Homo-adoption: Kun børn med særlige behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Vi kan jo nu engang ikke forlange af afgiverlandene, at de har samme tolerante opfattelse af homoseksuelle som os. Det giver absolut ingen mening, at de så accepterer homoseksuelle som forældre til "forkerte" - bemærk " " - børn, men det er vilkårene, og de står næppe lige til at ændre. 

Jeg glæder mig dog over, at det første homopar har fået lov at adoptere, og jeg er sikker på - efter at have læst artiklerne om parret i Politiken - at den lille pige får et godt og kærligt hjem hos de to. 

Det gør så lidt ondt at tænke på, at andre børn med special needs står nederst på listen over ønskede adoptivbørn - ligesom enhver familie risikerer at få et barn med handicaps eller "skønhedsfejl", når de selv sætter det i verden, burde anerkendte adoptanter måske også kunne løbe den risiko. Under alle omstændigheder ER der mange etiske dilemmaer ved adoption. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2014

SussieThyssen

Ja det kan synes uretfærdigt at nogen får lov og andre ikke.
Men sådan er det.

men jeg synes det er super godt at homoseksuelle nu får lov..og tænk på alle de små børn de kan gøre godt for.

Men min generelle holdning er, at det burde være lige for alle..at man ansøger og så bliver det afgjort.
og afgørelsen skal ikke bestemme hvilken kønslig orientering forældrene har, eller om den ene er handikappet...men om de er i stand til at varetage barnets tarv på forsvarlig vis.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. juli 2014

lineog4

Vi kan her i DK prædike ligestilling,  men det er nu en gang det land barnet befinder sig som opstiller reglerne. 

Der er også lande som ikke vil godkende forældre som ikke er kristne.

Ja det kan synes helt forkert, men det er vist at acceptere de landes regler eller ingen børn til adoption

Anmeld

24. juli 2014

lineog4

Vi kan her i DK prædike ligestilling,  men det er nu en gang det land barnet befinder sig som opstiller reglerne. 

Der er også lande som ikke vil godkende forældre som ikke er kristne.

Ja det kan synes helt forkert, men det er vist at acceptere de landes regler eller ingen børn til adoption

Anmeld

24. juli 2014

TNBC

pussekat skriver:

nej nej og nej hvorfor skal de have lov til at adoption når vi ikke kan får lov til det og den lort lov

Det er jo bare en lov at homoseksuelle må adoptere. Ikke et par, men alle der lever med det samme køn.

og alle bliver vuderet før man få lov til at adoptere, at de så har vuderet at i ikke kan, skal da ikke gå udover homoseksuelle.  Synes det er en noget grov kommentsr.

må enlig så heller ikk? 

Jeg læste en Der blev nedhakket fordi hun ville være mor, fordi hun sad i kørestol.

man kan sagtens være mor selv man sidder i kørestol, men det er dem der tager stilling til om de synes i kan tage vare om et barn. 

Anmeld

24. juli 2014

pussekat

Det er jo bare en lov at homoseksuelle må adoptere. Ikke et par, men alle der lever med det samme køn.

og alle bliver vuderet før man få lov til at adoptere, at de så har vuderet at i ikke kan, skal da ikke gå udover homoseksuelle.  Synes det er en noget grov kommentsr.

må enlig så heller ikk? 

Jeg læste en Der blev nedhakket fordi hun ville være mor, fordi hun sad i kørestol.

man kan sagtens være mor selv man sidder i kørestol, men det er dem der tager stilling til om de synes i kan tage vare om et barn. 

??? må jeg ikke synde hvad jeg vil da og synde ikke det er nok grov komments jeg her skriv men ??? tro det side at man skal synde det samme som alle jer andet her ind og ??? må jeg ikke have min holdning til det da 

Anmeld

24. juli 2014

Moderator

Profilbillede for Moderator

Kære piger!!

Vær søde at holde den gode tone også selvom følelserne sidder uden på tøjet!

Vælg jeres smiliey'er med omhu, de kan også fyre op under bålet

Venligst

Staff

Anmeld

24. juli 2014

Kløver

SussieThyssen skriver:

Ja det kan synes uretfærdigt at nogen får lov og andre ikke.
Men sådan er det.

men jeg synes det er super godt at homoseksuelle nu får lov..og tænk på alle de små børn de kan gøre godt for.

Men min generelle holdning er, at det burde være lige for alle..at man ansøger og så bliver det afgjort.
og afgørelsen skal ikke bestemme hvilken kønslig orientering forældrene har, eller om den ene er handikappet...men om de er i stand til at varetage barnets tarv på forsvarlig vis.

Kærligst
Sussie

Er enig, synes hverken folks seksuelle eller religiøse overbevisning eller lignende burde have betydning, kan dog godt forstå visse sygdomme osv kan have betydning, men synes også kravene er strammet alt for meget 

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
pussekat skriver:

nej nej og nej hvorfor skal de have lov til at adoption når vi ikke kan får lov til det og den lort lov

Jeg tror du missede artiklens pointe. 

Anmeld

24. juli 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
pussekat skriver:

ja men vi kan ikke fordi jeg her en sygdom som gør at jeg kan kom til at side i kørestol så se de på lov om det og ??? kan man ikke være mor fordi man kom til at side i en kørestol da

Det er da ligesom at sige at handicappede (hvilket du risikerer at blive) ikke må. Homoseksuelle er mennesker ligesom alle andre. De kan bare tilfældigvis godt lide det samme køn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.