Børnebidrag...???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Hm.. Ja så kan jeg godt se det ikke er nemt når du får det ene afvide og han så ikke holder fast i det. 

Men hvis jeg er dig.. Så ville jeg pakke ALT det som er nødvendigt til samvær så han ikke en dag trækker dig i statsforvaltningen for ikke at sørge for de rigtige ting en dag. 

Desværre kan det til tider vende på en tallerken og så er man så meget uenig i tingene. (Sådan er det pt med min ældste søn's Far!!). 

Så bare du har dit på det rene, så vil han ikke ha noget på dig. 

Okay... Har jeg gjort de sidste par gange og har hver gang fået hele mollevitten med tilbage helt urørt Det ligger nøjagtig som jeg har lagt det og dufter stadig rent. Han bliver også afleveret i "arve-tøjet".... Alt sammen så tydelige tegn på, at vores dreng har, hvad han har brug for hos far -- og at far kun gør det her og forlanger, for at tage røven på mig og styre mig. Det er virkelig frustrerende...!!!
Og så ved jeg godt, at jeg nok ikke bør irritere mig over det eller blive ked af det..... Men kan simpelthen ikke acceptere, at man tager sådanne latterlige kampe og oven i det bruger sin egen søn som våben...! Jeg synes det er ledt og barnligt.... Men jeg ved også godt, at jeg intet kan gøre ved det. Føler bare jeg blir holdt for nar, hver gang jeg skal pakke tøj og skrive pakkeliste.... Når det intet formål har.

Det er også bare så nyt for mig det her (vi har været de bedste venner i over et år, (gik fra hinanden april 2013) om end der altid har været rod i aftalerne omkring samvær, men! Vi har hygget os og talt så godt sammen).. At han pludselig er så strid, det er virkelig ikke rart..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

Anonym trådstarter

tinemus79 skriver:

Jeg er helt enig med en af de andre.  Få fat på statsforvaltningen og få hjælp.  Det bliver kun sværere. Senere hen er der skoletaske,  regntøj i skole og et andet sæt i sfo og meget mere.

Jeg kæmper om blyanter og viskelæder.  Min søn kommer i skole fra sin far uden disse dele, da han mener jeg skal sørge for det.  Og når man så vender bunden ud af tasken ligger der rigelige mængder af begge dele. 

Det er trist 

Det er ekstremt trist!!!!!

Men som skrevet til hende den anden, så er jeg igang. Har indkaldt til møde omkring ændring i samvær -- og bedt om, at vi får nogle klare aftaler, som far ikke kan diskutere, så snart der er underskrevet. Vi har allerede en underskrevet aftale, med papirer fra statsamtet, som vi selv har udfyldt. Men trods det, vælger far at diskutere og ikke ville holde sig til den skriftlige aftale. Håber en aftale i statsforvaltningen kan sætte bare en mindre stopper for alt det her. Men fanme ærgerligt, at det er nødt til at komme dertil!

Anmeld

1. august 2014

tinemus79

Det værste er når handlingerne går ud over børnene.  Vi er de voksne og lige meget hvad så er det begge forældres ansvar at opføre sig sådan.  

Min store dreng er på ferie hos sin far, og hans sidste ord da vi sagde farvel var.  Mor jeg ved godt at jeg ikke kommer til at se lillebror med det samme( føder o weekenden)  Far vil ikke have det og han vil hellere ikke have du ringer så han tager bare ikke telefonen.  Hvad siger man så !!! Drengen er lige blevet 9 år. Uhhhh man holder sin kæft og afreagere når drengen ikke ser eller hører det. Suk suk 

Anmeld

1. august 2014

stjernehimmel

Anonym skriver:

Hvad skal børnebidrag fra samværsforælderen gå til??

Jeg står i den situation, at faren kræver helt bestemte ting, fordi han ikke er tilfreds med det, jeg har købt. Fx mener han ikke, at det regntøj jeg har købt er godt nok og derfor bliver han ved at bede om, at jeg køber noget, han kan bruge. Jeg mener ikke, at jeg skal tilfredsstille HANS behov - jeg mener jeg har sørget for vores barn. Har flere gange sagt, at mener han vores barn mangler noget, når han er hos ham, så må han selv sørge for det. Har jeg ret i det...???

Han kan ikke kræve en SKID... for at sige det pænt, det indgår i husholdningen og til de ting DU skal købe...

men forslå ham at han kan prøve at betale halvdele til ALT tøj, sko osv istedet for at børnebidrag.... så får piben nok en anden lyd....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.