til vores md scanning scannede hun rigtig grundigt hjertet og blev ved med at sige at hun liige skulle se noget, men så stoppede hun og sagde at nu syntes hun at hun havde set hvad hun skulle. Men det lød ikke særligt overbevisende. Gik derfra og følte at hun ikke havde scannet det grundigt nok og var lidt ængstelig om hjertet nu også var som det skulle være. Ikke en rar følelse. Det fyldte meget! Heldigvis skulle jeg til en vækstscanning, der afslørede at alt var fint.

Håber at du har/får en god graviditet

Anmeld

4. august 2014

Miss Church

line23 skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg måske ligger inde med to i stedet for én! Hele familien siger: "Er du sikker på du ikke venter tvillinger?" NF scanning viste én, men havde selv mistanken i starten da mine storebrødre er tvillinger, og kæresten selv er tvilling, og han har mange tvillinger i sin familie. Ved godt dette springer en generation over, men det kan ske jo.. 
Men sagen er den at jeg er første gangs gravid, og folk siger jeg er rimelig stor af en førstegangs gravid at være. Mine bryster er allerede begyndt og "dryppe", og det var i starten af uge 18 de begyndte på det, eller at jeg opdagede det. Jeg spiser ufatteligt meget, og det er ikke små måltider. Jeg spiser mere end min mand, som æder en pakke rugbrød om dagen, bare på arbejdet, haha!  Min mor har også kigget overraskende på mig en gang i mellem og sagt: "Jeg tror nu der gemmer sig en bag den anden.." Og da hun jo har fået tvillinger, ved hun jo hvad hun snakker om. Er der nogen af jer der har oplevet de har sagt der var én til NF scanningen, og senere fundet ud af der var tvillinger til en anden scanning? 
Mvh Line. 

At din mand er tvilling, har intet at sige ift. om i får tvillinger, men hvis i får piger er der øget chance for at de får tvillinger. Hvis din mand vel og mærket er tveægget  

Hvis NF siger en, tror jeg på en Men det sker jo at der viser sig en ekstra til MD. 

Anmeld

4. august 2014

Michella2

Det kan være du ligger inde med en stor baby 

Min dreng var i hvertfald stor nok til at det kunne have været tvillinger  Han havde jo også kun en kampvægt på 4355 

Anmeld

4. august 2014

Clisolka

Jeg er meget sjældent at de misser en bebs i maven, for de scanner godt og grundigt på alle leder og kanter, netop fordi de skal have nogle gode billeder 

Det med at dine bryster lækker - det gjorde mine også i uge 18 første gang  Symptomerne du skriver, oplever andre kvinder også, selvom de kun venter et barn 

Anmeld

4. august 2014

mullesmith2

Jeg har enæggede tvillinger og jeg kunne ikke mærke at der var to og jeg troede nærmest ikke på det til scanning. Min mormor er tveægget tvilling, så det vil sige at min oldemor producerede mere end et æg i den ægløsning hun blev gravid i, genet for flere æg af gangen kan være arveligt og mænd kan også være bærrer af genet og give det videre til sine børn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.