Overgang til flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2014

Trekløver(:

Papillon skriver:

Tak for svaret

Når nu du fortsat ammede om natten og morgenen, blev brysterne da ikke spændte og ømme i løbet af dagen?

Kun de første par dage, og pumpede så også ud og gav hende på flaske det der nu var. Men det var så lidt så lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2014

Bell'star

Papillon skriver:

Nogen der har erfaringer med glidende overgang fra bryst til flaske, der vil fortælle lidt om det?  Har forsøgt at skrive spørgsmål ned, der rumsterer i mit hoved. 

Hvordan og hvor hurtigt trappede i op for erstatning? Gik mælkeproduktionen tilsvarende ned i perioden (hverken for hurtigt eller langsomt tænker jeg)?

Hvor gammelt var barnet? Hvorfor gik I over til flaske? Hvilken MME brugte I? Hvordan reagerede barnets mave på det?

Hvordan fungerer appetitspring hos flaskebørn? 

Har I fortrudt?

Jeg begyndte at gå over til flaske, da min søn var 4mdr. Det gjorde jeg, fordi han ikke længere kunne blive ordenlig mæt af min mælk, og på sundhedsplejerskens anbefaling begyndte ligeså stille at starte på lidt grød, og samtidig supplere amningen med en eller to flasker om dagen.
Og ligeså stille blev det så til flere flasker om dagen, i takt med at min mælk forsvandt.

Men han blev fortsat ammet lidt hver dag indtil han var 6. Mdr.
Og på det tidspunkt var han oppe på at spise 3 måltider grød/mos af om dagen, og så flasker for resten.

Anmeld

26. juli 2014

Papillon

Bell'star skriver:

Jeg begyndte at gå over til flaske, da min søn var 4mdr. Det gjorde jeg, fordi han ikke længere kunne blive ordenlig mæt af min mælk, og på sundhedsplejerskens anbefaling begyndte ligeså stille at starte på lidt grød, og samtidig supplere amningen med en eller to flasker om dagen.
Og ligeså stille blev det så til flere flasker om dagen, i takt med at min mælk forsvandt.

Men han blev fortsat ammet lidt hver dag indtil han var 6. Mdr.
Og på det tidspunkt var han oppe på at spise 3 måltider grød/mos af om dagen, og så flasker for resten.

Tak for svaret

Er der virkelig stadig mælk nok, til at det kan udgøre et måltid? Det ville nemlig være et drømmescenarie for mig at kunne trække den et par måneder med kombineret amning og flasker. Det lyder bare ikke til, at det er særligt realistisk 

Anmeld

26. juli 2014

Bell'star

Papillon skriver:

Tak for svaret

Er der virkelig stadig mælk nok, til at det kan udgøre et måltid? Det ville nemlig være et drømmescenarie for mig at kunne trække den et par måneder med kombineret amning og flasker. Det lyder bare ikke til, at det er særligt realistisk 

Altså jeg vil sige det sådan, at de sidste par uger var det nok mest hyggespisning for os begge,

Men fra jeg begyndte på flaske og omkring halvanden måned frem, havde jeg nok mælk til at han kunne spise et måltid nogle gange om dagen (jeg valgte selvfølgelig at erstatte med flaske ved de måltider, hvor han normalt var mest sulten, inden sengetid og om morgenen og sådan )

Jeg ville selv have ønsket at jeg kunne have ammet ham meget længere, da det er bare er nemmere (og hyggeligere) men når det nu skulle være, var jeg glad for m

Anmeld

26. juli 2014

Bell'star

Papillon skriver:

Tak for svaret

Altså jeg vil sige det sådan, at de sidste par uger var det nok mest hyggespisning for os begge,

Men fra jeg begyndte på flaske og omkring halvanden måned frem, havde jeg nok mælk til at han kunne spise et måltid nogle gange om dagen (jeg valgte selvfølgelig at erstatte med flaske ved de måltider, hvor han normalt var mest sulten, inden sengetid og om morgenen og sådan )

Jeg ville selv have ønsket at jeg kunne have ammet ham meget længere, da det er bare er nemmere (og hyggeligere) men når det nu skulle være, var jeg glad for måden det blev på, en langsom overgang.

- og den nat jeg første gang fik lov at sove igennem fordi min kæreste kunne tage over med "natamningen" klagede jeg bestemt IKKE!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.