Papillon skriver:
Nogen der har erfaringer med glidende overgang fra bryst til flaske, der vil fortælle lidt om det?
Har forsøgt at skrive spørgsmål ned, der rumsterer i mit hoved.
Hvordan og hvor hurtigt trappede i op for erstatning? Gik mælkeproduktionen tilsvarende ned i perioden (hverken for hurtigt eller langsomt tænker jeg)?
Hvor gammelt var barnet? Hvorfor gik I over til flaske? Hvilken MME brugte I? Hvordan reagerede barnets mave på det?
Hvordan fungerer appetitspring hos flaskebørn?
Har I fortrudt? 
Jeg startede med at amme begge mine drenge, men gik over på flasken efter hånden.
Min yngste søn blev ammet de første 2 måneder, men han blev bare aldrig helt mæt. Ville spise konstant og det var rigtig hårdt, især om aftenen. Tog så en beslutning og valgte at give ham flaske inden han skulle sove og ammede ham når han vågnede. Det betød at det stille og roligt blev trappet ned i produktionen. Ammede stadig om natten en periode efter og det var mest fordi det var praktisk og der var det heller ikke noget problem at får ham til at spise hos mig. Dog stoppede der også efter et stykke tid.
Vi startede med blå Allomin og det gav ikke det store mavebøvl. Syntes så dog han trykkene noget når han skulle lave stort, så han fik grøn allomin et par gange om dagen.
Mærkede ikke rigtig noget til appetitspring efter vi gik over på flasken. Skruede bare op for mængden når han tømte flasken.
Jeg har på ingen måde fortrudt at vi gik på flasken. Både jeg og knægten blev mere tilpas. Det stressede mig rigtig meget at ham hang i mig konstant og frygtede hans skrigeri fordi der ikke var mælk nok. Jeg fik det meget bedre efter start på flasken 
Anmeld