Yurie skriver:
Jeg ville have skrevet om rengøringsvanvid, men ændrede det.
Vil egentlig bare vide, kan man se der bor børn i jeres hus? Altså udover at de har et værelse, deres jakke og sko i gangen?
Tænker mere på legetøj, må det ligge og flyde mens børnene er vågne, ellers hvis der kommer gæster, eller rydder i det væk? Tænker på i stuen, køkkenet..
Jeg har set/hørt en mor sige til en gæst; Ja, undskyld her roder.. det var en skumgummi plade til bogstaver og nogle små bøger der lå på bordet, som hun så ryddede op, hvorefter drengen så går hen og henter det igen. Og gæsten sagde; Ja, sådan er det jo at have børn.
Og ja, det synes jeg nemlig også. Der må godt ligge legetøj, børnene må gerne larme, være snavsede... Synes det er forkert at huset skal være pletfrit, det behøver selvfølgelig ikke at ligne en svinesti, men vi snakker om at huset bare skal være ryddet hele tiden.
Jeg tænker på små børn under 2år.
Håber ikke jeg støder nogen, for det er ikke min mening, skulle bare lige rase lidt ud. (jeg bor også i huset)
En 2 vær. lejlighed med 2 børn, så går det hurtigt med legetøjet. Primært så har den store alt sit legetøj på værelset. Hun har soveværelset, hvor lillebror stadig sover i stuen med os.
Inden sengetid, så rydder vi op i fællesskab (begrænset hvor meget den lille kan være med til endnu)