Har lige brug for at komme ud med nogle tanker.
I længere tid har mit og min mors forhold være dårligt. Egentlig et par måneder før jeg fødte. Hun plejede at besøg os mindst 1 weekend om måneder, nogen gange 2.
Op til min fødsel, snakkede hun med sit arbejde, om at få en uge fri, når baby kom, så hun kunne være her. Og gjorde meget i at fortælle os, hvor meget hun glæde sig, og vi selvfølgelig bare skulle sige til, hvis hun ikke skulle blive så længe og alt sådan noget.
Da jeg endelig fødte, en fredag, kom hun lørdag eftermiddag, og tog hjem tidligt søndag formiddag. Siden kom hun her, da jeg inviterede lidt familie ned og se baby 1 måned senere, og til barnedåben. Alle kun i et par timer.
Hun gik fra sin kæreste gennem mange år, og fandt sig en ny (som i, inden at hun faktisk droppede ham hun havde)
Den nye er som sådan fin nok. Flink, snak-saglig og god til hendes børnebørn.
Fra dag 1 har hun prioriteret ham frem for sine børn og børnebørn. (hun har kendt ham i rigtig mange år, så det er ikke fordi, hun skal lære ham at kende)Han bor 1½ minut fra hende.
Når vi kom på besøg, var hun ofte hos ham, i stedet for at se os,
Fra starten tog hun afstand til mit barn. Hun ville hellere spille på sin mobil, end lige at sidde med baby, mens vi spiste.
Det er kun gået ned af bakke fra der. Mit barn er barnebarn nr. 2, og selvfølgelig er nr.1 specielt. Men ligefrem at glemme mit, når nr.1 er der, synes jeg ikke er i orden.
Hun har altid været meget på sit førte barnebarn og er det stadig.
Når hun ringede, snakkede hun kun om sin kæreste, og gerne en masse som ens barn ikke skal høre. Selvom jeg fortalte at baby skulle til lægen, spurgte hun ikke ind til det – heller ikke når hun ringede senere.
For 3-4 uger siden, skrev til hende, at jeg ikke gad at hendes kæreste er vigtigere end både mig og hendes barnebarn, og at hun ikke skulle kontakte mig, før hun fik sine prioriteringer i orden.
Hun skrev 2-3 uger senere, skrev hun, at hun savnede mig og mit barn. Og en uges tid senere, at hun havde 2 juniordyner, vi bare kunne hente. Jeg valgte at lade være med at svare hende.
Forleden måtte vi med 112 til børneafdelingen, pga. feberkramper og vejrtrækningsproblemer. Intet hørte jeg fra hende, til trods for, at jeg ved hun har fået det af vide af hendes veninde, og min søster.
I dag,( mens jeg har skrevet dette) har hun skrevet, at hun er ked af, jeg ikke vil have noget med hende at gøre, og at min søster har fortalt hende, at jeg ikke vil have hun skal kontakte mig mere, men at hun ikke bare kan lade os forsvinde, og det håber hun jeg en dag indser.
Det eneste jeg tænker er, at hvorfor skrive nu, og ikke når hendes barnebarn var indlagt, hvor hun i øvrigt sagde til min søster, at hun ikke ville kontakte mig, og jeg måtte skrive til hende, hvis vi skulle snakke sammen.
Der er selvfølgelig en masse andre detaljer, der har gjort at jeg ikke orker hende mere, men synes det vigtigste er hvordan hun har været overfor mit barn.
Puha, en masse rod. Hvis i læser det igennem, håber jeg det er en smule overskueligt. Skal måske lige fortælles, at mit barn er 10 måneder om lidt, og hun på intet tidspunkt, har kunne huske/genkende min mor, så det går ikke ud over mit barn som sådan.
Jeg havde bare brug for at komme af med det.