Hjælp til fødsel plan..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.831 visninger
26 svar
11 synes godt om
25. juli 2014

Anonym trådstarter

Jeg skal snart have lavet fødselsplan - fordi jeg simpelthen er skrækslagen for at føde! Jeg kan selv vælge om jeg hellere vil have ks, eller vil lave en fødselsplan.

Hvor meget kan/må man bestemme i en fødselsplan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Ingen?

Anmeld

25. juli 2014

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Jeg skal snart have lavet fødselsplan - fordi jeg simpelthen er skrækslagen for at føde! Jeg kan selv vælge om jeg hellere vil have ks, eller vil lave en fødselsplan.

Du kan lave en fødselsønskeseddel forstået på den måde at alle de ønsker du har til en fødsel kan du fælde ned og så vil jm følge den forudsat din fødsel forløber normalt

Tá en snak med din mand så han ved hvor du står ifh til de forskellige ting så han kan han hurtig veje situationen om der måske alligevel skal gives ok til nogle ting som fødslen skider frem

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Du kan lave en fødselsønskeseddel forstået på den måde at alle de ønsker du har til en fødsel kan du fælde ned og så vil jm følge den forudsat din fødsel forløber normalt

Tá en snak med din mand så han ved hvor du står ifh til de forskellige ting så han kan han hurtig veje situationen om der måske alligevel skal gives ok til nogle ting som fødslen skider frem

Tal for svar .
Planen skal laves med en læge på sygehuset :k).
Kan man ønske at blive sat igang feksen uge før tid grunden den bekymring jeg har med feks at få så meget bækken løsning jeg havde med min datter? Ku ike gå i 5 uger

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Andre?

Anmeld

25. juli 2014

Malthe2010

Jeg fik lavet en plan, til min nr. 2 fødsels da min første endte i akut kejsersnit og jeg havde mange smerter. Så anden gang havde jeg egentlig valgt at jeg ville bare have kejsersnit igen, men efter en rigtig behagelig samtale med en jordemoder, fik vi snakket det hele igennem, og jeg fik spurgt og sagt alt hvad jeg ville og ønskede mig til min næste fødsel, og fik det som jeg ville have det. Alt blev skrevet ned, og under fødselen foregik det som jeg ville have det. Så helt klart lav en fødselsplan og lav en plan B hvis den første ikke ender som planlagt  Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil vide mere, eller det er helt uforståeligt det jeg har skrevet ;-)

Anmeld

25. juli 2014

Wik

Har du en dårlig erfaring eller er det første gang? Det er en rigtig god ide med en plan, så kan du prøve at tage stilling til nogle ting, der kan være umulige at tage stilling til under en fødsel. 

fx. smertelindring, hvad er dine behov i pressede situationer, hvad stresser dig og beroliger dig. Snak om hvordan du har det med smerte mv. 

Jeg er nød til at sige til dig at du skal arbejde med din angst, som men alt angst kan du gøre meget selv og brug baby.dk dine venner og din familie til hjælp. 

snak snak og prøv at lev dig ind i en god fødselssituation.

Anmeld

25. juli 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

Er det første gang? Jeg er også angst for fødslen, men jeg kan ikke vælge ks. 

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

Malthe2010 skriver:

Jeg fik lavet en plan, til min nr. 2 fødsels da min første endte i akut kejsersnit og jeg havde mange smerter. Så anden gang havde jeg egentlig valgt at jeg ville bare have kejsersnit igen, men efter en rigtig behagelig samtale med en jordemoder, fik vi snakket det hele igennem, og jeg fik spurgt og sagt alt hvad jeg ville og ønskede mig til min næste fødsel, og fik det som jeg ville have det. Alt blev skrevet ned, og under fødselen foregik det som jeg ville have det. Så helt klart lav en fødselsplan og lav en plan B hvis den første ikke ender som planlagt  Du er velkommen til at skrive privat, hvis du vil vide mere, eller det er helt uforståeligt det jeg har skrevet ;-)

Har du modtaget min pb?

Anmeld

25. juli 2014

Anonym trådstarter

*Heidi* skriver:

Er det første gang? Jeg er også angst for fødslen, men jeg kan ikke vælge ks. 

Nej det er det ikke. Jeg har fire.
- alle kan vælge K's

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.