*Heidi* skriver:
Hej piger.
Jeg har skrevet et lignende indlæg engang, men føler trang til at skrive igen.
Jeg er i dag 25+3 og har en lille krudtugle-baby der sparker rundt og hygger sig i maven. Det glæder mig hver gang, at jeg mærker ham, men så kommer tanken "Shit, han skal jo også ud"!
Tankerne omkring fødslen er begyndt at blive mere intens. Jeg har prøvet at sætte mig ned og tænke over, hvad jeg helt konkret er bange for.
Jeg er kommet frem til, at angsten for smerterne er det der fylder allermest. Derefter kommer tankerne "Hvad nu hvis jeg ikke kan finde ud af at føde fordi at jeg går i panik"? - Det ene med det andet....
Jeg sidder og ønsker, at jeg bare ville kunne slappe af og nyde den sidste søde ventetid, men det er som om at det ikke længere er hyggeligt for mig pga. de forbandede tanker.
De følelser kan jeg godt huske, og især den der med at "hvad nu hvis jeg panikker så meget at jeg ikke kan føde?"
Kan så fortælle dig at da jeg nåede til pressefasen, gik jeg helt i baglås over de smerter, og hvis jordemoderen havde foreslået en hurtig abort eller en aflivning af mig som alternativ, så havde jeg taget imod det. Men de er simpelthen så dygtige se jordemødre, hun guidede mig tålmodigt igennem det og fik da selv presset hende ud, selvom jeg blev ved med at tænke at det kunne jeg ikke. Så husk, at selvom du går i panik, så ved din krop og jordemoder hvad der skal ske. Husk at der er alle mulige former for smertelindring og hjælpe midler til at komme igennem fødslen, ingen forventer du gør det helt naturligt
Anmeld