Tvillinger? Eller hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.326 visninger
25 svar
10 synes godt om
3. august 2014

line23

Hej alle sammen. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg måske ligger inde med to i stedet for én! Hele familien siger: "Er du sikker på du ikke venter tvillinger?" NF scanning viste én, men havde selv mistanken i starten da mine storebrødre er tvillinger, og kæresten selv er tvilling, og han har mange tvillinger i sin familie. Ved godt dette springer en generation over, men det kan ske jo.. 
Men sagen er den at jeg er første gangs gravid, og folk siger jeg er rimelig stor af en førstegangs gravid at være. Mine bryster er allerede begyndt og "dryppe", og det var i starten af uge 18 de begyndte på det, eller at jeg opdagede det. Jeg spiser ufatteligt meget, og det er ikke små måltider. Jeg spiser mere end min mand, som æder en pakke rugbrød om dagen, bare på arbejdet, haha!  Min mor har også kigget overraskende på mig en gang i mellem og sagt: "Jeg tror nu der gemmer sig en bag den anden.." Og da hun jo har fået tvillinger, ved hun jo hvad hun snakker om. Er der nogen af jer der har oplevet de har sagt der var én til NF scanningen, og senere fundet ud af der var tvillinger til en anden scanning? 
Mvh Line. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

stm2812

line23 skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg måske ligger inde med to i stedet for én! Hele familien siger: "Er du sikker på du ikke venter tvillinger?" NF scanning viste én, men havde selv mistanken i starten da mine storebrødre er tvillinger, og kæresten selv er tvilling, og han har mange tvillinger i sin familie. Ved godt dette springer en generation over, men det kan ske jo.. 
Men sagen er den at jeg er første gangs gravid, og folk siger jeg er rimelig stor af en førstegangs gravid at være. Mine bryster er allerede begyndt og "dryppe", og det var i starten af uge 18 de begyndte på det, eller at jeg opdagede det. Jeg spiser ufatteligt meget, og det er ikke små måltider. Jeg spiser mere end min mand, som æder en pakke rugbrød om dagen, bare på arbejdet, haha!  Min mor har også kigget overraskende på mig en gang i mellem og sagt: "Jeg tror nu der gemmer sig en bag den anden.." Og da hun jo har fået tvillinger, ved hun jo hvad hun snakker om. Er der nogen af jer der har oplevet de har sagt der var én til NF scanningen, og senere fundet ud af der var tvillinger til en anden scanning? 
Mvh Line. 

Ved nf scanningen har de scannet fra alle mulige leder og kanter og ville derfor have opdaget hvis der skulle ligge to derinde Tror det er meget usandsynligt de ikke ville kunne se det. 

Anmeld

3. august 2014

sus73

line23 skriver:

Hej alle sammen. 

Mvh Line. 

Jeg tror næppe der lige gemmer sig en ekstra som ikke er opdaget ved NF Kroppe reagerer forskelligt, nogen kan man ikke ane er gravide før i sidste fase og andre har mave på næsten fra første dag!

Anmeld

3. august 2014

Kløver

Sjældent se ikke vil opdage at der er 2 ved nf, og spørgsmålet er også om det er en eller tve æggede, for det er via mors gener det arver, og kun ved tveæggede, da det at frigive flere æg af gangen kan være arveligt hvor enæggede er en fejl i delingsprocessen, så det har kun betydning hvis din mor og eller flere i kvindelinjen har fået tveæggede tvillinger

Anmeld

3. august 2014

line23

Maja84 skriver:

Sjældent se ikke vil opdage at der er 2 ved nf, og spørgsmålet er også om det er en eller tve æggede, for det er via mors gener det arver, og kun ved tveæggede, da det at frigive flere æg af gangen kan være arveligt hvor enæggede er en fejl i delingsprocessen, så det har kun betydning hvis din mor og eller flere i kvindelinjen har fået tveæggede tvillinger

Hun var ikke særlig grundig i sin scanning, hun tog mål, og tjekkede nakkefolende. Men ellers syntes jeg ikke hun var grundig i forhold til hvad mine veninder var "igennem".. Men ja, de er vel professionelle og ved hvad de snakker om :-)

Anmeld

3. august 2014

Snevejr84

Mon dog de scanner meget grundig. De skal have billeder af alt og det var helt sikkert blevet opdaget. Det er meget forskelligt hvordan man oplever en graviditet. Og tvillinger er kun arveligt ved tve ægget tvillinger

Anmeld

3. august 2014

SussieThyssen

line23 skriver:

Hun var ikke særlig grundig i sin scanning, hun tog mål, og tjekkede nakkefolende. Men ellers syntes jeg ikke hun var grundig i forhold til hvad mine veninder var "igennem".. Men ja, de er vel professionelle og ved hvad de snakker om :-)

Den med at tvillinger springer en generation over er nu lidt af en skrøne, så du er helt sikkert disponeret..men....jeg tvivler nu på at de misser en bebs ved scanningen..ellers så må du jo købe dig en ekstra scanning.

At dine bryster allerede drypper har ingen betydning..det gør den for mange og endda tidligere tvillinger eller ej. Så heller ikke det kan du bygge noget på.
Og god appetit betyder heller ingen ting.
Jeg kender kvinder, der har ventet både 2 og 3 og de har ikke spist nævneværdigt meget bare pga det.
At du på nuværende tidspunkt fylder meget betyder heller ikke noget.
Det kan være en stor bebs, eller at du har meget luft og at du spiser lidt for meget.
Du bør nok passe lidt på vægten.
Der kan også være det problem at du har for meget fostervand, så jeg synes du skal bestille en tid hos lægen og få det tjekket.

Jeg hører selv til dem, der har været meget stor under mine graviditeter, men jeg har så også fået meget store børn.
har du et billede af din mave???

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. august 2014

TrineMine86

Tvillinger er kun arveligt hvis det er tveæggede vi snakker om, jeg er selv tveægget tvilling og der har været tendens til tveæggede på min mors side, derfor kan jeg være disponibel for tveæggede, enæggede tvillinger kan alle få.. Og så er det en skrøne det med at det springer en generation over 

Men som andre skriver så ville det være mærkeligt at hun havde overset et ekstra foster.. 

Anmeld

3. august 2014

line23

Okay det var nu ikke for at støde  nogle af jer, eller noget.. Har bare rigtig mange spørgsmål. Som sagt er det første gang jeg er gravid, og har jo aldrig selv oplevet, så alt det i skriver kunne jeg jo ikke vide..

Anmeld

3. august 2014

line23

Okay det var nu ikke for at støde  nogle af jer, eller noget.. Har bare rigtig mange spørgsmål. Som sagt er det første gang jeg er gravid, og har jo aldrig selv oplevet, så alt det i skriver kunne jeg jo ikke vide..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.