Tvillinger? Eller hvad sker der?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2014

Snevejr84

line23 skriver:

Okay det var nu ikke for at støde  nogle af jer, eller noget.. Har bare rigtig mange spørgsmål. Som sagt er det første gang jeg er gravid, og har jo aldrig selv oplevet, så alt det i skriver kunne jeg jo ikke vide..

Du spørger bare løs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

TrineMine86

line23 skriver:

Okay det var nu ikke for at støde  nogle af jer, eller noget.. Har bare rigtig mange spørgsmål. Som sagt er det første gang jeg er gravid, og har jo aldrig selv oplevet, så alt det i skriver kunne jeg jo ikke vide..

Du støder skam ikke mig 

Og mit var ikke ment for at støde dig, der er bare så mange skrøner om tvillinger og om det er arveligt osv, så prøver blot at mane nogle af skrønerne til livs 

Anmeld

3. august 2014

Kløver

line23 skriver:

Tror ikke nogle er blevet stødt vi har jo alle forskellige erfaring og viden  

ved ikke hvad du mener med at hun ikke var så grundig i forhold til dine veninder, de er meget grundige, og en scanning kan tage forskellig tid alt efter hvor nemt de kan se, det de skal det er yderst sjældent man ikke ser en eventuel tvilling, da de kan se meget på tidspunktet for nf  

hvis du stadig er i tvivl kan du købe en ekstra scanning og få det tjekket

Anmeld

3. august 2014

*Mor Til Albert*

line23 skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg måske ligger inde med to i stedet for én! Hele familien siger: "Er du sikker på du ikke venter tvillinger?" NF scanning viste én, men havde selv mistanken i starten da mine storebrødre er tvillinger, og kæresten selv er tvilling, og han har mange tvillinger i sin familie. Ved godt dette springer en generation over, men det kan ske jo.. 
Men sagen er den at jeg er første gangs gravid, og folk siger jeg er rimelig stor af en førstegangs gravid at være. Mine bryster er allerede begyndt og "dryppe", og det var i starten af uge 18 de begyndte på det, eller at jeg opdagede det. Jeg spiser ufatteligt meget, og det er ikke små måltider. Jeg spiser mere end min mand, som æder en pakke rugbrød om dagen, bare på arbejdet, haha!  Min mor har også kigget overraskende på mig en gang i mellem og sagt: "Jeg tror nu der gemmer sig en bag den anden.." Og da hun jo har fået tvillinger, ved hun jo hvad hun snakker om. Er der nogen af jer der har oplevet de har sagt der var én til NF scanningen, og senere fundet ud af der var tvillinger til en anden scanning? 
Mvh Line. 

Til orientering:

Faderen har ikke indflydelse på, om der kommer tvillinger. Det er på moderens side, at genetikken ligger.

Anmeld

4. august 2014

FrkGranger

Tror heller ikke de kan have overset en evt tvilling...

Jeg fik ved nf afvide at jeg havde haft tveæggede tvillinger i starten af graviditeten, men den ene var gået til grunde og var kun et par millimeter stor, så ja de er grundige, men det kan jo tage forskellig tid alt efter hvordan baby ligger...

Anmeld

4. august 2014

Rockertand

line23 skriver:

Hej alle sammen. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg måske ligger inde med to i stedet for én! Hele familien siger: "Er du sikker på du ikke venter tvillinger?" NF scanning viste én, men havde selv mistanken i starten da mine storebrødre er tvillinger, og kæresten selv er tvilling, og han har mange tvillinger i sin familie. Ved godt dette springer en generation over, men det kan ske jo.. 
Men sagen er den at jeg er første gangs gravid, og folk siger jeg er rimelig stor af en førstegangs gravid at være. Mine bryster er allerede begyndt og "dryppe", og det var i starten af uge 18 de begyndte på det, eller at jeg opdagede det. Jeg spiser ufatteligt meget, og det er ikke små måltider. Jeg spiser mere end min mand, som æder en pakke rugbrød om dagen, bare på arbejdet, haha!  Min mor har også kigget overraskende på mig en gang i mellem og sagt: "Jeg tror nu der gemmer sig en bag den anden.." Og da hun jo har fået tvillinger, ved hun jo hvad hun snakker om. Er der nogen af jer der har oplevet de har sagt der var én til NF scanningen, og senere fundet ud af der var tvillinger til en anden scanning? 
Mvh Line. 

Som Heidi skriver: Det er tvillinger på moders side, der højner risiko/chance for tvillinger, faderens gener har ingen indflydelse på dette.

Anmeld

4. august 2014

Christina89

Jeg er selv tvilling (tveæggede), og da min mor ventede min søster og jeg, opdagede de først en af os, da min mor var over 20+. Det skal dog siges, at det er 25 år siden, så jeg ved ikke, hvordan det er i dag - men det kan altså godt lade sig gøre at overse en tvilling

Anmeld

4. august 2014

Mother-love

Jeg vil sige du kan være ret sikker på der kun er en når nf scanningen kun viste en. For de kigger efter om der er en eller to.

Mht du voksede hurtigt, det gjorde jeg også. Og havde også en kæmpe mave til sidst. Det er forskelligt hvis hurtigt vi vokser.
Nogen vokser hurtigt hvor andre ikke gør.

Farmoren til mine børn har også sagt begge gange at det måtte være tvillinger fordi jeg voksede så hurtigt.

Mht mælken allerede løber det er normalt for nogen. Min mors mælk løb også hurtigt. Og når hun fødte os væltede det ud med mælk så jm sagde hold da op det var et sjældent syn at det var så voldsomt. Jeg selv har ikke haft løbende mælk. Hverken ved den første eller endnu. ( er 15+6)
Men jeg havde så også allerede problemer med at mætte min datter da hun var en dag gammel.fordi min mælk først løb til efter 4 dage.

Anmeld

4. august 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg voksede også rigtig hurtigt i starten...

Jeg gik fra nyindkøbte bukser med ekstra plads til at jeg efter 2 mdr ikke kunne være i dem mere... Kunne ikke engang få dem op over lårene...

Min bryster dryppede allerede før end jeg blev gravid så ved ikke hvornår det er "normalt" med sådan noget...

det med maden... Det kan også sagtens være hvis du tænker meget på du er gravid..

Fik fine ord fra lægen om at jeg ikke skulle spise for 2 men 1½ var okay

Hvis du føler meget sult så overvej hvad du spiser hvornår...

Hjalp mig meget at skifte rugbrødet ud med knækbrød og gulerødder f.eks....

Anmeld

4. august 2014

Lotus86

Med mindre det er synkronsvømmere, så tror jeg næppe der gemmer sig en ekstra baby derinde

De "symptomer" du nævner har intet at gøre med en evt. tvillingegraviditet. At din mave vokser så hurtigt, kan måske have noget med mængden af mad du indtager? Jeg voksede selv hurtigt første gang, og det viste sig at jeg havde en god portion fostervand.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.