Hjælp til fødsel plan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2014

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

nej det er det altså ikke kender et par stykker der også har fået blankt nej... ja de lytter langt hen af vejen, men det er ikke 100% dit valg. 

Jo det er så .
Jeg er gravid med nummer fem - og har altid fået valget .
Søg på Google! Man kan godt selv vælge det er ens ret, selvf prøver de snakke en fra det - men beslutningen er ens egen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

isabellasmor

Anonym skriver:

Jo det er så .
Jeg er gravid med nummer fem - og har altid fået valget .
Søg på Google! Man kan godt selv vælge det er ens ret, selvf prøver de snakke en fra det - men beslutningen er ens egen

jamen nej ... det er fuldstændig lægens afgørelse... ja de lytter osv, og mange gange får du da også lov, men det er ikke alle steder og i alle situationer. så det var altså blot til info til hende jeg citerede... i praksis er det altså ikke 100% valgfrit

Anmeld

26. juli 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Hvilken sygehus skal du føde på?

Jeg skal føde på Sygehus Nord i Aalborg.

Anmeld

26. juli 2014

Anonym trådstarter

*Heidi* skriver:

Jeg skal føde på Sygehus Nord i Aalborg.

Der fik jeg altså valget i år 2013 altså sidste år - og i 2011 og i 2007, de tre er født i aalborg. (Min ene datter er født i Randers)

Anmeld

26. juli 2014

L&V

isabellasmor skriver:

jamen nej ... det er fuldstændig lægens afgørelse... ja de lytter osv, og mange gange får du da også lov, men det er ikke alle steder og i alle situationer. så det var altså blot til info til hende jeg citerede... i praksis er det altså ikke 100% valgfrit

Det er ens eget valg man kan bare risikere at lægen siger nej også må man finde en ny.

Jeg var os af den overbevisning første gang men fandt ud af at det ik er tilfældet 2 . Gang

Anmeld

26. juli 2014

Christine

Anonym skriver:

Jo det kan man altså godt - man har frit valg

Det kan man altså ikke på alle sygehuse. På Skejby skal der også være en stærk medicinsk indikation for at man kan få ks. Her er angst for fødslen slet ikke nok.

Og det ved jeg med sikkerhed 

Anmeld

28. juli 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvis du ønsker kejsersnit, er det vedtaget, at man har krav på det her i Danmark. At der så er nogle steder, de ikke overholder dette, er noget helt andet. Men i teorien har man krav på KS, men den holder ikke altid i praksis.

Her er f.eks. en pjece fra Sundhedsstyrelsen, der bl.a. omhandler en forståelse af KS på moderens ønske: http://sundhedsstyrelsen.dk/publ/Publ2006/CEMTV/Kejsersnit/kejsersnit_DAsam.pdf

Og lidt fra Dagens Medicin om samme emne: http://www.dagensmedicin.dk/opinion/leder/kejsersnit-er-i-sidste-ende-kvindens-valg/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.