Godnat historie bog ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2014

lineog4

MyLove E skriver:

Line har også nogle idéer til en 3år som elsker at få læst bøger 

En hel masse 

Linus er godt nok lige blevet 4, men det har været de samme bøger han har kunnet lide det sidste lange stykke tid:

også vitello, men han forstår dem bare ikke sådan rigtig, men han kan godt lide han er fræk.

Alfons Åberg er klart favoritten

Peter Pedal

Igen Strid, han kan bedst lide lille Frø og da Madsens hus fløj væk

"fagbøger" om drager og trolde er det store hit

barpapappa

nogen af kim fups aakeson, han kan lide verdens uartigste dreng og mor (igen forstår han måske ikke bag linierne men han forstår det sjove i historien)

eventyr i billedbogsformat er også fantastiske alla de atore pixibøger hvor man kan få Askepot i grimms rigtige udgave feks. Og selvom de er drenge elsker de dem.

der er også en serie om Grynet (af dem der har lavet lille Anna) som også er god

Thomas Winding har også gode historier

Cykelmyggen Egon

og en masse fagbøger.

her hjemme er det også et hit at høre historier og det er Prop og Bertha bare det aller aller bedste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

MyLove E

lineog4 skriver:

En hel masse 

Linus er godt nok lige blevet 4, men det har været de samme bøger han har kunnet lide det sidste lange stykke tid:

også vitello, men han forstår dem bare ikke sådan rigtig, men han kan godt lide han er fræk.

Peter Pedal

barpapappa

nogen af kim fups aakeson, han kan lide verdens uartigste dreng og mor (igen forstår han måske ikke bag linierne men han forstår det sjove i historien)

eventyr i billedbogsformat er også fantastiske alla de atore pixibøger hvor man kan få Askepot i grimms rigtige udgave feks. Og selvom de er drenge elsker de dem.

der er også en serie om Grynet (af dem der har lavet lille Anna) som også er god

Cykelmyggen Egon

og en masse fagbøger.

her hjemme er det også et hit at høre historier og det er Prop og Bertha bare det aller aller bedste.

Peter Pedal læser vi meget

Alfons har vi haft lånt og vil nok låne nogle flere..

Tak for idéer

Anmeld

3. august 2014

lineog4

MyLove E skriver:

Peter Pedal læser vi meget

Alfons har vi haft lånt og vil nok låne nogle flere..

Tak for idéer

Skal Linus vælge bøger er der med sikkerhed Alfons Åberg i stakken og en bog enten om dinosauer, hajer eller drager 

Men synes også det er sjovt at prøve noget af det nye der er skrevet, for det fanger lige deres verden. Så hvis mig ville jeg hive nogen af nyhederne ned af hylden på bib.

Anmeld

3. august 2014

MyLove E

lineog4 skriver:

Skal Linus vælge bøger er der med sikkerhed Alfons Åberg i stakken og en bog enten om dinosauer, hajer eller drager 

Men synes også det er sjovt at prøve noget af det nye der er skrevet, for det fanger lige deres verden. Så hvis mig ville jeg hive nogen af nyhederne ned af hylden på bib.

Vi har lige lavet værelse om og ryddet op i legetøj.  Så næste tur er bøgerne. Vi har nemlig SINDSSYG mange..

Han er pt meget vil med Pororo bøger

Anmeld

3. august 2014

lineog4

MyLove E skriver:

Vi har lige lavet værelse om og ryddet op i legetøj.  Så næste tur er bøgerne. Vi har nemlig SINDSSYG mange..

Han er pt meget vil med Pororo bøger

Har også alt for mange, men de ryger som det sidste.

hov forresten lille sorte sambo er også skøn (dog politisk ukorrekt)

Anmeld

3. august 2014

MyLove E

lineog4 skriver:

Uh ja den har hvis også  

Jeg synger stadig " negerdukke dreng" i elefantens vuggevise 

Anmeld

3. august 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Tak for svar alle sammen vil se på dem u skriver. Vi er først lige gået i gang og har kun en enkelt bog med prinsesse historier men med 10 historier hvor nogle kun er 2 sider går det hurtigt. så jeg ved ikke endnu hvad der kan fange hende udover. 

Anmeld

3. august 2014

majba

SANIE89 skriver:

Kærestes datter vil gerne have godnathistorie hver aften inden sengetid. Men den vi har er meget kort. 

Så hvad man i anbefale af bøger hvor der er mange historier i ? 

Har set lidt på den der hedder 365 godnathistoerier men kan ikke se hvor mange sider den er på da jeg ikke syntes en historie på 2 sider er godt. 

Det skal gerne være ordentligt historier på en 10-15 min per stk. 

Og ikke kun 3-4 styk i en bog. 

Så anbefal en ordentligt bog  

Alle børnene i Bullerby! Syntes den er helt fantastisk! :-) fik den selv læst af min moster som lille.
Har lige været på sommerlejr hvor jeg læste gergo griff på rejse :-) den handler godt nok om at han skal finde Gud. Lidt religiøs men meget sød og god :-) ellers er sigurds børne bible også helt fantastisk! Jeg er overhoved ikke kristen eller religiøs på nogle måde! Men kunne selv finde på at læse den for mine børn :-)
Men ellers find en lang bog og læs et kapitel hver aften, også snak om kapitel inden i går i gang med at læse det næste :-) det elskede jeg som lille.

Anmeld

3. august 2014

K&S

lineog4 skriver:

Anton, der er fyldt 4 år i dag ELSKER "Lille Sorte Sambo"

Anmeld

4. august 2014

K&S

lineog4 skriver:

En hel masse 

Peter Pedal

barpapappa

Cykelmyggen Egon

og en masse fagbøger.

Måske du også har mulighed for at hjælpe mig? Min søn, der lige er blevet 4 år, er meget interesseret i, hvordan babyer kommer ind i maven, hvor længe de er der, og hvorfor de kommer ud

Findes der mon en god bog, som forklarer alt dette i børnehøjde?

Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.