børn og oprydning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2014

TNBC

lineog4 skriver:

Gad nu godt bare eje en lille smule af den disciplin 

tror mig du vil ikke ønske at være som hende.. bare en krumme og man får næsten en skideballe.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2014

Kay

Altså hjemme hos os er der plads til leg og sjov over det hele... og bruger hellere tiden med Elna frem for at støvsuge hver dag 

Men vi har en aftale om at hver aften hjælpes vi ad, både mor eller far og Elna (snart 2) med at rydde op og lægge hendes legetøj på plads... vi har ikke meget plads her hjemme, så det er nødvendigt at der bliver holdt nogenlunde orden, alt på Elnas værelse har også en fast plads så det er nemt at sætte på plads 

Anmeld

2. august 2014

TNBC

Kay skriver:

Altså hjemme hos os er der plads til leg og sjov over det hele... og bruger hellere tiden med Elna frem for at støvsuge hver dag 

Men vi har en aftale om at hver aften hjælpes vi ad, både mor eller far og Elna (snart 2) med at rydde op og lægge hendes legetøj på plads... vi har ikke meget plads her hjemme, så det er nødvendigt at der bliver holdt nogenlunde orden, alt på Elnas værelse har også en fast plads så det er nemt at sætte på plads 

Sådan synes jeg også det bør være. Legetøjet får lov til at flyde hele dagen(måske rydder man lidt op, så man ikke går og falder i det) og så rydder det op før man går i seng. 

Knægten hjælper også selv, han er 19måneder. 

Anmeld

2. august 2014

SussieThyssen

Yurie skriver:

Jeg ville have skrevet om rengøringsvanvid, men ændrede det. 

Vil egentlig bare vide, kan man se der bor børn i jeres hus? Altså udover at de har et værelse, deres jakke og sko i gangen?

Tænker mere på legetøj, må det ligge og flyde mens børnene er vågne, ellers hvis der kommer gæster, eller rydder i det væk? Tænker på i stuen, køkkenet.. 

Jeg har set/hørt en mor sige til en gæst; Ja, undskyld her roder..  det var en skumgummi plade til bogstaver og nogle små bøger der lå på bordet, som hun så ryddede op, hvorefter drengen så går hen og henter det igen. Og gæsten sagde; Ja, sådan er det jo at have børn. 

Og ja, det synes jeg nemlig også. Der må godt ligge legetøj, børnene må gerne larme, være snavsede... Synes det er forkert at huset skal være pletfrit, det behøver selvfølgelig ikke at ligne en svinesti, men vi snakker om at huset bare skal være ryddet hele tiden. 

Jeg tænker på små børn under 2år. 

Håber ikke jeg støder nogen, for det er ikke min mening, skulle bare lige rase lidt ud. (jeg bor også i huset)

Hos os har børnene fået lov at være hvor de voksne var.
Og har de været i gang med en god leg hvor de har bygget ting, så er der IKKE blevet ryddet op selvom de er gået i seng.

Somme tider har vi hoppet rundt og over legohuse, togbaner og eventyrlige stabler af opbyggede fantasislotte i flere dage, fordi de var igang med en fantastisk leg.
Sådan har det været i mit barndomshjem, og sådan har det været i mine børns hjem.

Så med mindre vi skulle have planlagt besøg, så måtte folk finde sig i rodet.
Dog, har mine børn altid været pæne og rene.
Altså selvfølgelig har de kunne være møgbeskidte, hvis de lige er kommet ind udefra, men jeg har altid sørget for at de var lækre at se på, små som store.
Ikke noget med ulækre snotnæser eller skidt om munden.
Børn må godt være snavsede, men de må ikke være ulækre, små som store.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. august 2014

Trekløver(:

Hjemme hos os må der gerne rodes, men jeg rydder også op i løbet af dagen, da jeg ikke trives i for meget rod. Hver aften bliver der ryddet fuldstændigt op til næste dag. Et rent hjem foretrækker vi også, så der bliver gjort rent flere gange om ugen. Vores datter er ikke forsømt af den grund alt bliver stort set gjort når hun sover..

Anmeld

3. august 2014

FrkGranger

Fritz er godt nok kun 9 uger, men hans legesager ligger tit i hele stuen da jeg leger med ham der hvor jeg nu er, så sådan bliver det også når han bliver ældre...

Der tydes op om aftenen hvor jeg samler hans ting i kravlegården...

Ang pæne og rene børn sagde min far altid, så længe de er rene når vi kommer, er det lige meget hvordan de ser ud når vi skal hjem :-)

Anmeld

3. august 2014

lycly

Yurie skriver:

Vil egentlig bare vide, kan man se der bor børn i jeres hus? Altså udover at de har et værelse, deres jakke og sko i gangen?

Tænker mere på legetøj, må det ligge og flyde mens børnene er vågne, ellers hvis der kommer gæster, eller rydder i det væk? Tænker på i stuen, køkkenet.. 

Jeg har set/hørt en mor sige til en gæst; Ja, undskyld her roder..  det var en skumgummi plade til bogstaver og nogle små bøger der lå på bordet, som hun så ryddede op, hvorefter drengen så går hen og henter det igen. Og gæsten sagde; Ja, sådan er det jo at have børn. 

Og ja, det synes jeg nemlig også. Der må godt ligge legetøj, børnene må gerne larme, være snavsede... Synes det er forkert at huset skal være pletfrit, det behøver selvfølgelig ikke at ligne en svinesti, men vi snakker om at huset bare skal være ryddet hele tiden. 

Håber ikke jeg støder nogen, for det er ikke min mening, skulle bare lige rase lidt ud. (jeg bor også i huset)

Herhjemme ligger det legetøj OVERALT i børnenes vågne tid. Kommer der gæster, så sørger jeg bare for at der ikke lige ligger en masse på gulvet osv, men jeg fjerner ikke samtlige spor af børnene. Det ville sgu hurtigt blive anstrengende at skulle rydde op efter dem hele tiden.
Mht rengøring der støvsuger jeg hver dag, for det er da sindssygt så meget små børn (og mænd!) kan krumme på gulvet Men sådan grundig rengøring det sker mest bare efter behov

Anmeld

3. august 2014

Karina84

Her ligger der også legetøj OVERALT!! 

Vi bor i et lille rækkehus, og ungernes værelser er ovenpå sammen med soveværelset og badeværelset. 

Så hernede i stuen er der et stort hjørne med legesager, skumbrikker osv. På reolen ligger der også legetøj, børnebøger og hvad de ellers kan få derpå. Selv i vidueskarmen ligger der legoklodser lige i øjeblikket 

Og ja legetøjet bliver slæbt med rundt i alle rum, sådan er det med en på snart 3½ og en på 15 mdr.

De får lov til at spise i stuen (dog meget sjældent aftensmad, men brød, kiks, rosiner osv.), så krummer har vi også en del af.

Kommer folk uanmeldt, er det bare sådan her ser ud. Vi rodder, både voksne og børn. Vi rydder også op igen og tingene har sin plads, men måske ikke lige hver dag  Støvsuger og kost, bliver svunget næsten hver dag, og ungerne hjælper også med at putte deres legetøj i kasserne igen.

Jeg har tit undret mig over de billeder man indimellem render i på FB. Der står at ungerne leger i stuen, men det eneste man kan se er et smart dyrt legetelt (uden farver og som passer ind i hjemmet), og så er det sådan set det, på trods af at der bor 2 børn  

Anmeld

3. august 2014

Isabella_mor

Yurie skriver:

Vi bor pt i en toværelses, og JA, gu kan man se at her bor et barn, både pga alle hans legesager som ligger ryndt omkring, alle de fine tegninger vi får som hænger rundt omkring, og alle se billeder vi har rundt omkring med ham det er lidt svært kun at holde hans legetøj på værelset, og han kan heldigvis også selv rydde det op når vi ber ham om at stille sine ting ind på værelset.

til tider er det da trælst når hele hans værelse er i stuen, men sådan er det jo at have børn det kan jo ryddes op igen

Anmeld

3. august 2014

lineog4

Kunne være man skulle starte en bølge a: vis dit hjem uden make up... 

Læste en gang at rod gav gæster lykke, for så kunne de se vi alle roder. Her hjemme spreder vi lykke til alle ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.