DE der engelske pastafarver fx SORT...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.461 visninger
24 svar
0 synes godt om
17. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
HVOR HVOR HVOR???

NU skal jeg bare igang med kage-terapi, efter alt det skidt i sidste uge. Det er kager der skal til, kan jeg mærke.

Min kusine rejser til afrika i morgen, som u-landsfrivillig i 6 mrd. Så jeg vil lave hende en kage. En farvel kage. det bliver min første. Jeg vil lave ananas fromage og skildpaddecreme i og mmf på toppen.
Der tror jeg bare jeg bruger farver jeg har her hjemme.

MEN - jeg har nogen venner der skal giftes på næste fredag. Et lille semi-hemmeligt hyggebryllup, hvor der ikke skal gøres det store. Men nu tænker jeg simpelthen at jeg har skrevet mig på kage-listen!! Så jeg gør det!! Jeg bager en kage til dem Men der skal være noget SORT mmf på... jeg har set at der er én der har lavet en KAGE med noget SORT på... HVOR har du fundet det?! 

Jeg skal bruge det om en uge

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2009

linemus

Jeg har købt pastafarver på  www.cakecraftshop.co.uk/. Man kan købe en pakke med 10 forskellige farver, og inkl. porto koster det ca. 250,- kr. Meget billigere end i dk. Jeg bestilte en mandag og fik det om lørdagen, så det kommer måske til at knibe lidt for dig...

Ville foreslå kagebutikken.dk, men de har pt. udsolgt af den sorte.  www.kagekompagniet.dk/product.asp her kan du få det. Jeg ved ikke hvor lang leveringstid de har, men det er i dk, så mon ikke du kan nå det.

Et godt tip, når du farver med det sorte, er at ælte kakaopulver i mmf'en, og derefter sort farve i. Så skal du ikke bruge helt så meget for at det bliver helt sort.

- Line

Anmeld

17. august 2009

Moderator

linemus skriver:

Jeg har købt pastafarver på  www.cakecraftshop.co.uk/. Man kan købe en pakke med 10 forskellige farver, og inkl. porto koster det ca. 250,- kr. Meget billigere end i dk. Jeg bestilte en mandag og fik det om lørdagen, så det kommer måske til at knibe lidt for dig...

Ville foreslå kagebutikken.dk, men de har pt. udsolgt af den sorte.  www.kagekompagniet.dk/product.asp her kan du få det. Jeg ved ikke hvor lang leveringstid de har, men det er i dk, så mon ikke du kan nå det.

Et godt tip, når du farver med det sorte, er at ælte kakaopulver i mmf'en, og derefter sort farve i. Så skal du ikke bruge helt så meget for at det bliver helt sort.

- Line

Jeg var faktisk lige inde på den der side og lurede på den der pakke med 10 forskellige.. Hmm.... det lyder umiddelbart super godt

For så har jeg jo også til min mors kage.. og vel sagtens også til et par stykker mere...

HMM!

Det tror jeg simpelthen jeg hopper på 

Anmeld

17. august 2009

Susan1978

Zafir, my love..

jeg har købt sort her.

http://kagebutikken.dk/product.asp?product=639

men jeg kan ikke få det helt sort, om det er fordi det er sugarpaste og ikke MMF det ved jeg ikke.

men ellers kan man male det op med sort farve.

Anmeld

17. august 2009

linemus

Susan1978 skriver:

Zafir, my love..

jeg har købt sort her.

http://kagebutikken.dk/product.asp?product=639

men jeg kan ikke få det helt sort, om det er fordi det er sugarpaste og ikke MMF det ved jeg ikke.

men ellers kan man male det op med sort farve.

De har udsolgt, Susan Man skal bruge rigtig rigtig meget farve. Derfor er det smart at farve med kakao først. Jeg fik det helt sort, men har så heller ikke arbejdet med sugarpaste.

Anmeld

17. august 2009

Lærke90

jeg købte mit i pandurohobby

Anmeld

17. august 2009

linemus

Lærke90 skriver:

jeg købte mit i pandurohobby

Hvad købte du? I Panduro i Aalborg har de nemlig ikke pastafarver i sort.

Anmeld

17. august 2009

Susan1978

linemus skriver:

De har udsolgt, Susan Man skal bruge rigtig rigtig meget farve. Derfor er det smart at farve med kakao først. Jeg fik det helt sort, men har så heller ikke arbejdet med sugarpaste.

orv undskyld, det tjekkede jeg selvfølgelig ikke.

vil det sige når du laver sort  MMF, så blander du med kakao og flourmelis.. også farver.

blir altså nødt til snart at prøve at lave MMF.

Anmeld

17. august 2009

Moderator

Susan1978 skriver:

vil det sige når du laver sort  MMF, så blander du med kakao og flourmelis.. også farver.

Nu har jeg i hvertfald bestilt den der startpakke med 10 farver... Uhhh spændende!!!...

også kakao i den sorte mmf, ikke dårligt

Anmeld

17. august 2009

linemus

Susan1978 skriver:

Jeg laver mmf'en helt færdig, så den har modellervoks-konsistens. Så ælter jeg kakao i, så den bliver godt brun, og så ælter jeg den sorte farve i bagefter en knivspids ad gangen.

Ja, du skal da prøve. Det er faktisk ganske nemt. Forvent bare flormelis over hele køkkenet og dig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.