Aagaard skriver:
Godt skrevet Sussie!
Jeg sidder her og tuder stille, jeg ville så gerne kunne hvad du kan men jeg kan ikke. Jeg har været nødt til at give op - jeg kan ikke leve med det.
Min, nu eks kæreste, har ikke længere depression men er voldsomt smerteplaget af psoriasisgigt.
- jeg kendte godt "the spoon theory" den er god, rigtig god og sidder lige i skabet mht. til hvordan han "går" og har det.
Jeg elsker ham, men kan simpelthen ikke have et parforhold og et voksen-liv med en der ikke kan overholde en aftale og som ikke kan være der for mig når jeg har brug for ham. - som du skriver, man har et voksent barn...
Du er SÅ vildt et menneske at du kan, gid jeg var mere som dig.
Jamen søde ven dog...så er der garanteret ting som du så kan, som jeg ikke kan.
Du har måske heller ikke en partner som min, som vitterligt er det dejligste menneske, og som så gerne vil vores liv.
Ingen mennesker er ens, og vores styrker ligger forskellige steder.
At du har måtte give op, er ingen skam, der skal meget til at sige fra..det kræver måske en endnu større styrke.
Og så skal du også vide, at meget af det, jeg har bygget på og bygger på er alder og erfaring.
Jeg var ingen årsunge, da jeg mødte min mand, Jeg var 40 år og havde 3 børn. Jeg havde 2 ægteskaber bag mig, og da min mand blev syg tog jeg et valg..et helt bevidst valg...at blive på godt og ondt så længe jeg kunne og kan.
Og sådan er det stadig.
Det kan komme en dag, hvor selv jeg er slidt op, men jeg håber det ikke..og ønsker det heller ikke..men livet har lært mig, at man aldrig skal sige aldrig.
Det skal også siges, at da min mand blev syg, var jeg så enestående heldig at have en chef, som allerede havde gået alle de her ting igennem og hun var den bedste rådgiver man overhovedet kunne ønske sig....det var hende der lærte mig det med valget.
Så heldig har du ikke været...og igen..det er ingen skam at give op..men det er en skam at bygge sit liv på en løgn og misbruge det.

Anmeld