Godnat historie bog ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.009 visninger
22 svar
4 synes godt om
3. august 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Kærestes datter vil gerne have godnathistorie hver aften inden sengetid. Men den vi har er meget kort. 

Så hvad man i anbefale af bøger hvor der er mange historier i ? 

Har set lidt på den der hedder 365 godnathistoerier men kan ikke se hvor mange sider den er på da jeg ikke syntes en historie på 2 sider er godt. 

Det skal gerne være ordentligt historier på en 10-15 min per stk. 

Og ikke kun 3-4 styk i en bog. 

Så anbefal en ordentligt bog  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2014

EAF

SANIE89 skriver:

Kærestes datter vil gerne have godnathistorie hver aften inden sengetid. Men den vi har er meget kort. 

Har set lidt på den der hedder 365 godnathistoerier men kan ikke se hvor mange sider den er på da jeg ikke syntes en historie på 2 sider er godt. 

Brødrene Grimms og H.C Andersen kan altid anbefales. Har mange andre bøger liggende, men kan ikke huske titlerne på dem men vender tilbage 

Anmeld

3. august 2014

Isabella_mor

Min søn er UTROLIG glad for bøgerne af Jakob Martin Strid.

bla. 

Denne

fordi at den er delt op i kapitler og den er sjov og fantasifuld og fjollet på samme tid, med en masse fine tegninger og farver  

nu skriver du ikke lige alder på pigen, men der findes jo masser af bøger med mange afsnit, så kan man også have det sådan at man fortsætter hvor man slap næste dag  

Anmeld

3. august 2014

SussieThyssen

Troldepus bøgerne er fantastiske.

Eller hvad med Pippi Langstrømpe og Emil fra Lønneberg

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. august 2014

lineog4

SANIE89 skriver:

Hvor gammel er hun?

Anmeld

3. august 2014

mit1barn

H. C. ANDERSEN!

Anmeld

3. august 2014

Frk_Louise

Pippi Langstrømpe 

Anmeld

3. august 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hun er snart 6 år tak for Info om bøger, vil prøve at se på det  

Anmeld

3. august 2014

lineog4

Okay, så kommer lige en liste (man er jo ikke dansklæreri indskolingen for ingen ting ):

en del af Joesphine Ottesen men især dem om Roselil er et hit hos de små piger.

Vitello bøger er fantastiske

Villads fra Valby er også dejlige og har givet mange grin her hjemme

Så er det selvsagt Astrid Lindgren men det er ikke alle der kan fanges af dem og synes måske ike 6 endnu er for tidligt til Brødrene Løvehjerte osv. 

alfons Åberg elsker vi her hjemme

Strid som en anden skrev med den store pærebog er også god

Forskellige historier af Kim Fupz Aakeson

og så selvsagt klasikkerne af Ole Lund Kirkegård burde hun også kunne lytte til.

det afhænger jo ikke kun af alder men også hvor vant man er til historie, så man må prøve sig frem om hun kan overskue en kapitel bog og ellers have en bunke af kortere billedbøger. 

Min dreng blev 6 i oktober og der er vi lige nu i gang med den første harry potter bog

og du er velkommen til at spørge hvis du ved cirka hvad emner der interesserer og om det skal være lange eller korte bøger. Vil sige at fagbøger for de små også kan være et kæmpe hit i den alder (og frem)

Anmeld

3. august 2014

MyLove E

lineog4 skriver:

Okay, så kommer lige en liste (man er jo ikke dansklæreri indskolingen for ingen ting ):

en del af Joesphine Ottesen men især dem om Roselil er et hit hos de små piger.

Vitello bøger er fantastiske

Villads fra Valby er også dejlige og har givet mange grin her hjemme

Så er det selvsagt Astrid Lindgren men det er ikke alle der kan fanges af dem og synes måske ike 6 endnu er for tidligt til Brødrene Løvehjerte osv. 

alfons Åberg elsker vi her hjemme

Strid som en anden skrev med den store pærebog er også god

Forskellige historier af Kim Fupz Aakeson

og så selvsagt klasikkerne af Ole Lund Kirkegård burde hun også kunne lytte til.

det afhænger jo ikke kun af alder men også hvor vant man er til historie, så man må prøve sig frem om hun kan overskue en kapitel bog og ellers have en bunke af kortere billedbøger. 

Min dreng blev 6 i oktober og der er vi lige nu i gang med den første harry potter bog

og du er velkommen til at spørge hvis du ved cirka hvad emner der interesserer og om det skal være lange eller korte bøger. Vil sige at fagbøger for de små også kan være et kæmpe hit i den alder (og frem)

Line har også nogle idéer til en 3år som elsker at få læst bøger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.