Andre der går hjemme med de små?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2014

Klumpe-dumpe

stm2812 skriver:

Nårh for søren. Den tanke strejfede mig slet ikke hehe. Tak for hjælpen

Nej det tænkte jeg nok, det er jo heller ikke noget vi er vant til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2014

lineog4

Kunne vi klare os for en lønning gik jeg hjemme,  men det er bare ikke muligt trods små udgifter. 

Dog har jeg været heldig at det kun var Liam der måtte starte institution før han blev 1 år og hvor jeg var fuld tid til han næsten 3 - hvor jeg gik på barsel og derefter nedsat tid med en ugentlig fridag. 

Jeg synes jeg går glip af en masse, men ungerne stortrives.... 

Anmeld

1. august 2014

Wik

Mine kom afsted tidligt ca. 10 mdr. begge to, de har begge gået fra 11 mdr. og har haft meget korte dage de første mange mdr. og begge har været trygge og glade da de startede, selvfølgelig med en naturlig påpasselighed når mor eller far gik-  vi har kun deltidsstillinger i hhv. vuggestue og børnehave. 

Jeg har det altid lidt svært i starten, men mine børn har været overraskende trygge. Man skal gøre hvad man føler er bedst for sig selv og sine børn. Trods tidlig start har jeg det sådan at en inst. ikke er et børnehjem hvor de skal tilbringe 50 timer pr. uge, men en social konstellation og et sted de skal lære at færdes på et tidspunkt i deres opvækst. Som mor kan jeg gøre meget for dem socialt ved at aktivere dem i legestuer, mødregrupper mv. men jeg kan ikke tilbyde de samme rammer, med de samme børn hver dag og danne de relationer de skaber i inst. for dem. Der er noget der hører inst. til og noget andet socialt blandt venner og familie.

Min søster går hjemme til hendes er 2,10 mdr. , jeg elsker mine børn men kan se de får noget med sig både fra vuggestue/børnehaven og fra det vi som familie giver dem.

Mor og far skal også trives i det, og man skal være hjemme af lyst ikke af dårlig samvittighed eller forpligtelse.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.